Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 205591 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

bliksems

en laat het nu een keer doorzetten..geen situatie zoals vorig jaar aub..pfff..
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Zynex

Gemiddelde gaat gewoon naar de 0 graden! Prachtige pluim.

gilleeesss

Citaat van: Zynex op di 25 nov 2014 - 16:29
Gemiddelde gaat gewoon naar de 0 graden! Prachtige pluim.

is wel Noordoost pluim

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Zynex

Het is me al wel vaak opgevallen dat N/O -3/4 krijgt en het westen +2/3 in de pluimen, maar meestal scheelt het bijna niks.
Hooguit 1/2 graden. ( In zeeland en de waddeneilanden daarin tegen zit je wel slecht ).

gilleeesss

Citaat van: bliksems op di 25 nov 2014 - 16:42
wat een afknapper zeg

Nja het is niet altijd in NO dat het het koudst moet zijn, maar als je vorig jaar kijkt, hadden zij toch moment dat ze koude hadden en hier gewoon 'lente'

PatrickM

GFS 12z is op korte termijn in ieder geval iets koeler. :)

grizzrh

Ja GFS12z ziet er goed uit voor aankomend weekend.. vorst  ;D
Doenrade, Limburg

ries1407

Jazeker, de operationele en parallel run verlopen tot nu toe weer kouder als de 6z run.
Maandag 1 december al een ijsdag in het oosten.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

gilleeesss

Citaat van: ries1407 op di 25 nov 2014 - 17:02
Jazeker, de operationele en parallel run verlopen tot nu toe weer kouder als de 6z run.
Maandag 1 december al een ijsdag in het oosten.

Ja we 'winnen' 1 dag met de gfs oper. Als het zo blijft evolueren kan het wel iets worden, nu de pluim afwachten en vooral kijken wat EC doet.

Deadmau5

Maandag lijkt binnen te zijn. Daarna koffiedik kijken. GFS parallel breit er nog een koude dinsdag aan. (ik spreek trouwens voor West-Belgie) maar ben tevreden met de maandag.

Citaat van: bliksems op di 25 nov 2014 - 16:10
en laat het nu een keer doorzetten..geen situatie zoals vorig jaar aub..pfff..

Vorig jaar geloofde ik er nooit in. Het was gewoon niet goed... Nu geen flauw idee. (bewijs: ik werd uitgescholden op WW omdat ik steeds zei dat het niets ging worden. Uiteindelijk eindigde ik 6e in de weerpoll, en had ik gelijk... ) Ben nog niet overtuigd, maar ik zie het minder somber in als vorig jaar januari.

----

Winterkoorts slaat trouwens al toe

Deadmau5, knarf, Jornscc, martijn, jordynijmegen, Wittekerst, Stephanie, Ruud, doby, MamaAs, sander, joboy52, ron12, BD6, vdweste, vossejongk, TimmehTime, VMMW, flyerke, Maxim, Armand, Hector Pascal, jaapverheij, Glennb, Gauthier, NCornet, gilleeesss, Wesjan95, PatrickM, Henk1976, Anne., SjustInKees, Harry de Hond, tonnixx (+ 1 verborgen) en 42 gasten bekijken dit topic.

Armand

GFS is MT best goed te noemen, de LT is wat minder uitbundig, maar wel temperaturen rond normaal. Vanwege de grote spreiding is het kijken op LT meer voorspellen dan verwachten. Hoop weer een goede EC run, als de rest van de leden ook mee gaat met EC Oper dan is het helemaal goed, want de Oper zit vaak redelijk onderin de pluim. (gelukkig niet de enige)

Deadmau5

GFS moyenne is op KT ook beter dan de vorige run.

Alles wat westelijker (1 is nieuwste run, 2e oudere run).

Ik kijk naar details omdat die meer zeggen dan bepaalde dingen op 200 uur. :)


Deadmau5

GFS blijft moeite hebben met de depressiekoers (zelfs nog meer onzekerheid dan de vorige run... op die plaats.)

Unknown-user1778

9 / 10 december vind ik echt nog te ver weg om uberhaupt op te hopen :p
ben wel benieuwd wat er in het weekend, en de maandag/dinsdag erop gaat gebeuren.

De vooruitzichten waren heel erg mooi, en zijn nu weer wat gematigd... het zal allemaal er een beetje op aan komen. Ben benieuwd..
Vannacht eerste dikke vorstlaag op de auto gehad.

Deadmau5

ensembles middelange termijn verslechterd... :/ (poolhoog komt er te vaak niet uit..) en dan krijg je een fragiele high-over-low blokkade die het al na een paar dagen begeeft.

pietjelol

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 18:08
ensembles middelange termijn verslechterd... :/ (poolhoog komt er te vaak niet uit..) en dan krijg je een fragiele high-over-low blokkade die het al na een paar dagen begeeft.
We zien het wel. Moet toch eerlijk zeggen dat gfs veel meer zwabbert dan ecmwf. Vindt hem ook iets minder betrouwbaar

Deadmau5

Canadezen doen mee

@Pietjelol: GFS Ens is denk ik inderdaad totaal niet betrouwbaar. Veel te veel scenario's, depressieactiviteit wellicht wat overschat.

Deadmau5

Ensemble GFS

(kan niet echt vergelijken, want heb vorige niet gezien), jullie?

(sorry voor vele posten, maar ze zijn met inhoud... ;) )

Armand

Goede pluim van GFS. Veel meer leden voor koudere oplossingen, maar de spreiding wordt hierdoor nog groter! Spannend ;)


Powered by EzPortal