Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195180 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Armand

Niet proberen is altijd mis ;) Er is tenminste een KANS. Anders was het echt hopenloos :D

Wel grappig, bij de GFS pluim op LT is een tweedeling te zien. Enkele leden gaan voor zacht weer en de rest voor winterweer. Een tussenweg is niet echt mogelijk volgens deze pluim...

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 18:51
GFS weer te hoog in het bolletje....

Waarom zo negatief over GFS opeens, Jan?
Ik heb goede ervaringen met GFS, net als met EC.
Zit naar mijn idee (juist op LT) vaak in de goede richting.

JerryL

Groene Kerst is gelukkig nog geen feit, blijven duimen zou ik zeggen. Wordt het niets, dan gaan we maar met z'n allen Kerstfilms kijken, veel vreten en zorgen dat we ons in slaap drinken, kunnen we deze blamage ook weer vergeten. Drank is er altijd, weer of geen weer.

Jan van Ooijen

Citaat van: Extremissimorum op ma 15 dec 2014 - 19:57
Waarom zo negatief over GFS opeens, Jan?
Ik heb goede ervaringen met GFS, net als met EC.
Zit naar mijn idee (juist op LT) vaak in de goede richting.

Is niet negatief, maar meer terughoudendheid om geen valse hoop te geven bij de leden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

ECMWF 12z komt met (misschien) een klein lichtpuntje op de lange termijn.  >:(

Een hoog probeert zich in de regio van Groenland te nestelen in de oper.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Vincent

Citaat van: Weerfreak op ma 15 dec 2014 - 20:38
ECMWF 12z komt met (misschien) een klein lichtpuntje op de lange termijn.  >:(

Een hoog probeert zich in de regio van Groenland te nestelen in de oper.

3 dagen later zal dat ding opeens veel hoger liggen.  :(

Weerfreak 1337

Citaat van: Vincent op ma 15 dec 2014 - 20:40
3 dagen later zal dat ding opeens veel hoger liggen.  :(

Daarom, één run maakt nog geen winter. Even afwachten of deze ontwikkeling de komende dagen doorzet, of dat deze weer verdwijnt.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Hansle

CFS gisteren en vandaag ook met een koudere run na kerstmis.

Energizer85

Citaat van: Hansle op ma 15 dec 2014 - 20:59
CFS gisteren en vandaag ook met een koudere run na kerstmis.

kan t mis hebben, maar ik zie nl in t oranje kleurtje....?

Hansle

Citaat van: Energizer85 op ma 15 dec 2014 - 21:04
kan t mis hebben, maar ik zie nl in t oranje kleurtje....?

Oranje is hogedruk gebied dus N-stroming

Jan van Ooijen

De kalkoenen zullen wegspoelen eerste Kerstdag


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 21:10
De kalkoenen zullen wegspoelen eerste Kerstdag

in plaats van schaatsen uit t vet, dus rubberboot klaarleggen ;)

MetNL

Citaat van: Energizer85 op ma 15 dec 2014 - 21:11
in plaats van schaatsen uit t vet, dus rubberboot klaarleggen ;)

Hopelijk spoelen alle foute kerstplaten de LP uit.
De dennenboom hoeft tenminste niet handmatig omgekapt te worden, die spoelt zo de grond uit!
Wel apart dat Zeeland een klein sneeuwsignaal krijgt, daar waarschijnlijk natte sneeuw en gladde wegen.
Duimen dat het niet glad word!
weercam: weathercam.bugs3.com | website: metnl.bugs3.com/website/index.html | Facebook: https://www.facebook.com/pages/MetNL | Twitter: @MeteoBeNeLux | Proffesioneel stemacteur en Voice Over |

zorba

Citaat van: MetNL op ma 15 dec 2014 - 21:31
Wel apart dat Zeeland een klein sneeuwsignaal krijgt, daar waarschijnlijk natte sneeuw en gladde wegen.
Duimen dat het niet glad word!

Waar zie jij die sneeuwsignaal dan?
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 20:37
Is niet negatief, maar meer terughoudendheid om geen valse hoop te geven bij de leden

Terughoudendheid is gepast, maar hier gaan we toch juist verder kijken om te zien wat er kan gebeuren?
Als het goed is weet iedereen hier dat wat hiet besproken wordt enkel verwachting en analyse is, geen voorspelling of zekerheid zoals te veel "weerexperts' over het web helaas te vaak verkondigen...

Joep


Lucas

Ik heb het idee dat GFS vaker de eerste wintersignalen oppikt dan ECMWF. (Of ze nou uitkomen of niet)
De Amerikanen zijn wat wilder in hun berekeningen en EC wat voorzichtiger. Zal me niets verbazen als EC de komende runs langzaam bijdraait richting GFS.

Aanhoudende sneeuwval

pietjelol


winter

Citaat van: Lucas op ma 15 dec 2014 - 22:11
Ik heb het idee dat GFS vaker de eerste wintersignalen oppikt dan ECMWF. (Of ze nou uitkomen of niet)
De Amerikanen zijn wat wilder in hun berekeningen en EC wat voorzichtiger. Zal me niets verbazen als EC de komende runs langzaam bijdraait richting GFS.



Dat is geen idee maar een feit! Alleen heeft GFS soms de neiging om net voor een winterinval opeens terug te draaien en raar te gaan doen terwijl ECMWF het later oppikt en dan wel gewoon door blijft gaan met een winterverwachting.

Edwin

Volgens mij ben ik een stuk realistischer als ik zeg dat de pluim gewoon gewoon is voor Nederland. Geen winter te bekennen, maar veel wind, regen en temperaturen tussen de 4 en 12 graden...
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal