Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 205264 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

flyerke

Winter is coming

winter

Nieuwe GFS run is goed  :D
Op zowel korte termijn als op lange termijn. Op lange termijn blijft bij meerdere modellen de Noord-stroming terug komen met koude boven luchten en dus sneeuw!

frankyman

Laat ik nou morgen een weekje naar de alpen vertrekken! ben benieuwd :)

bliksems

wauw,die laatste kaarten van gfs zien er echt vet uit zeg...
beetje jammer alleen van dat lange termijn gebeuren;)
ik zeg: laten staan zo!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Oxize

De MS Sneeuwman al wachtend op de sneeuw! Echt blij kijkt ie niet. Laten we hopen dat we binnenkort de eerste sneeuwvlok kunnen zien!

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

gilleeesss

Njaa er gebeurd veel LT, maar telkens verandert het, Korte termijni s idd wel mooi voor vooral het oosten, hier is het toch niet echt winter, maar toch wel al kouder.. Blijkbaar weekje lichte nachtvorst en dan 5 of iets minder overdag voor hier, zonder sneeuw, zonder ijs, niet veel aan vind ik maar we moeten blij zijn met het kleine :) hopelijk komt de Lange termijn van GFS uit :-) (mag ik eventjes dromen???)


winter

Nieuwe pluim is redelijk goed. Woensdag spannende dag misschien sneeuw, grote spreiding in de pluim op die dag/vanaf die dag?

Energizer85

Mogelijk sneeuw met 6 graden gemiddeld? ::)

Lothiriel

Citaat van: winter op za 29 nov 2014 - 20:19
Nieuwe pluim is redelijk goed. Woensdag spannende dag misschien sneeuw, grote spreiding in de pluim op die dag/vanaf die dag?

Veel te warm voor sneeuw toch?
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

JerryL

Gisterochtend leek het nog shit, nu zijn de kaarten herschud!

Voor de liefhebbers (als het even mag)

Reutel

Citaat van: winter op za 29 nov 2014 - 20:19
Nieuwe pluim is redelijk goed. Woensdag spannende dag misschien sneeuw, grote spreiding in de pluim op die dag/vanaf die dag?


Nah, zo goed is deze pluim niet hoor...  :-\

Cdtj3

Nieuwe pluim niet eens zo slecht, potentie genoeg, afgelopen week zou het hele forum uit elkaar klappen als we zo een pluim als deze zouden zien, maar nu lijkt het voor mij alsof iedereen nu de pluim richting de -10 zou willen zien gaan, anders is ie niet zo goed meer. Onzekerheid voor dinsdag en daarna, kan nog steeds 2 kanten op maar zeker geen slechte pluim (beter kan altijd).
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Joep


ron12

Citaat van: Cdtj3 op za 29 nov 2014 - 22:10
Nieuwe pluim niet eens zo slecht, potentie genoeg, afgelopen weer zou het hele forum uit elkaar klappen als we zo een pluim als deze zouden zien, maar nu lijkt het voor mij alsof iedereen nu de pluim richting de -10 zou willen zien gaan, anders is ie niet zo goed meer. Onzekerheid voor dinsdag en daarna, kan nog steeds 2 kanten op maar zeker geen slechte pluim (beter kan altijd).
De Russische beer wordt wakker, na 2 jaar slapen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Sneeuw gebied word groter ten Noorden en oosten van ons 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Ik wil niet negatief doen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgen we saai koud winterweer  ;D

gilleeesss

Citaat van: Bacci op zo 30 nov 2014 - 00:46
Ik wil niet negatief doen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgen we saai koud winterweer  ;D

Mijn mening ook :D maarja , misschien is dit pas een opwarmertje, en we moeten toch ook al met iets tevreden zijn, enkel NO lijkt mss wel kans op een ijsdag  soms :)

grizzrh

Citaat van: Bacci op zo 30 nov 2014 - 00:46
Ik wil niet negatief doen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgen we saai koud winterweer  ;D

We moeten ergens beginnen, en liever saai koud winter weer dan saai warm nat winter weer :P
Doenrade, Limburg

Reutel

Helaas geen nachtvorst gehad, het is nu al drie graden. Ben erg benieuwd waar EC straks mee gaat komen...

Weatherman

Citaat van: Reutel op zo 30 nov 2014 - 08:22
Helaas geen nachtvorst gehad, het is nu al drie graden. Ben erg benieuwd waar EC straks mee gaat komen...
We zijn er nog niet he  ???
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal