Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204929 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Citaat van: jornonweer op do 04 dec 2014 - 15:16
en nu wordt het echt slecht weer waar niemand iets aan heeft >:( geen vrieskou geen lente geen sneeuw geen storm, 4-9 graden met wat wind en regen huyyy

Precies dit. Al ken ik wel wat mensen die dit weer liever hebben dan sneeuw bijvoorbeeld. Dat gaat er bij mij nu niet echt in maar ja :D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Marsel

Citaat van: jornonweer op do 04 dec 2014 - 15:16
en nu wordt het echt slecht weer waar niemand iets aan heeft >:( geen vrieskou geen lente geen sneeuw geen storm, 4-9 graden met wat wind en regen huyyy

Heb je aan het huidige grauwe 'net-niet-mini-speldenprik-weertype' wel wat dan?  ;)

MamaAs

Het binnenwater is hier in ieder geval met 2 graden gezakt, dus het heeft zeker 'nut' gehad  ;)
http://www.wintergek.nl/ijsdikte/

Bacci

Citaat van: Marsel op do 04 dec 2014 - 16:14
Heb je aan het huidige grauwe 'net-niet-mini-speldenprik-weertype' wel wat dan?  ;)

Jazeker!!! heerlijk die vrieslucht!!  :D

Henk1976

Is het al iemand opgevallen. Er valt neerslag in het noorden bij temperaturen net boven nul. Voor zover ik kan zien is het ordinaire regen.  :( Volgens buienradar en niederschlagsradar sneeuw.  ???

arjanbruggink

Citaat van: Marsel op do 04 dec 2014 - 16:14
Heb je aan het huidige grauwe 'net-niet-mini-speldenprik-weertype' wel wat dan?  ;)
Nee, totaal niks..... Saaiheid ten top. Enigste lichtpunt is (als winterliefhebber) is dat het gevroren heeft en de eerste Hellmannpunten gescoord zijn. Maar daar is ook alles mee gezegd.

Citaat van: Henk1976 op do 04 dec 2014 - 16:53
Is het al iemand opgevallen. Er valt neerslag in het noorden bij temperaturen net boven nul. Voor zover ik kan zien is het ordinaire regen.  :( Volgens buienradar en niederschlagsradar sneeuw.  ???
Laat die "sneeuw"radars voor wat het zijn..... Logaritme is puur gebasseerd op de T2m...
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

winter67


ThaGhostNL

Belangrijke update info:

Vanaf heden is het niet meer nodig om je plaatsnaam te vermelden in je persoonlijke tekst.
Door je plaatsnaam in te vullen op http://www.meteo-service.nl/index.php?action=profile bij "Locatie:" wordt nu de locatie weergegeven na een post.

Heb je op dit moment je plaatsnaam in je persoonlijke tekst staan? Verwijder dan deze tekst.

Greetz,
Tha-Ghost
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Eric


Jasneker

Misschien een apart test threadje maken?

Extremissimorum

Citaat van: Jasneker op do 04 dec 2014 - 17:47
Misschien een apart test threadje maken?

Niet nodig, als we allemaal gewoon reageren en iets te zeggen hebben over het weer. Dus bij dezen:

Citaat van: winter67 op do 04 dec 2014 - 17:11
Deze kaarten zien er nog altijd leuk uit.
http://wetter3.de/pulldown_3.html?0

Mooie potenties. Mij bevat die westelijke, stormachtige wind echter niet..

(Locatietest geslaagd!)

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Vanaf een uur of drie tussen Emmen en Stadskanaal lichte regen,geen motregen maar normale druppels. De waterleidingen zijn ook ontdooit. En zo zie je maar weer dat ook bij amper onder nul bij wind gewoon heel de boel bevriest.
Op de weg viel de gladheid nog mee,terwijl bij ons op het land alle grond al bevroren is als beton. Die weg is preventief gestrooid.Je straat in je woonblok kan glad zijn!
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

J

Hopelijk vanaf ca de 20e winterweer en tijdens kerst. Komende 1,5 week lijkt het er niet in te zitten.

petje

wat ik nu intressant vindt is wanneer we de volgende koude inval...
misschien weer kunnen verwachten

jens

Citaat van: Remy op do 04 dec 2014 - 18:24
Vanaf een uur of drie tussen Emmen en Stadskanaal lichte regen,geen motregen maar normale druppels. De waterleidingen zijn ook ontdooit. En zo zie je maar weer dat ook bij amper onder nul bij wind gewoon heel de boel bevriest.
Op de weg viel de gladheid nog mee,terwijl bij ons op het land alle grond al bevroren is als beton. Die weg is preventief gestrooid.Je straat in je woonblok kan glad zijn!
hier in mechelen valt geen neerslag, maar hetzelfde effect is merkbaar, de plassen zijn na vanmiddag gesmolten te zijn terug bevroren
ook al blijft de temp stabiel rond 1 graad schommelen, volgens mij komt dat het dauwpunt onder 0 is
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

winter67

Citaat van: petje op do 04 dec 2014 - 18:31
wat ik nu intressant vindt is wanneer we de volgende koude inval...
misschien weer kunnen verwachten
Rond 14 december verwacht ik.

Remy

Citaat van: jens op do 04 dec 2014 - 18:33
hier in mechelen valt geen neerslag, maar hetzelfde effect is merkbaar, de plassen zijn na vanmiddag gesmolten te zijn terug bevroren
ook al blijft de temp stabiel rond 1 graad schommelen, volgens mij komt dat het dauwpunt onder 0 is
Water vat veel energie bij stollen,ongeveer net zo veel als ijs nodig heeft om van nul naar min twintig te bevriezen.
Wat dat betreft een serieuze accumulator voor winterweer als er veel sneeuw op ons continent ligt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67

Citaat van: Weatherman op do 04 dec 2014 - 18:18
Wat kan je daar uit op maken ?
Misschien nno winden en winterse neerslag als het een beetje meezit.

snowsquall

Als het vanaf half december maar koud is t/m eind januari...Dat is toch de meest sfeervolle tijd. Daarna worden de dagen weer langer en de zon krachtiger dus is de kans ook kleiner dat het wat wordt :)
Maaaar het kan alle kanten op, nog steeds worden er records gebroken ieder jaar 8)

Powered by EzPortal