Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204908 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

winter

Citaat van: winter op di 02 dec 2014 - 15:55
Citaat van: bisoutjee op di 02 dec 2014 - 15:52
Citaat van: arjanbruggink op di 02 dec 2014 - 15:51
Stel.... Stel hè, dat er zeer koude arctische lucht strijkt over het warme zeewater met hoge snelheden vanuit het noordwesten..... Wat denk je dat er dan gebeurd  ;) ;D
[/quote
Ligt onder andere aan de trekking van de storm en of er aanlandige wind is die voor voldoende kou beneden in de atmosfeer zorgt.
Als het gebeurt zal waarschijnlijk het gedeelte boven de grote rivieren die niet aan de kust liggen met sneeuw te maken krijgen.
Maar vaak gebeurt er in Nederland bij sneeuwstoring/storm dat er eerst serieus 20 cm sneeuw valt en vervolgens gaat het over in regen dit heb ik echt al een paar keer meegemaakt zo jammer!

glenn

Benieuwd of er in de kempen vannacht ook een laagje sneeuw gaat vallen

Extremissimorum

Citaat van: Tyshane op di 02 dec 2014 - 15:56
Het gaat erom dat JUIST die combi voor sneeuw kan zorgen  ;)

Precies! En dromen mag altijd, en niet alle dromen zijn bedrog! laten we het in ieder geval in de gaten houden en kijken hoe het ontwikkelt

ron12

Citaat van: Extremissimorum op di 02 dec 2014 - 15:38
In welk opzicht vreemd?
Omdat gelijktijdig zeer hogedruk gebied als depressie van Canada naar het zuidoosten over de Oceaan richting zuidwest Europa trekt van af aanstaande zondag ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

benjamin112

Citaat van: glenn op di 02 dec 2014 - 16:00
Benieuwd of er in de kempen vannacht ook een laagje sneeuw gaat vallen

Laten  we het hopen....

winter67

Citaat van: arjanbruggink op di 02 dec 2014 - 15:51
Stel.... Stel hè, dat er zeer koude arctische lucht strijkt over het warme zeewater met hoge snelheden vanuit het noordwesten..... Wat denk je dat er dan gebeurd  ;) ;D
Hagelstenen zo groot als golfballen.

grizzrh

Die 2 gebieden bewegen west waards ben benieuwd of daar ook nog vaste sneeuw uit gaat vallen als ze tot hier komen :P
Bij Köln lijken ze wel in grote toe te nemen :D
Doenrade, Limburg

benjamin112

Citaat van: grizzrh op di 02 dec 2014 - 16:07
Die 2 gebieden bewegen west waards ben benieuwd of daar ook nog vaste sneeuw uit gaat vallen als ze tot hier komen :P
De bovenste koerst op regio Eindhoven af.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

flyerke

volgens de nieuwste gfs zou het dan toch kunnen sneeuwen in heel Belgie vanavond?

Winter is coming

winter

Citaat van: bliksems op di 02 dec 2014 - 16:15
nee richting belgie

Benjamin heeft het over het neerslaggebiedje dat in het noorden van Nederland is ontstaan.
In Limburg denk ik dat vanaf de kans op winters neerslag ook groot is komt namelijk nu relatief groot gebied met neerslag aan. Een gebiedje is best wel actief.

winter67

Voor hoe laat is dat laagje? Bij mij in zhl is het lichtblauw hoeveel sneeuw zou dat ongeveer zijn?

draakje

Ijsregen hier in Hoogeveen! Op buienalarm wordt dit bijna als "matig" aangegeven

draakje


jeroentje890

En wat ontstaat daar in 1 keer een relatief groot gebied no nederland iets om in de gaten te houden!!!!

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op di 02 dec 2014 - 15:56
Het gaat erom dat JUIST die combi voor sneeuw kan zorgen  ;)

Klopt helemaal. De aanvoersnelheid moet hoog zijn en het liefst mag de zee iets koeler zijn (niet te koel natuurlijk ;D)

Dan krijg je 2010 taferelen: zware sneeuwbuien, onweer en vorst bij wind van zee.  :D Blijft het mooiste!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Remy

Ondertussen is het zonder die wind een stuk minder stoken hier,en ik ga er van uit dat dat voor iedereen geldt.
Moderne woningen hebben daar minder last van maar het valt mij op dat als het waait zelfs mijn hypermoderne thermopanische ruiten meer koude doorgeven.Komt door koudebrug aan de randen en bij klapraampjes sowieso langs de sluiting.
Kleine ramen hebben relatief meer rand en zijn dus merkbaar gevoeliger voor warmtetransport.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Henk1976

Citaat van: jeroentje890 op di 02 dec 2014 - 16:50
En wat ontstaat daar in 1 keer een relatief groot gebied no nederland iets om in de gaten te houden!!!!

Verkeerde kant van Assen... Jammer, hopelijk breidt het zich uit :-)

glenn


winter

Citaat van: Henk1976 op di 02 dec 2014 - 17:17
Verkeerde kant van Assen... Jammer, hopelijk breidt het zich uit :-)

Grootste gedeelte verdampt waarschijnlijk toch in de lucht dus maakt niet veel uit.
Ik wil gewoon 10 cm sneeuw meer vraag ik niet :P

Powered by EzPortal