Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204948 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

benjamin112

Citaat van: Hector Pascal op ma 01 dec 2014 - 09:48
Conclusie: dramatische weerkaarten. Weer wachten op nieuwe "hoop", dan weer afwachten of dat weer uitkomt. We zijn weer terug bij af. Mooier kan ik het niet maken op dit moment.
We gaan een koud weekje tegemoet volgensmij mogen we niet klagen.

Als morgen ook de eerste sneeuw wordt verspeld...

Jan van Ooijen

Citaat van: Nopie op ma 01 dec 2014 - 09:44
Alleen GEM geeft nog mogelijkheden voor winterweer op LT. Maar eerst maar lekker genieten van dit weekje met winters weer.

Gem heeft op 144u ook geen winter meer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Tja klinkt allemaal niet zo goed, hopen dat het nog gaat veranderen.  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

Zo'n slechte pluim is het ook weer niet vanaf 12 december juist weer kans op kouder weer met sneeuw

Marsel

Citaat van: winter67 op ma 01 dec 2014 - 09:57
Zo'n slechte pluim is het ook weer niet vanaf 12 december juist weer kans op kouder weer met sneeuw

Mwa, het is maar wat je wilt zien natuurlijk.

Vincent

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 01 dec 2014 - 09:21
Vanuit de Guidance:

Morgen zien we de neerslag van twee kanten ons land naderen. Enerzijds hebben we het front boven de Noordzee, dat zal gewoon lichte regen zijn. Anderzijds zien we ook lichte neerslag van het zuidoosten uit, de neerslag die hier uit valt zou zowel onderkoelde neerslag als sneeuw kunnen zijn. Progtemps laten in de neerslagproducerende bewolking temperaturen zien die rondom de 0-graden isotherm liggen. De NESO van Harmonie laat landinwaarts sneeuw zien. De NESO van Hirlam voornamelijk onderkoelde neerslag laat zien, dit omdat het bovenste gedeelte van de neerslagproducerende bewolking duidelijk boven het vriespunt ligt. Op dit moment lastig aan te geven welke neerslagvorm landinwaarts gaat prevaleren. Alhoewel de neerslaghoeveelheden gering zijn is de kans op gladheid zeker iets wat we in de gaten moeten houden.

Mooie periode voor de kaartliefhebbers in deze periode met die constante wisselingen.  8)

MamaAs

Citaat van: Marsel op ma 01 dec 2014 - 10:00
Mwa, het is maar wat je wilt zien natuurlijk.

Tsjah 4 dagen geleden was de kou ook compleet van de kaarten.

De verwachtingen van morgen en overmorgen maar weer even afwachten.

Nopie

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 01 dec 2014 - 09:53
Gem heeft op 144u ook geen winter meer

Je hebt gelijk inderdaad, alleen rond 240u begint er iets moois te ontstaan maar dat is ultra lange termijn en feitelijk verboden gebied.

Hector Pascal

Citaat van: winter67 op ma 01 dec 2014 - 09:57
Zo'n slechte pluim is het ook weer niet vanaf 12 december juist weer kans op kouder weer met sneeuw
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie dan geen sneeuwmogelijkheden...
Nul bestaat niet.

JerryL

Zo snel als de kaarten in het voordeel veranderde afgelopen week, zo snel kan dit contra zijn. Ben ik nou negatief? Nee helemaal niet, het ziet er nu slecht uit, maar voor het zelfde geld zitten we volgende week maandag met een metertje sneeuw opgezadeld. In de VS klapte het ook ineens om. Het weer blijft ONvoorspelbaar, zeker in ons landje.

Marsel

Citaat van: MamaAs op ma 01 dec 2014 - 10:04
Tsjah 4 dagen geleden was de kou ook compleet van de kaarten.
De verwachtingen van morgen en overmorgen maar weer even afwachten.

I agree, al was het een paar dagen geleden zeer onduidelijk waar de sturende druksystemen nu daadwerkelijk kwamen te liggen. Die onzekerheid vertaalde zich toen in een belachelijke spreiding, zelfs tot bijna op de korte termijn.
Die onzekerheid lijkt nu aanmerkelijk minder groot te zijn en ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat we vanaf vrijdag en het komende weekend gewoon weer eventjes opnieuw dienen te beginnen en dat zachter 'winterweer' (tijdelijk?) even onontkoombaar is.

winter67

Citaat van: Hector Pascal op ma 01 dec 2014 - 10:08
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie dan geen sneeuwmogelijkheden...
Wel toenemende kansen op oostenwinden ook al is die kans nog erg klein.

NewWeatherfan

Citaat van: JerryL op ma 01 dec 2014 - 10:10
Zo snel als de kaarten in het voordeel veranderde afgelopen week, zo snel kan dit contra zijn. Ben ik nou negatief? Nee helemaal niet, het ziet er nu slecht uit, maar voor het zelfde geld zitten we volgende week maandag met een metertje sneeuw opgezadeld. In de VS klapte het ook ineens om. Het weer blijft ONvoorspelbaar, zeker in ons landje.

We hebben nog altijd een zeeklimaat dus zo onvoorspelbaar als in de USA is het hier zeker niet.

Maar weken vooruit wat al die supercomputers proberen lukt idd nog niet echt goed dus gewoon afwachten en genieten (wanneer het door jouw gewenste weertype langskomt) Ik vind dit weer saai, grijs en koud. Geef mij maar een herfststorm (geen een echte gehad dit jaar)

Zynex


Jan van Ooijen

Nieuwe Hirlam binnen, sneeuw morgen voor Limburg en Ardennen



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 01 dec 2014 - 10:53
Nieuwe Hirlam binnen, sneeuw morgen voor Limburg en Ardennen

En Hoorn misschien ook!

Ec pluim voor noordwesten is overigens raar... Vandaag kouder, morgen en overmorgen bijna lente, dag daarna weer kouder, de dag daarna bijna zomer en dan grote onzekerheid. Wat moet ik hier nu mee?

Hector Pascal

Ik denk dat je kaarten moet leren lezen. Ik zie geen lentetemperaturen voor morgen en overmorgen... Althans een graad of 4 lente noemen (is onder het langjariggemiddelde). En dan grote onzekerheid, zeg je. Dat is lange termijn, dat is 99 van de 100 gevallen onzeker. De enige conclusie die je kunt trekken op de lange termijn is dat de winter ver te zoeken is.
Nul bestaat niet.

Remy

Het begint te vriezen,deze foto heb ik net gemaakt,zat vanmorgen vroeg nog geen ijs op.
Met die wind erbij die nu en dan stevig uithaalt geen prettig weertje.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Nopie

Citaat van: Zynex op ma 01 dec 2014 - 10:41
Pluim van niks.

Mwa vind het wel meevallen, volgens mij gaan er iets meer leden voor kouder weer midden termijn. We mogen blij zijn dat het een pluim is met normale waarden voor de tijd van het jaar. Gelukkig geen 10+ graden.

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 01 dec 2014 - 10:53
Nieuwe Hirlam binnen, sneeuw morgen voor Limburg en Ardennen

Kijk dat zijn mooie plaatjes Jan! Laat maar komen die sneeuw en die mooie kaarten!! ;D
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal