Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195169 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Johann op zo 14 dec 2014 - 21:50
Ik heb ook niets over storm geschreven voor Ned.  :) Sterk windveld
Overigens op de Noordzee wrs wel storm

Haha, dat was een beetje wishful reading van mijn kant dan.
Onder "sterk windveld" versta ik namelijk storm. :)
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig: wat hebben de theta's ermee te maken?

Johann

Citaat van: Extremissimorum op zo 14 dec 2014 - 21:53
Haha, dat was een beetje wisfull reading van mijn kant dan.
Onder "sterk windveld" versta ik namelijk storm. :)
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig: wat hebben de theta's ermee te maken?

Die verduidelijken heel mooi de verschillende luchtsoorten (koud, warm, droog, vochtig). Let eens op de lijnen boven Nederland van west naar oost. Dit is niet zomaar een of ander slap warmtefront(je) !

Extremissimorum

Citaat van: Johann op zo 14 dec 2014 - 21:59
Die verduidelijken heel mooi de verschillende luchtsoorten (koud, warm, droog, vochtig). Let eens op de lijnen boven Nederland van west naar oost. Dit is niet zomaar een of ander slap warmtefront(je) !

En voor het mooie (lees: sneeuw) moet het blauwe meer naar links?

martijn

Is natuurlijk nog ver weg maar GFS ziet het wel zitten op 2e kerstdag 8)

winter

De PLUIM van ECMWF biedt ook weer hoop voor de lange termijn.

Johann

Citaat van: Extremissimorum op zo 14 dec 2014 - 22:04
En voor het mooie (lees: sneeuw) moet het blauwe meer naar links?

Dat ligt het dinsdag ook, wordt echter in de loop van de woensdag met geweld het land uit gezet, de dagen daarna zelfs helemaal tot voorbij de Baltische Staten tot ver in Rusland.  :(

Lucas

Citaat van: Lucas op vr 12 dec 2014 - 11:28
Engelse weerman Matt Huges (geloof ik) zei dat er binnen enkele dagen een verandering (kouder weer) in de EC kaarten zichtbaar zou moeten worden.

Even mijn quote van paar dagen geleden er bij gepakt. Gaat deze meneer gelijk krijgen?...
Aanhoudende sneeuwval

NitroGenetics

Citaat van: Lucas op zo 14 dec 2014 - 22:48
Even mijn quote van paar dagen geleden er bij gepakt. Gaat deze meneer gelijk krijgen?...

kan met garantie zeggen deze week niet. STERKER nog het wordt warmer met tot wel 12 graden overdag,  sneeuw krijgen wil niet zeggen dat het gelijk koud is/wordt ;), alle runs en de pluim zijn het erover eens dat de komende, 5 dagen prut weer wordt, dan bedoel ik namelijk, veel neerslag veel wind, lage prut systemen vanuit het west/noordwesten, eigenlijk het anti winter syndroom (zoals ik het noem) wat in vergelijking is met vorige jaar zelfde tijd.

Armand

EC run is weer bagger. Hoop dat de pluim doorzet met zich naar beneden bij te stellen :)

JerryL

Citaat van: pietjelol op zo 14 dec 2014 - 13:25
Een witte kerst is eigenlijk vrij zeldzaam in nederland. Laat staan 2 jaar achter me kaar. Waarschijnlijk zul je twee jaar achter me kaar niet nog een keer mee maken

Ja, maar we hebben nu voor derde maal op rij een groene.

Jan van Ooijen

EC Oper is duidelijk, geen winterkansen tot de Kerst. Wel van tijd tot tijd een waterballet. Winter erg ver te zoeken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 08:40
EC Oper is duidelijk, geen winterkansen tot de Kerst. Wel van tijd tot tijd een waterballet. Winter erg ver te zoeken
Yep, eerste maand van de Winter is eigenlijk voorbij.
De winter is nog niet eens begonnen!

Ijsbloem

 :o Yep, in conform met de diverse seizoenverwachtingen.
December zo.n 2 .C te zacht.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Jan van Ooijen

Citaat van: Ijsbloem op ma 15 dec 2014 - 10:21
:o Yep, in conform met de diverse seizoenverwachtingen.
December zo.n 2 .C te zacht.

Klopt, 1 à 2 graden te warm werd verwacht. Jammer dat er sommige zijn die volhouden en telkens weer winter zien. Gelukkig ben ik realistisch en ga er ook niet meer vanuit deze maand
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 10:50
Gelukkig ben ik realistisch en ga er ook niet meer vanuit deze maand
Eind v/d maand ook niet meer?

Jan van Ooijen

Citaat van: Mrkos op ma 15 dec 2014 - 11:08
Eind v/d maand ook niet meer?

Ja GFS komt nu met enkele oplossingen, maar in hoeverre we dit serieus moeten nemen is maar de vraag. Ga liever uit van het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Serge

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 dec 2014 - 11:09
Ja GFS komt nu met enkele oplossingen, maar in hoeverre we dit serieus moeten nemen is maar de vraag. Ga liever uit van het Europees weermodel

gemiddelde gaat rond de jaarwisseling gestaag naar beneden,... maar idd dit jaar komt er geen winterse setting meer, jammer, helaas op naar 2015
Waar is mijn cape

Extremissimorum

Citaat van: Johann op zo 14 dec 2014 - 22:28
Dat ligt het dinsdag ook, wordt echter in de loop van de woensdag met geweld het land uit gezet, de dagen daarna zelfs helemaal tot voorbij de Baltische Staten tot ver in Rusland.  :(

Au! Dat is een flinke domper dan...  :'(
Het zal dan maar weer in januari en februari (en maart?) moeten komen... Zoals in de meeste winters.

P.S. Hier in Hoorn nu as I speak een paar natte sneeuwvlokken. Stelt niets voor, maar telt wel als natte sneeuw. Toch nog!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hector Pascal

Citaat van: ron12 op ma 15 dec 2014 - 11:41
Alleen oosten Rusland vorst
Volgens mij heeft hier heel Rusland vorst. De sneeuw reikt tot Polen...
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal