Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 205530 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Diem

Citaat van: ron12 op za 29 nov 2014 - 08:54
Geen nachtvorst afgelopen nacht :(
In het oosten wel hoor ;)
-----
Ben benieuwd naar de pluim zometeen, kijken of het koude weer wil doorzetten.

Zynex

Hier in Heiloo ligt toch echt ijs op de dakkapel.

Jenkie


flyerke

toen ik daarnet wou vertrekken met de wagen lag er ook ijs op mijn voorruit. Ik woon in gavere nabij gent.
Winter is coming

Reutel

Nette EC pluim deze ochtend. T overdag rond de vijf graden en 's nachts mogelijk een enkel graadje vorst. Sneeuwkansen de komende tijd nihil. Het begin is er, nu hopen dat de dalende trend zich voortzet.  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

Citaat van: Jan van Ooijen op za 29 nov 2014 - 11:33
GEM vs de rest
ik vind wel dat gfs en ec wel nogal zachte minima geven, met zo een lage temps overdag rond het vriespunt en weinig wind moet het als het eens uitklaart toch wel matig gaan vriezen, al is -7 misschien wat overdrevne koud
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

grizzrh

GFS ziet er best wel mooi uit! Alleen paar keer wat opwarming in het westen.. Hier en gifje;

Doenrade, Limburg

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marc.S

Citaat van: ron12 op za 29 nov 2014 - 12:56
Temperatuur in Europa. GEWELDIG ;D

Very nice!! ;D ik hoop dus echt niet dat al die kou straks weer weggeblazen wordt in oost europa, zou erg zonde wezen..

jeroentje890

Hoe zit het met die neerslag voor morgen dan??

Danny

Citaat van: jeroentje890 op za 29 nov 2014 - 14:06
Hoe zit het met die neerslag voor morgen dan??

Als ik GFS bekijk zie ik alleen neerslag langs de westkust waar de temperaturen ver boven 0 worden berekend. Een beetje lichte regen en meer voorlopig niet als we deze kaarten mogen geloven.

Danny

Citaat van: jeroentje890 op za 29 nov 2014 - 14:06
Hoe zit het met die neerslag voor morgen dan??

En als we het Harmonie model bekijken is er alleen voor Zeeland wat neerslag te zien in de verwachting. Verder blijft het volgens dit model in het hele land droog.

Remy

De temperatuur hangt hier heel de dag al op anderhalve graad boven nul.Dat zo'n klein stukje zo veel verschil kan maken :)
Echt nog maar net boven nul hier nu... Het wordt weer leuk weer :)
Mijn zus klaagt altijd over de winter want koud en sneeuw en gedoe met de paarden... Maar juist dan zijn die paarden perfect! Die lopen niet vast in een metertje sneeuw hebben geen startproblemen en je kan grof geld vragen om mensen met hun hummer uit de prut te trekken en dan zijn ze nog blij ook :) Dat is gewoon goed zaken doen :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci


Remy

Ik kan melden dat er hier korreltjes ijs in de wind zitten,soort uit sneeuwende mist? heel weinig maar wel duidelijk bevroren water korreltjes. Met die wind er bij is het sowieso al koud hier.
Dat zou toch helemaal niet moeten kunnen vanwege verdampingswaarde en temperaturen hoger in de atmosfeer die nog te hoog waren? Heeft blijkbaar het weer toch weer de computers aan de kant gezet :D Geweldig dat moderne computers met triljarden transistors nog steeds het weer voor vandaag kunnen voorzien.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jens

Citaat van: Remy op za 29 nov 2014 - 16:45
Ik kan melden dat er hier korreltjes ijs in de wind zitten,soort uit sneeuwende mist? heel weinig maar wel duidelijk bevroren water korreltjes. Met die wind er bij is het sowieso al koud hier.
Dat zou toch helemaal niet moeten kunnen vanwege verdampingswaarde en temperaturen hoger in de atmosfeer die nog te hoog waren? Heeft blijkbaar het weer toch weer de computers aan de kant gezet :D Geweldig dat moderne computers met triljarden transistors nog steeds het weer voor vandaag kunnen voorzien.
deze neerslag komt uit die laaghangende bewolking dus de bovenluchtemp heeft hier dan ook niks met te maken want in de wolken zelf is het waarschijnlijk onder nul ,maar wel heel leuk voor je
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Remy

Citaat van: jens op za 29 nov 2014 - 16:52
deze neerslag komt uit die laaghangende bewolking dus de bovenluchtemp heeft hier dan ook niks met te maken want in de wolken zelf is het waarschijnlijk onder nul ,maar wel heel leuk voor je
Droge lucht zou wel chillen maar ik heb niet echt het idee dat de lucht hier erg droog is met alle nevel en bewolking.Er is vast meer aan de hand.Juist die plak rond de vijfhonderd(volgens mij zit het nog lager vandaag met die wolken) is dus in staat om iig een paar korreltjes onderkoeld water te geven.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Weer een stukje van Johann

Winterse Sinterklaas surprise!

Het gaat kouder worden daarover zijn de modellen het wel eens. In de Alpen gaat het allemaal heel geleidelijk met de koude lucht door (tijdelijke) tegendruk en warmte inmenging op hoogte vanaf de Middellandse Zee. In het volgende weekend moet het dan toch echt gaan gebeuren.





Ik verwacht dan op uitgebreidere schaal kouder weer doorspekt met winterse buien en wellicht ook Nordstau sneeuw effecten in de Alpen. Ook de Duitse middelgebergtes en Ardennen  gaan een winterse "outfit" krijgen met een eerste sneeuwdek(je). Voor details is het allemaal nog wat te vroeg maar misschien toch geen slecht idee om alvast de winterkleding uit de kast te halen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal