Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195164 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: xzaz op wo 10 dec 2014 - 10:07
Klopt toch wel?

Zeker op korte termijn (deze week) ligt de Jetstream veelal in onze omgeving. Op lange termijn zijn niet alle modellen het met elkaar eens zoals normaal is. Daarom is het ook niet te zeggen of de Jetstream in onze omgeving blijft. Ik verwacht dat ze met alle modellen vooral GFS en EC bedoelen.

Hector Pascal

Lichtpuntjes zien is goed, maar op dit moment zijn ze er gewoon niet. Geloof me maar, de komende 2 weken sowieso geen winterweer. De westcirculatie is aardig op dreef en dit blijft nog even. Vanaf Kerst zou er MISSCHIEN iets kunnen veranderen, zeker niet eerder.
Nul bestaat niet.

Joshoon

Citaat van: Hector Pascal op wo 10 dec 2014 - 10:50
Lichtpuntjes zien is goed, maar op dit moment zijn ze er gewoon niet. Geloof me maar, de komende 2 weken sowieso geen winterweer. De westcirculatie is aardig op dreef en dit blijft nog even. Vanaf Kerst zou er MISSCHIEN iets kunnen veranderen, zeker niet eerder.

Ik denk dat je ook gelijk hebt inderdaad, het ziet er niet goed uit.
Het lijkt er toch echt op dat de winter zich nog wel laat wachten tot januari.

Danny

De pluim van EC. Een frisse nacht aankomend weekend en tijdelijk ook wat rustiger weer. Na het weekend opnieuw wisselvallig weer met van tijd tot tijd een flink doorstaande wind en temperaturen ruim boven het vriespunt.

Lothiriel

Citaat van: Joshoon op wo 10 dec 2014 - 10:58
Ik denk dat je ook gelijk hebt inderdaad, het ziet er niet goed uit.
Het lijkt er toch echt op dat de winter zich nog wel laat wachten tot januari.

Dat zeiden we vorig jaar ook... en in januari dan, volgende maand wordt het winter, en in februari; het kan nog winter zijn in maart en/of april... En uiteindelijk geen winter. Trauma  :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Floris!

Citaat van: Lothiriel op wo 10 dec 2014 - 11:20
Dat zeiden we vorig jaar ook... en in januari dan, volgende maand wordt het winter, en in februari; het kan nog winter zijn in maart en/of april... En uiteindelijk geen winter. Trauma  :(
Ach, die winter van 2012...? 2 maand lang zacht, winderig, nat weer en daarna 2 weken lang enorm koud, droog en zonnig winterweer. Ik teken daarvoor. Dat gekwakkel rond het vriespunt (het weer van de afgelopen 2 weken dus) vind ik echt waardeloos.

Lothiriel

Citaat van: Floris! op wo 10 dec 2014 - 11:24
Ach, die winter van 2012...? 2 maand lang zacht, winderig, nat weer en daarna 2 weken lang enorm koud, droog en zonnig winterweer. Ik teken daarvoor. Dat gekwakkel rond het vriespunt (het weer van de afgelopen 2 weken dus) vind ik echt waardeloos.

Jep, maar de aanloop naar de winter zal toch moeten gebeuren ergens eind december. En op LT is alles nog steeds heel erg warm, winderig en regenachtig. Dat is zo'n beetje het weer wat voor mij snel gedaan mag zijn. Ben een grote winterliefhebber, maar als het dan toch niet fatsoenlijk winter wordt mag het meteen 15-20 graden zijn, lekker zacht met een zonnetje erbij. Temperaturen tussen 5 en 10 graden zijn echt waardeloos  :P

Ik zou graag een lekkere sneeuwstorm hebben in de kerstvakantie en dan een paar weekjes ijzig koud, met zonnig weer. Dat lijkt me pas echt geweldig  ;D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

henkensjoeke

Citaat van: Lothiriel op wo 10 dec 2014 - 11:45
Jep, maar de aanloop naar de winter zal toch moeten gebeuren ergens eind december. En op LT is alles nog steeds heel erg warm, winderig en regenachtig. Dat is zo'n beetje het weer wat voor mij snel gedaan mag zijn. Ben een grote winterliefhebber, maar als het dan toch niet fatsoenlijk winter wordt mag het meteen 15-20 graden zijn, lekker zacht met een zonnetje erbij. Temperaturen tussen 5 en 10 graden zijn echt waardeloos  :P

Ik zou graag een lekkere sneeuwstorm hebben in de kerstvakantie en dan een paar weekjes ijzig koud, met zonnig weer. Dat lijkt me pas echt geweldig  ;D
gfs 26 dec mooie aanloop naar winter

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

simonelgersma


Lothiriel

Citaat van: henkensjoeke op wo 10 dec 2014 - 11:59
gfs 26 dec mooie aanloop naar winter

Tsja, dat is ultra-LT natuurlijk ;)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

NitroGenetics

snap niet waarom iedereen zo optimischisch is over de pluim, alles wat ik NU zie is dat het gemiddelde hoger staat dan het langjarige gemiddelde voor december en we duidelijk temaken hebben met een sterke west sirculatie wat DUS funest is voor winterweer in deze situatie. wees rieel peeps winterweer zit er voorlopig NOG niet in! iig niet de komende 2 weken, wel lijkt het erop dat begin januari/mid januari iets kan beloven vanwege een opwarming hogerop. maar zelf dat zal nog zo moeten blijken aangezien dit wederom een LT prognose is.

al met al kwakkelweer de komende dagen, ook witte kerst lijkt hiermee wederom groen te verlopen mocht deze trend zich aanhouden (de pluimen kaarten) ondanks jan laast een witte kerst op de kaarten zag.

Extremissimorum

Citaat van: KNMIZware windstoten, vooral in de kustgebieden, 80-100 km/uur   Geldig: woensdag 10 december 2014 vanaf ca 17 uur gedurende ca 31 uur

Een waarschuwing voor windstoten durende 31 uur! Dat is lang, heel lang. En ik verwacht dat die waarschuwing nog wel verlengd zal worden. Viel overigens hier vannacht hartstikke mee (of tegen, maar ik verwachtte er al niet al te veel van). GFS heeft nog wel zin in mogelijke storm, ec niet meer.

Laat ik het maar niet hebben over de winter, die is voorlopig (i.e. op korte termijn) ver weg. Er zijn potenties, maar die leiden enkel tot koeler weer, niet tot winterweer met sneeuw en ijs. Dat is misschien ook onrealistisch, maar 12 graden is dat voor mij ook. Alleen dát zit wel in de pluim van ec... :o :'(

gilleeesss

aan gebrek aan winter, dan maar eens LT erbij halen (binne week) OPER van GFS 06z dus eigenlijk niet teveel waarde aan hechten maar anders is het hier zo anti-winters op het forum xd
Kansje op winterse neerslag/sneeuw in de nacht van dinsdag op woensdag volgens gfs volgende week (+ nog eens pluim van de 06z run van gfs erbij gezet)


Vincent

Is na het uitrazen van het monster bij Ierland de kans er dat de kaarten opeens omslaan of kan daar geen verband tussen zijn?  8)

Nopie

Citaat van: Danny lin
De pluim van EC. Een frisse nacht aankomend weekend en tijdelijk ook wat rustiger weer. Na het weekend opnieuw wisselvallig weer met van tijd tot tijd een flink doorstaande wind en temperaturen ruim boven het vriespunt.

Wat een vreselijk slechte pluim, zo anti winters als het maar kan. :(

mauriceb

Op termijn toch weer wat kansjes op wat koeler weer, mooi toch :) laat deze winter maar een slow starter zijn. In januari op de schaats? wie zal het zeggen.

WinschoterWeer

Och och....de opmerkingen hier op het forum zijn deprimerender dan het heerlijke zonnetje buiten ! Ga er op uit beste mensen, lekker naar buiten en laten we in godsnaam rustig blijven. Haha. Adem in en adem uit! Doe ik ook. Neem het zoals het komt en vindt daar je rust in. Ook ik ben een vervent winterliefhebber, maar als het er op dit moment niet in zit dan is dat zo. Feit ! Punt ! Hier in het Noordoosten schijnt een vriendelijk zonnetje en de wind is stukken milder dan vannacht het geval was. De temperaturen van de afgelopen dagen liggen gewoon op normaal niveau en dus is er kans op een mooi stukje winter in Januari. Mensen die nu al deze winter af aan het schrijven zijn hebben een geluksprobleem ! Wijsheid en optimisme gewenst !

benjamin112

Noodweercentrale geeft voor het grootste deel van het land oranje.

bliksems

Citaat van: zorba op wo 10 dec 2014 - 08:04
Noordelijk halfrond draait met de klok mee.

maar ik bedoel dat lagedruk gebied bij italie,dat draait dan toch tegen de klok ik,zodat we een oostenwind hebben?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal