Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 192888 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: winter op ma 08 dec 2014 - 18:58
Komt een heel actief neerslaggebiedje straks het land op en gaat richting zuid-Oost nederland.
Denk dat hieruit zeker matige/zware natte sneeuwval mogelijk is.
Temperatuur in een groot gedeelte van het land al ruim onder de 3 graden ben zeker benieuwd!
Denk dat Ardennen ruim 10 cm kan krijgen als ze hiermee van profiteren!

Hopelijk wordt het dan nog wat kouder hier voordat dat gebied hier is :) zitten nu op de 1.5c met een koud windje
Doenrade, Limburg

J

Citaat van: Hansle op ma 08 dec 2014 - 18:12
Denk dat CFS hier redelijk goed zit met de voorspelling rond kerstmis en nieuwjaar. Verschillende modellen zien de rug op de atlantische oceaan terugkomen laatste week van december. Ook Cfs heeft dit al eerder in zijn kaarten getoond.
Volgens CFS dus betere kansen rond oudjaar. Ik vind CFS wel altijd een heel grillig model.
Wat betreft de huidige kaarten kan ik niet echt iets heel positiefs vinden. Soms een runnetje wat opeens voor een deel van de Benelux sneeuw geeft maar wat dan de run erna meteen weer weg is. En in de Paralel run van GFS12 dan vlak voor kerst een NNW stroming met wat minder zacht weer.. maar dat is het ''verboden'' gebied (mega LT)

Straatje96

Meerdere sites zeggen juist dat het nu gaat opklaren. Denken jullie wel dat dat neerslaggebied zijn activiteit houdt tot aan het oosten van het land?

jens

Citaat van: winter op ma 08 dec 2014 - 18:58
Komt een heel actief neerslaggebiedje straks het land op en gaat richting zuid-Oost nederland.
Denk dat hieruit zeker matige/zware natte sneeuwval mogelijk is.
Temperatuur in een groot gedeelte van het land al ruim onder de 3 graden ben zeker benieuwd!
Denk dat Ardennen ruim 10 cm kan krijgen als ze hiermee van profiteren!
ik denk toch dat dat gebied een heel pak zuidelijker gaat dan jij intekend, volgens mij gaat hij vol over brabant richting belgie
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Weatherman

Citaat van: jens op ma 08 dec 2014 - 19:42
ik denk toch dat dat gebied een heel pak zuidelijker gaat dan jij intekend, volgens mij gaat hij vol over brabant richting belgie
mooi
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn


winter

Citaat van: jens op ma 08 dec 2014 - 19:42
ik denk toch dat dat gebied een heel pak zuidelijker gaat dan jij intekend, volgens mij gaat hij vol over brabant richting belgie

Dat betwijfel ik ten zeerste. Lijkt volgens weerplaza.nl zelfs alleen maar een klein gedeelte van Noord-Belgiƫ te schampen. Maar ja we zullen over een uur of 2 meer weten.
Gelukkig daalt de temperatuur nu Brabant lekker rap! Op veel plaatsen rond de 2 graden en er zelfs onder. Daarnaast vriest het al aan de grond op verscheidene plaatsen.

jens

Citaat van: glenn op ma 08 dec 2014 - 19:59

Moet het wel stand houden natuurlijk
er was verwacht dat deze zou inzakken maar ik heb net de indruk dat hij activeert, lijkt wel een soort van klein lagedrukgebiedje op de sat ;)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [


Energizer85

Aankomemd weekend toch weer ineens een stuk kouder in de pluim... zo zie je maar weer hoe het kan veranderen. Persoonlijk hou ik wel van een NNW stroming :)

glenn

Citaat van: jens op ma 08 dec 2014 - 20:03
er was verwacht dat deze zou inzakken maar ik heb net de indruk dat hij activeert, lijkt wel een soort van klein lagedrukgebiedje op de sat ;)

Heb je ook een afbeelding van satelietbeeld dan? En lijkt vol over noord belgiebte gaan

joboy52

Is er een kans dat het gebied voor de kust nog activeert, door het relatief warme zeewater?

jens

Citaat van: glenn op ma 08 dec 2014 - 20:13
Heb je ook een afbeelding van satelietbeeld dan? En lijkt vol over noord belgiebte gaan
hier is de link, het lijkt wel alsof de buien rond een punt draaien, daarom denk ik dat het misschien een lagedrukgebiedje is

http://wolken.buienradar.nl/nl?type=infra#
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Weatherman

Ik denk dat het niet hier geraakt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

willempie

Net een felle flits richting zee, vanuit Scheveningen waargenomen! Hele wolk lichtte op! Prachtig!:)

Hierna helaas niks meer gezien

jasper-k

Zojuist een flits en donder in Den Haag.

Joep

Enorme flitsen en donderklappen hier wow :)

Energizer85

Hier ook uit het niets 3 flitsen en donders binnen een minuut..

Weatherman

Nice dat jullie onweer hebben  ;) hier alleen wat lichte natte flatsjes
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal