Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195184 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op vr 12 dec 2014 - 10:06
Karim Hamid heeft ook een LT verwachting gemaakt: http://weerspinsels.blogspot.nl/2014/12/vooruitzichten-volgende-3-weken.html

Tsja, daar kijk ik niet eens meer op. Iedereen loopt hij alsmaar af te zeiken op zijn blog als ze aan LT verwachtingen doen en nu maakt hij het zelf :/
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 12 dec 2014 - 10:39
Tsja, daar kijk ik niet eens meer op. Iedereen loopt hij alsmaar af te zeiken op zijn blog als ze aan LT verwachtingen doen en nu maakt hij het zelf :/

Ja leuk he Jan, die liefdevolle competitie tussen de weermannen onderling.  :-*  :P

Marco_Goes

Citaat van: Hector Pascal op vr 12 dec 2014 - 09:09
Ik zou de winter ook nou nog zeker niet afschrijven. En Marco, dat kun je ook anders zeggen, we zitten hier met volwassenen onder elkaar en een beetje respect naar elkaar toe kan zeker geen kwaad.

zal ik doen  ::) maar dat gezeur om het zeuren, zeg dan niks.

Lucas

Engelse weerman Matt Huges (geloof ik) zei dat er binnen enkele dagen een verandering (kouder weer) in de EC kaarten zichtbaar zou moeten worden.
Aanhoudende sneeuwval

Weerfreak 1337

De winter komt, in december nog. ;)

Groeten, de Onderbuik van Tim  :P Eens kijken of het uitkomt.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

xzaz

Citaat van: Reutel op vr 12 dec 2014 - 11:12
Ja leuk he Jan, die liefdevolle competitie tussen de weermannen onderling.  :-*  :P
Ik vind het altijd wel leuk om te zien, de haat en nijd die er speelt, hilarisch om te zien.
De winter is nog niet eens begonnen!

Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Jan van Ooijen

Citaat van: xzaz op vr 12 dec 2014 - 11:45
Ik vind het altijd wel leuk om te zien, de haat en nijd die er speelt, hilarisch om te zien.

Is geen haat en nijd, maar gewoon keiharde werkelijkheid. Vind het vreemd dat hij mensen af loopt te kraken die over de lange termijn hebben en er nu zelf mee komt. En als er dalijk ineens winter op de kaarten staat op LT dan komt er weer een afzeikstukje
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos

Tis wel een beetje krom inderdaad... Als je daar kritiek op hebt moet je ze zelf ook niet maken lijkt me.... Maar heeft hij denk je gelijk Jan? Want daar gaat het uiteindelijk om...

JerryL

Citaat van: Marco_Goes op vr 12 dec 2014 - 09:07
Kan iemand alvast een lentetopic openen voor Jerry? Kan ie daar lekker gaan zeiken. wat een onzin om nu de winter al af te schrijven

Nee het is je vergeven. Ik snap je volkomen. Ik ben zelf ook liever positief want dan ben ik ook veel gezelliger. Maar ik wordt van dit weer (lees: circa 10 graden, regen, wind) zo ontiegelijk chagerijnig. Zeker als het zou moeten sneeuwen!! Als er dan ook geen zicht is op verbetering ben ik er echt klaar mee.

grizzrh

Citaat van: JerryL op vr 12 dec 2014 - 12:55
Nee het is je vergeven. Ik snap je volkomen. Ik ben zelf ook liever positief want dan ben ik ook veel gezelliger. Maar ik wordt van dit weer (lees: circa 10 graden, regen, wind) zo ontiegelijk chagerijnig. Zeker als het zou moeten sneeuwen!! Als er dan ook geen zicht is op verbetering ben ik er echt klaar mee.

Zijn wel belangrijkere dingen in het leven waar je je beter op kan focussen... IPV als een klein kind te weenen! Je krijgt het weer dat de natuur ons geeft je gaat er niets aan veranderen door te zeuren!
Doenrade, Limburg

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 12 dec 2014 - 10:39
Tsja, daar kijk ik niet eens meer op. Iedereen loopt hij alsmaar af te zeiken op zijn blog als ze aan LT verwachtingen doen en nu maakt hij het zelf :/

Daar ben ik het helaas niet mee eens. Hij heeft enkel geageerd op berichten in de media over horrorwinters, horrorstormen en wat er nog meer horror is in de media. Hij maakt momenteel verwachtingen op basis van 3 weken vooruit. Dat is volgens mij niets meer of minder dan zijn interpretatie weergeven van de weerkaarten.



Armand

NAO lijkt richting de jaarwisseling weer naar de negatieve kant te gaan. Heb nog steeds hoop dat de winter begin 2015 gaat binnenvallen. Morgenochtend misschien wat natte sneeuw in de Limburgse Heuvels, aangezien de temperatuur tussen 2 en 4 graden ligt met regen.

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op vr 12 dec 2014 - 13:51
Daar ben ik het helaas niet mee eens. Hij heeft enkel geageerd op berichten in de media over horrorwinters, horrorstormen en wat er nog meer horror is in de media. Hij maakt momenteel verwachtingen op basis van 3 weken vooruit. Dat is volgens mij niets meer of minder dan zijn interpretatie weergeven van de weerkaarten.

Lees zijn blogs maar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

@Jan
Ik lees vrijwel al zijn blogs. Je kan Karim niet verwijten gebrek aan onderbouwing te hebben. Naar mijn mening weet hij zijn stellingen op plausibele wijze te onderbouwen.


Henk1976

Citaat van: Nopie op vr 12 dec 2014 - 15:38
http://www.nu.nl/weekend/3951566/nederland-wordt-langzaam-net-zo-warm-als-zuid-frankrijk.html

Tsja van zulke berichten wordt je ook niet vrolijk van. Althans als winterliefhebber.

Ik wordt niet vrolijk van het feit dat de media alles maar klakkeloos overneemt. Warmste jaar ooit... Sinds wanneer is ooit, sinds het jaar 0? Sinds dat de mammoeten zijn uitgestorven? Sinds de oerknal? Beetje meer nuance aub...

grizzrh

Citaat van: Henk1976 op vr 12 dec 2014 - 15:52
Ik wordt niet vrolijk van het feit dat de media alles maar klakkeloos overneemt. Warmste jaar ooit... Sinds wanneer is ooit, sinds het jaar 0? Sinds dat de mammoeten zijn uitgestorven? Sinds de oerknal? Beetje meer nuance aub...

Ik neem aan sinds ze metingen verrichten eh :P Zal hier vast warmer en kouder geweest zijn dan dat wij hier ooit gemeten hebben. Maar sowieso ik denk dat dit gewoon met de natuurlijke cyclus te maken heeft, om af te gaan wat de media allemaal roept dan wordt je gewoon gebrainwashed.. Dus we kunnen beter onze eigen aannames maken en vooral ook kijken wat professionele weermannen zeggen die geen sensatie berichten de wereld insturen om meer kijkers e.d. te krijgen!
Doenrade, Limburg

Henk1976

Citaat van: grizzrh op vr 12 dec 2014 - 16:02
Ik neem aan sinds ze metingen verrichten eh :P Zal hier vast warmer en kouder geweest zijn dan dat wij hier ooit gemeten hebben. Maar sowieso ik denk dat dit gewoon met de natuurlijke cyclus te maken heeft, om af te gaan wat de media allemaal roept dan wordt je gewoon gebrainwashed.. Dus we kunnen beter onze eigen aannames maken en vooral ook kijken wat professionele weermannen zeggen die geen sensatie berichten de wereld insturen om meer kijkers e.d. te krijgen!

Amen

Marco_Goes

Citaat van: JerryL op vr 12 dec 2014 - 12:55
Nee het is je vergeven. Ik snap je volkomen. Ik ben zelf ook liever positief want dan ben ik ook veel gezelliger. Maar ik wordt van dit weer (lees: circa 10 graden, regen, wind) zo ontiegelijk chagerijnig. Zeker als het zou moeten sneeuwen!! Als er dan ook geen zicht is op verbetering ben ik er echt klaar mee.

Tis ook naadje, maar de herfst is nog maar net voorbij dus dit weer valt te verwachten.

Powered by EzPortal