Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204892 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Sneeuwt redelijk hier blijft liggen op de daken
Doenrade, Limburg

glenn

Voorziet ec eigenlijk nog sneeuw?

Lothiriel

Citaat van: grizzrh op di 02 dec 2014 - 19:03
Als het zo wordt als op die kaart... ja dan weet je zelf ook wel wat er gebeurt :P
Hopelijk zet de vorst een stuk harder door...


Als dat gebied ten oosten van Duitsland richting Nederland/België trekt kunnen we misschien vanavond als het nog wat kouder is toch nog vaste sneeuw gaan zien  ;D

Volgens die kaart wordt het warmer dan 8, zelfs 10 graden de 9de :P. Geen ideaal sneeuwweer, zelfs niet als de kou wat opschuift.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Jan van Ooijen

EC oper met aardige sneeuwkaarten voor aanstaande zondag! Helaas alleen voor het oosten en de Ardennen, maar mogelijk door neerslagafkoeling ook elders



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Da's een aardige intensiteit @ Jan. :) Even afwachten.

Volgende week dinsdag in de gaten houden, stormachtig en koude bovenluchten, met op 500hPa -32/-33°C. In combinatie met een zeewatertemperatuur wat nog op een niveau van begin november(12 graden) zit kan dat stevige onweersbuien tot ontwikkeling brengen. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

hussel

Zo ik ontwaak ook maar weer eens uit mijn slaap nu de eerste sneeuwvlokjes zijn gesignaleerd in Sittard :) Word de komende weken mezelf weer mooi vermaken met Meteo-Service!

winter67

Citaat van: Weerfreak op di 02 dec 2014 - 20:12
Da's een aardige intensiteit @ Jan. :) Even afwachten.

Volgende week dinsdag in de gaten houden, stormachtig en koude bovenluchten, met op 500hPa -32/-33°C. In combinatie met een zeewatertemperatuur wat nog op een niveau van begin november(12 graden) zit kan dat stevige onweersbuien tot ontwikkeling brengen. :)
Dinsdag word het niet 12 graden is nog onzeker de temperatuur kan zomaar 3 zijn in het noorden.

Weerfreak 1337

Citaat van: winter67 op di 02 dec 2014 - 20:17
Dinsdag word het niet 12 graden is nog onzeker de temperatuur kan zomaar 3 zijn in het noorden.

Zeg ik dat? Lees eens goed.  ;) :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Lothiriel

Citaat van: winter67 op di 02 dec 2014 - 20:17
Dinsdag word het niet 12 graden is nog onzeker de temperatuur kan zomaar 3 zijn in het noorden.

Die 12 graden is de watertemperatuur, niet de luchttemperatuur :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Lothiriel

Hier in Korbeek-Lo (Leuven) beginnen de eerste vlokjes te vallen! Zo te zien is het zelfs gewone korrelsneeuw, geen smeltende sneeuw :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter67

Citaat van: Weerfreak op di 02 dec 2014 - 20:18
Zeg ik dat? Lees eens goed.  ;) :D
O nee zie ik het je bedoelde de zeetemperatuur dat is denk ik dan rond de 10 graden door het koude weer

Jan van Ooijen

Zie deze cam eens vanuit België (Dourbes)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Provincie antwerpen lijkt het gewoon droog te houden jammer genoeg vorig ook al geen sneeuwvlok gezien

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op di 02 dec 2014 - 20:25
Zie deze cam eens vanuit België (Dourbes)

Oh wow! De hemel! Is te lang geleden dat ik sneeuw in het echt gezien heb. Maart 2013 denk ik.

winter

Jan waarom zijn de pluimen zo warm voor zondag maar geeft de ECMWF wel sneeuwkaarten?

grizzrh

Denk dat de pluim vanavond toch wel wat beter zal gaan worden  ;D
Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op di 02 dec 2014 - 20:29
Jan waarom zijn de pluimen zo warm voor zondag maar geeft de ECMWF wel sneeuwkaarten?

Pluim, althans de Oper zal vanavond stukje kouder zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Hopelijk veranderen die kaarten van EC nog (in positieve vorm) voor zondag...

winter

Ik hoop het want de pluim van de GFS is bagger. Alleen maar een stijgende trend erin, al kunnen we zeggen lange termijn :P
Kan iemand misschien is kort samenvatten wat de andere modellen doen deze avond? O.a. GEM/UKMO.

SniperEye

Het weerbericht van RTL Weer door Helga van Leur is de kijktip van de dag.

Powered by EzPortal