Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195197 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nopie

Citaat van: pietjelol
Pluim verrassend 'goed'

Goed?? Is gewoon bagger, en het is nog de NO pluim ook.

Stephanie

Citaat van: MetNL op ma 15 dec 2014 - 21:31
Hopelijk spoelen alle foute kerstplaten de LP uit.
De dennenboom hoeft tenminste niet handmatig omgekapt te worden, die spoelt zo de grond uit!
Wel apart dat Zeeland een klein sneeuwsignaal krijgt, daar waarschijnlijk natte sneeuw en gladde wegen.
Duimen dat het niet glad word!
Dat blauw staat voor regenbuien, geen sneeuwbuien helaas.

-edit, ik krijg net bijna een hartaanval van die kerstballen hier boven, hahaha

Armand

De nieuwe EC is tenminste niet meer zo warm als zijn voorgangers op LT. Helaas is de pluim van GFS weer wat bijgedraaid. Blijft spannend!

Jan van Ooijen

Enkele sneeuwkaartjes van het Amerikaans weermodel GFS, opvallend is dat het telkens weer terug komt. Het Europees weermodel wordt ook per run ietsjes kouder, maar nog geen winter






Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op di 16 dec 2014 - 08:40
Enkele sneeuwkaartjes van het Amerikaans weermodel GFS, opvallend is dat het telkens weer terug komt. Het Europees weermodel wordt ook per run ietsjes kouder, maar nog geen winter

Jan, leuk hoor die kaarten. Maar het werd toch niets? Waarom dan deze prachtige, doch ogenschijnlijke nietszeggende, kaarten wel posten?

Jan van Ooijen

Citaat van: JerryL op di 16 dec 2014 - 08:41
Jan, leuk hoor die kaarten. Maar het werd toch niets? Waarom dan deze prachtige, doch ogenschijnlijke nietszeggende, kaarten wel posten?

Lezen wat er staat he ;) opvallend is dat het telkens weer terug komt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel komt met sneeuwbuitjes op eerste Kerstdag voor uiterst zuidelijk deel van Limburg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marco_Goes

Mr. Hugo ziet het weer zitten op LT:

@MattHugo81: The GFS has signalled it for some time and the ECM is onto it now. Time to get things going in the strat again!... http://twitter.com/MattHugo81/status/544744331987681280/photo/1

Jan van Ooijen

Citaat van: Marco_Goes op di 16 dec 2014 - 09:39
Mr. Hugo ziet het weer zitten op LT:

@MattHugo81: The GFS has signalled it for some time and the ECM is onto it now. Time to get things going in the strat again!... http://twitter.com/MattHugo81/status/544744331987681280/photo/1

Haha dat heb ik hem al 3 keer horen zeggen deze afgelopen maand
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op di 16 dec 2014 - 08:47
Lezen wat er staat he ;) opvallend is dat het telkens weer terug komt

Wat is er eigenlijk mee bedoelde is: veranderd je stellingname hierdoor of blijf je van mening dat het niets gaat worden? Zou het antwoord daarop nee zijn, dan geef je ons een beetje valse hoop. De voorpret is soms leuker maar met Kerst valt niet te spotten. :D ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joshoon

Citaat van: Jan van Ooijen op di 16 dec 2014 - 09:56
Pluim wordt langzaam iets kouder



Halleluja, de weergoden worden wakker hahaha, kom maar op met die kou, want ik zit al anderhalf maand klaar voor die winter.
We gaan met vorst het nieuwe jaar in :)

Jan van Ooijen

Citaat van: JerryL op di 16 dec 2014 - 09:49
Wat is er eigenlijk mee bedoelde is: veranderd je stellingname hierdoor of blijf je van mening dat het niets gaat worden? Zou het antwoord daarop nee zijn, dan geef je ons een beetje valse hoop. De voorpret is soms leuker maar met Kerst valt niet te spotten. :D ;)

Nee ik verander niets, maar dat wil niet zeggen dat de kaarten niet geplaatst mogen worden. Voorlopig ziet het er nog niet je van het uit. Ook de termijn is mijlen ver. Overal lees je al wishfull thinking berichten om te hypen, maar ik zie het niet...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ik zag net een tweet van Ed Aldus. "Eerste kaarten van 2015 binnen,winter ver te zoeken "
Ed is niet echt een winterliefhebber dat dan weer wel.....

NewWeatherfan

Citaat van: Joshoon op di 16 dec 2014 - 09:58
Halleluja, de weergoden worden wakker hahaha, kom maar op met die kou, want ik zit al anderhalf maand klaar voor die winter.
We gaan met vorst het nieuwe jaar in :)


brrrr kouwe klouwen tijdens vuurwerk

Hector Pascal

Citaat van: Erik V op di 16 dec 2014 - 10:06
Ik zag net een tweet van Ed Aldus. "Eerste kaarten van 2015 binnen,winter ver te zoeken "
Ed is niet echt een winterliefhebber dat dan weer wel.....
"eerste kaarten van 2015 binnen..." Hoeveel geloofwaardigheid moet je nou aan kaarten hechten van 2015?? Ook al zei hij dat het winters zeer interessant zou zijn, is er nog geen garantie. Voorlopig maar focussen op eind december of er daadwerkelijk een kantelpunt komt...
Nul bestaat niet.

Marcellang

Citaat van: Hector Pascal op di 16 dec 2014 - 10:22
"eerste kaarten van 2015 binnen..." Hoeveel geloofwaardigheid moet je nou aan kaarten hechten van 2015?? Ook al zei hij dat het winters zeer interessant zou zijn, is er nog geen garantie. Voorlopig maar focussen op eind december of er daadwerkelijk een kantelpunt komt...
Idd, geloofwaardigheid 0  ;D met een btje mazzel (voor de winterliefhebbers) gaan er elke dag wat meer leden voor kouder weer richting de kerst :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Energizer85

Citaat van: albalinda op di 16 dec 2014 - 10:45
Idd, geloofwaardigheid 0  ;D met een btje mazzel (voor de winterliefhebbers) gaan er elke dag wat meer leden voor kouder weer richting de kerst :-*
[/quote

Jep inderdaad... Eerst maar eens de afkoeling laten doorzetten de komende dagen... Voor nu is er nog niks te vieren...

Extremissimorum

Op korter termijn: ec00 heeft wat opties voor een mogelijke 'viertrapsraket'? Elke dag meer wind vanaf morgen, mogelijk resulterend in storm op maandag (met intermezzo op zondag)?
Op maandag nog geen meerderheid voor storm (en ook geen oper of control), maar er verschijnen toch steeds meer scenario's die voor storm opteren in NWNL.

Hector Pascal

Laatste GFS kaarten bieden hoop vanaf Kerst!! Wederom een run die potentie heeft.
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal