Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204924 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: JerryL op wo 03 dec 2014 - 13:09
Even opnieuw onder de aandacht::::

Er valt nu gewoon niets te zeggen. het word steeds iets anders op de weerkaarten.

jornonweer

Citaat van: Weerextrem op wo 03 dec 2014 - 13:12
Er valt nu gewoon niets te zeggen. het word steeds iets anders op de weerkaarten.
1 ding komt al verschillende dagen terug en dat is die mogelijke storm dinsdag/woensdag..
Danger is real, fear is a choice.

Extremissimorum

Citaat van: jornonweer op wo 03 dec 2014 - 13:22
1 ding komt al verschillende dagen terug en dat is die mogelijke storm dinsdag/woensdag..

Ec noordwest komt nu met 1 scenario (2% kans dus) voor windstoten van 50 m/s = 180 km/u! Gemiddelde zit echter rond 20 m/s, maar interessant om te volgen is het!

grizzrh

Doenrade, Limburg

gilleeesss

Ik denk dat we na zondag weekje 'opleving' van de temps gaan krijgen en gewoon eventjes naar herfstweer gaan, mag wel eens flink waaien ook vind ik, is die 'poging tot een goeie winter' weggeveegd en is er plaats voor en nieuwe blokkade.

Hier trouwens nog altijd +2.1°C (dalend) in het grijze westen, met een gevoelstemperatuur van lichtjes negatief (-0.2°C)

Henk1976

Citaat van: albalinda op wo 03 dec 2014 - 12:38
Klein Stavern DL meldt motsneeuw met een temperatuur van -2,6 graden  8)

Marcel, ik kom je helpen!!!! Noodtoestand! lol :P

Johannes96

Hier in Friesland gaan de temperaturen juist weer wat omhoog, vanmorgen -1 nu 0,3

Bacci

Ik ben erg verrast vandaag door de temperatuur, wat heeerlijk zeg! bijna -3 graden overdag, het is gewoon winter nu! daar gaat het om.

Zelfs in de kustprovincies nog vorst!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 03 dec 2014 - 13:44
Ik ben erg verrast vandaag door de temperatuur, wat heeerlijk zeg! bijna -3 graden overdag, het is gewoon winter nu! daar gaat het om.

dit halen wij nog niet eens in de nacht (niet eens vorst deze nacht :d) :DD maar is wel mooi om te zien dat het toch nog kan winteren :d Maar ik wil toch bij de volgende prik een andere 'blokkade' hoor (ja want na het weekend zie ik dit weer niet echt meteen doortrekken..)

ron12

Sneeuw gebied tussen Keulen en Munster wordt steeds groter  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Kan trouwens deze nacht/ochtend overal in benelux matige vorst zijn :) (in de vroege nacht in nederland plaatsen tot -8 zelf in het model 'harmonie' )

bliksems

Citaat van: Weerextrem op wo 03 dec 2014 - 13:07
Overdrijven is ook een vak.... maar maak je nou niet druk om.
Iedereen geniet er toch hier van?

ja,dat zei ik ook al tegen piet,maar probeer dat maar eens tot hem door te laten dringen;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 03 dec 2014 - 13:55
Kan trouwens deze nacht/ochtend overal in benelux matige vorst zijn :) (in de vroege nacht in nederland plaatsen tot -8 zelf in het model 'harmonie' )

Huh waarom geeft KNMI dit niet aan??!!
Gaat het nog kouder worden? moet niet gekker worden!!  ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op wo 03 dec 2014 - 13:55
Kan trouwens deze nacht/ochtend overal in benelux matige vorst zijn :) (in de vroege nacht in nederland plaatsen tot -8 zelf in het model 'harmonie' )

Geloof er vrij weinig van dat die temperaturen daadwerkelijk gehaald worden ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Weerextrem op wo 03 dec 2014 - 13:12
Er valt nu gewoon niets te zeggen. het word steeds iets anders op de weerkaarten.

Nee ik bedoel, de wind vanuit NoordWest, daar is het koud, maar komt die koude ook ''heelhuids'' over of wordt deze gewoon dusdanig door de warme Noordzee opgewarmt dat wij er hier geen wintersweer van hoeven te verwachten.

Het is overigens heerlijk buiten met een gevoelstemperatuur van -8!!!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 03 dec 2014 - 14:02
Huh waarom geeft KNMI dit niet aan??!!
Gaat het nog kouder worden? moet niet gekker worden!!  ;D

Omdat harmonie ook het enigste model is :-)


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

benjamin112

Citaat van: ron12 op wo 03 dec 2014 - 14:08
Het is gewoon snijdend koud
Net even gaan fietsen zonder handschoenen en een dikke jas niet uit te houden. :P

grizzrh

lichte sneeuwval hier op het moment :)
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 03 dec 2014 - 14:06
Omdat harmonie ook het enigste model is :-)

Hehehe aaaah okaaay, nouja we zullen zien. Temp. van nu was ook onverwacht.
Thanks voor het posten van de kaarten!!  :)

Powered by EzPortal