Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195193 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JerryL

Citaat van: Hector Pascal op wo 10 dec 2014 - 12:06
Een lichtpuntje op 384 uur...

Slechts één lichtpuntje. Nou ik lees het alweer. Wintersweer is tijdens de Kerst het leukst. Als dat er niet in zit, de bietenberg op. Weer een zachte winter. Tsjonge!! **pluimen met een **WC = **winter.

henkensjoeke

Citaat van: JerryL op wo 10 dec 2014 - 15:31
Slechts één lichtpuntje. Nou ik lees het alweer. Wintersweer is tijdens de Kerst het leukst. Als dat er niet in zit, de bietenberg op. Weer een zachte winter. Tsjonge!! Schijtpluimen met een SchijtWC = Schijtwinter.
ho ho de winter moet nog beginnen,de meeste winters beginnen in januari, vroege winters leveren meest niks op, dus wees blij dat het nog niet winter is, laat in december heb je het meeste kans ,zie 1962 en of 1978 -1985 -1686 en ga zo maar door .gr henk

Tyshane

Citaat van: WinschoterWeer op wo 10 dec 2014 - 14:23
Och och....de opmerkingen hier op het forum zijn deprimerender dan het heerlijke zonnetje buiten ! Ga er op uit beste mensen, lekker naar buiten en laten we in godsnaam rustig blijven. Haha. Adem in en adem uit! Doe ik ook. Neem het zoals het komt en vindt daar je rust in. Ook ik ben een vervent winterliefhebber, maar als het er op dit moment niet in zit dan is dat zo. Feit ! Punt ! Hier in het Noordoosten schijnt een vriendelijk zonnetje en de wind is stukken milder dan vannacht het geval was. De temperaturen van de afgelopen dagen liggen gewoon op normaal niveau en dus is er kans op een mooi stukje winter in Januari. Mensen die nu al deze winter af aan het schrijven zijn hebben een geluksprobleem ! Wijsheid en optimisme gewenst !

Mee eens hoor! Maar sommigen zullen het nooit leren... :(

vossejongk

Blijft grappig mensen die in Nederland een winter a la Noord Scandinavië verwachten. Het is nog steeds Nederland,  waar wind uit het noorden/oosten een zeldzaamheid is...

xzaz

Ik wil hier toch graag even op inhaken gezien dit verhaal, vele malen (dan wel in een andere strekking) terugkomt.
Citaat van: WinschoterWeer op wo 10 dec 2014 - 14:23
Och och....de opmerkingen hier op het forum zijn deprimerender dan het heerlijke zonnetje buiten!
Dat is een aanname, namelijk;  het is buiten heerlijk want het zonnetje schijnt. Voor de meeste winterliefhebbers zal dat ook wel kloppen maar gezien het op dit moment December is heeft men liever winterse neerslag dan zon.
Citeer
Ga er op uit beste mensen, lekker naar buiten en laten we in godsnaam rustig blijven.
Er is nergens vertelt dat mensen dit ook niet doen. Misschien kunnen we zelfs aan de bezoekersaantallen en de activiteit van dit forum afleiden dat meer mensen naar buiten gaan. Dat mensen niet rustig worden zie ik nergens terug; in mijn directe omgeving zie ik mensen eerder rustiger worden van dit weer dan uitgesproken en druk zoals men dat hier in mijn directe omgeving is wanneer het buiten 30 graden is.
Citeer
Haha. Adem in en adem uit! Doe ik ook.
Best wel essentieel gezien dit van levensbelang is. Gelukkig dat je er even bij vermeld dat jij het ook doet.
Citeer
Neem het zoals het komt en vindt daar je rust in.
Daar is 'de rust' weer. Blijkbaar zie jij een correlatie tussen, -het niet tevreden zijn met het weer en de vooruitzichten- en de gemoedstoestand van een persoon. Ik moet de eerste onderzoeken nog tegenkomen die dit verband aantonen.
Citeer
Ook ik ben een vervent winterliefhebber, maar als het er op dit moment niet in zit dan is dat zo. Feit ! Punt !
Dat klopt, dat ontkent niemand.
Citeer
Hier in het Noordoosten schijnt een vriendelijk zonnetje en de wind is stukken milder dan vannacht het geval was. De temperaturen van de afgelopen dagen liggen gewoon op normaal niveau en dus is er kans op een mooi stukje winter in Januari. Mensen die nu al deze winter af aan het schrijven zijn hebben een geluksprobleem ! Wijsheid en optimisme gewenst !
Er is ook een kans op een 'stukje' (?) kans op winter in 2130 op de dwergplaneet Pluto.

Ik schrijf overigens deze winter al af ik weet niet hoe dat verhoudt tot mijn 'geluksprobleem', wat 'geluksprobleem' dan ook mag inhouden. Het woord 'geluksprobleem' komt in ieder geval niet voor in de van Dale daarvoor zou jij aan dit verzonnen woord even een definitie moeten geven.

Wijsheid en optimisme gewenst!
De winter is nog niet eens begonnen!

jeffrey83

Mocht iemand vandaag toch binnen blijven, en niks te doen hebben...

De "kerstballen" boven in beeld maken een geluidje... ik ben al dagen bezig om
een leuke melodie te maken maar ik ben zo a-muziekaal dat het me niet leuk!

Dus maak een deuntje, zet het op youtube en win!!!!  en cup a soup zakje...

;D

Serge

Mwa,.... ik vind die pluim niet echt slecht, de spreiding is weliswaar enorm na 19-12, maar daar zit nu ook juist het mogelijke omslagpunt. Dus logisch dat de modellen er nu nog geen koek van kunnen bakken...
Waar is mijn cape

WinschoterWeer

Citaat van: xzaz op wo 10 dec 2014 - 16:05
Ik wil hier toch graag even op inhaken gezien dit verhaal, vele malen ....

Genoten van je stukje !  ;D

Ijsbloem

 ;) Temperaturen liggen niet op normaal maar gemiddeld 2.5 .C boven de norm.
In december 62  en 78 was een groot gedeelte van die maand koud , het voortraject
zag er veel positiever uit
Gelet op de diverse verwachtingen gaat december zo.n 1.5 C te zacht worden en uiteindelijk
de fakkeldrager worden van een recordwarm 2014.

Overigens complimenten voor de leuke banner ! 8)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

bliksems

we wachten al 2 jaar op een leuk sneeuwdekje.
hoeveel geduld kan een mens hebben...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

juno

voorlopig zijn alle dagen nog te koud verlopen in december....


Citaat van: Ijsbloem op wo 10 dec 2014 - 17:01
;) Temperaturen liggen niet op normaal maar gemiddeld 2.5 .C boven de norm.
In december 62  en 78 was een groot gedeelte van die maand koud , het voortraject
zag er veel positiever uit
Gelet op de diverse verwachtingen gaat december zo.n 1.5 C te zacht worden en uiteindelijk
de fakkeldrager worden van een recordwarm 2014.

Overigens complimenten voor de leuke banner ! 8)

jornonweer

Citaat van: bliksems op wo 10 dec 2014 - 17:21
we wachten al 2 jaar op een leuk sneeuwdekje.
hoeveel geduld kan een mens hebben...
ik weet niet maar 2010,2011 en 2012 waren jaren met meer sneeuw dan het gemiddelde dat er valt op 1 jaar. toen zijn we of in ieder geval velen van ons verwend geweest, dat we nu moeten wachten.. tja
Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Door te gaan zeuren over sneeuw al dan niet winter schiet je niets mee op. Het komt zoals het komt en anders niet. Daarbij is het ook erg irritant om het telkens weer te lezen. Vind het meer vervuiling dan toegevoegde waarde. Er is wel wat gaande waarover ook een topic is, maar helaas wordt daar niet in gereageerd.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vindead



(www.natice.noaa.gov/ims/)
Grappig om te zien hoe er in 2012 rond deze tijd al een sneeuwdek lag in NL. Wat toen in West-Europa lag, ligt nu in Kazachstan.. >:(

Overigens ziet het er nu in 2014 niet eens zo slecht uit vergeleken met 2012. Als je naar Spitsbergen kijkt zie je dat het ijsoppervlak nu dichter bij Europa ligt dan in 2012. Ook heel Kazachstan is wit, en zelfs het noordelijke deel van de Kaspische zee is al bevroren.
Ik denk dat er op de lange termijn nog een hoop mogelijk is deze winter. 8)

Eric

Citaat van: bliksems op wo 10 dec 2014 - 17:53
misschien is het dan wel handig om meteen te vermelden wat er gaande is,want halve informatie is ook niet van toegevoegde waarde.
Kweenie hoor, maar er is toch een stormkansen topic op dit moment? Inderdaad opvallend dat niemand daar reageert....... :P :'(

Oxize

Er kan van alles gebeuren, en dat heeft totaal niks met halve informatie te maken. Ik kan mij herinneren ergens in 2011 (of eerder) of 2012 toen er totaal niks op de kaarten stond, en opeens 1 week voordat toen de winter inviel (met sneeuw en ijs) dat een week van tevoren pas alle kaarten om gingen.

Er is niks zo veranderlijk als het weer. Laten we het leuk houden in deze topic aub. Er kan nog van alles gebeuren.

Game on.....
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 10 dec 2014 - 17:40
Door te gaan zeuren over sneeuw al dan niet winter schiet je niets mee op. Het komt zoals het komt en anders niet. Daarbij is het ook erg irritant om het telkens weer te lezen. Vind het meer vervuiling dan toegevoegde waarde. Er is wel wat gaande waarover ook een topic is, maar helaas wordt daar niet in gereageerd.

Mee eens hoor!   ;)

Maar het lastige met de homepage (en onderaan) het forumoverzicht, is dat je alleen de laatste resp. 8 en 15 berichten ziet. Als dit allemaal reacties zijn uit een ander topic, verdwijnt b.v. het stormtopic uit die lijst. Ik denk dat velen alleen die lijsten in de gaten houden en niet gaan spitten in het hele forumoverzicht. Misschien is het handig 'sticky topics' bij de 'recente berichten lijsten' te plaatsen voor 'hot items'?
Hier verder over kletsen graag op: http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=4154.msg90683#msg90683

Het bewuste stormkansentopic is hier, de moeite waard trouwens! :)
http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5410.0

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Oxize

Citaat van: Tyshane op wo 10 dec 2014 - 18:20
Maar het lastige met de homepage (en onderaan) het forumoverzicht, is dat je alleen de laatste resp. 8 en 15 berichten ziet. Als dit allemaal reacties zijn uit een ander topic, verdwijnt b.v. het stormtopic uit die lijst. Ik denk dat velen alleen die lijsten in de gaten houden en niet gaan spitten in het hele forumoverzicht.
Daar zijn we al aan over het na-denken. Ik had bijvoorbeeld een paar dagen geleden een "show je eigen kerstboom" topic gemaakt, maar waarschijnlijk heeft niemand die gezien, en omdat mensen puur naar de "recente posts" kijken en verder niet.

Wat ik willen proberen is om de lijst met recente posts aan te passen zodat er maar 1 topic per recente posts aanwezig is. Zodra er een reply wordt gegeven op dat topic komt ie natuurlijk weer boven aan te staan, maar niet dubbel of 8x in recente posts. De laatste 8 aangemaakt/actieve topics komen dan in de lijst te staan. Echter moeten we kijken of dat haalbaar is.

Ontopic maar weer.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Rayonhoofd

Wil nog even off-topic blijven: Kan iemand uitleggen wat er zo fascinerend is aan heel veel wind en een plens water ? Meestal geeft dit alleen maar ellende.

NB: 11,5 graad tegen 10,1 normaal voor 2014. Dit wordt dus een triest record   :(
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal