Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204889 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

benjamin112

Citaat van: grizzrh op di 02 dec 2014 - 18:37
Ja je ligt toch ook niet in de sneeuw zone :P net in de regen zone
Waarschijnlijk gaat er nog niks vallen daar.

winter67

Oost nederland ontstaat ook een bui misschien wel droog aangezien het daar net  onder 0 is

Jeroen22


DSDLimburg

Hier momenteel natte sneeuw (sneeuw) 8). Al mag het nog niet heel veel voorstellen, maar je ziet vlokjes uit de lucht vallen ;D .
#wintergevoel ;)
seizoen 2018/2019

winter67


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Energizer85

Wat mij betreft mag het wel weer wat gaan veranderen in de atmosfeer,.... Oke het is koud, en oke er valt een druppel ijzel of een vlok(je) sneeuw.... Maar heel overtuigend is het niet. Overdag kleine plusjes, en snachts kleine minnetjes,... De hele dag grijs.....

Maar het is inderdaad al meer dan vorig jaar :D ;D

Nou even verder kijken.... Dat de wind vanaf vrijdag de westelijke richtingen op gaat zoeken is wel zeker.... Wat eveneens opvalt is dat de kansen op (veel) ,meer wind volgende week ook gaan toenemen. Dit alles met temperaturen tussen de 3 en 7 graden. Oke de kansen op sneeuw zijn er naar mijn inziens niet meer volgende week, misschien een wintersbuitje maar kijken we naar het verboden gebied, dan zitten er op lange termijn wel enkele leuke ontwikkelingen in de kaarten.

Voorlopig ben ik in iedergeval blij dat er iets gaat veranderen, en kijk ik uit naar een echte winterse periode met enkele cm droge sneeuw, of nachten beneden de min 5 :)

winter

Citaat van: winter67 op di 02 dec 2014 - 18:51
Gfs ietsjes onzeker voor 9 december met een beetje geluk een sneeuwdump?
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens&r=midden

Jan had 3 dagen geleden een aantal plaatsen van ECMWF laten zien met een grote sneeuwstoring die voor veel sneeuw zou zorgen op 9 december. Ik hoop het zo dat het klopt!
http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5380.msg89691.html#msg89691

Energizer85

Citaat van: winter67 op di 02 dec 2014 - 18:51
Gfs ietsjes onzeker voor 9 december met een beetje geluk een sneeuwdump?
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens&r=midden

Ik denk gewoon een waterballet........

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Straatje96

Hier in Noord-Limburg nu ook natte sneeuwvlokken. Het is niet veel maar het begin van de winter is er :D

grizzrh

Citaat van: winter op di 02 dec 2014 - 18:59
Jan had 3 dagen geleden een aantal plaatsen van ECMWF laten zien met een grote sneeuwstoring die voor veel sneeuw zou zorgen op 9 december. Ik hoop het zo dat het klopt!
http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5380.msg89691.html#msg89691

Als het zo wordt als op die kaart... ja dan weet je zelf ook wel wat er gebeurt :P
Hopelijk zet de vorst een stuk harder door...


Als dat gebied ten oosten van Duitsland richting Nederland/België trekt kunnen we misschien vanavond als het nog wat kouder is toch nog vaste sneeuw gaan zien  ;D
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Zojuist wat regen gehad, en tussen de twee regengebieden in (westen), klaar het nu op(!). De temperatuur zakt nu op eigen meter binnen een kwartier van 1,8 naar 0,9!  :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Citaat van: Weerfreak op di 02 dec 2014 - 19:08
Zojuist wat regen gehad, en tussen de twee regengebieden in (westen), klaar het nu op(!). De temperatuur zakt nu op eigen meter binnen een kwartier van 1,8 naar 0,9!  :o

Helmond meldt natte sneeuw met korrelsneeuw.

Weerfreak 1337

Citaat van: winter op di 02 dec 2014 - 19:21
Helmond meldt natte sneeuw met korrelsneeuw.

Mooizo, foto's zijn altijd welkom!  :D Veel plezier :P

Edit: Inmiddels alles weer dichtgeslibd en een temperatuur van 1,2 graden weer.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

benjamin112

De bui die op ehv afkorst kan die voor (natte) sneeuw zorgen.

Weerextrem

hier is inmiddels een lichte motsneeuw waargenomen! (in Someren)

KeesK

Zit hier voor mijn werk in Goes (Zeeland) en aldaar de eerste (natte) vlokjes gesignaleerd.

winter

Woohw een zeer actief (sneeuw)gebied in België verwacht daar eerlijk gezegd wel een vast sneeuwdek voor een korte periode.

matroesjka-world

Hier sneeuw !!! Heel fijntjes, maar toch !!  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal