Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203785 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NewWeatherfan

vorst goed sneeuw niet  :P

schaatsweer

MamaAs

Ik denk dat het water nog te warm is voor ijs.
Laat de boel eerst maar lekker afkoelen. Dikke bult sneeuw voor wat stralingskou en dan de diepvries in :D
Sneeuwbuien die over een warme noordzee komen .... *droomt verder*

Herinneren jullie deze nog ..nog ...nog ? Volgens mij begin januari 2010. Sneeuwjacht, en KOUD.

Weerfreak 1337

Citaat van: NewWeatherfan op di 25 nov 2014 - 13:12
vorst goed sneeuw niet  :P

schaatsweer

Als je echt snel dik ijs wilt hebben, moet je tijdens een winterinval een dik pak sneeuw krijgen en vervolgens een droog oostenwindje met zeer heldere dagen. Door de sneeuw koelt het slootwater(welke dan nog vloeibaar is) snel af, en door het pak sneeuw koelt het 's nachts regelmatig, bij heldere hemel en weinig wind, regelmatig af tot onder de -10. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Deadmau5

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 11:58
Op twitter wordt al gespeculeerd over een enorme koude uitbraak in Noord oost Europa
tussen 4 en 6 december.
welke hashtag?

NewWeatherfan

lees mijn eerste reactie ijs in januari of februari niet nu je kunt "bijna" nog zwemmen in natuurwater

Deadmau5

onze MOGELIJKE vorstperiode staat of valt met de WAA van Alaska. Lukt deze niet goed, vergeet het dan alvast maar. Net zoals de WAA op de Atlantic, die het poolhoog moet opnemen, samenwerken en het poolhoogje langzaam laten zakken, want het is uiteraard een precieze operatie. Heel voorzichtig, aangezien het poolhoog erg gevoelig en fragiel is, en vooral met heel veel liefde.




Deadmau5

Totalwinter volgens lid 20. NH krijgt de zwaarste winter oooooooooooit.


Reutel

Wat een fopkaarten allemaal weer. Na het weekend is het allemaal nog heel onzeker. Uitgaande van het gemiddelde van alle leden is de T max normaal voor de tijd van het jaar ( 4 graden C) en 's nachts mogelijk lichte vorst. Het kan alle kanten op, laat je niet gek maken.

NewWeatherfan

kan niet wachten totdat geenstijl weer naar deze site gaat hyperlinken met zijn horrorwintervoorspellingen

aukjeveenstra

Citaat van: NewWeatherfan op di 25 nov 2014 - 14:05
kan niet wachten totdat geenstijl weer naar deze site gaat hyperlinken met zijn horrorwintervoorspellingen

Dat zal vast niet lang meer gaan duren voor ze daar weer mee komen haha
Droomt van een strenge winter met veel seeuw :)

Koen-IJM

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 13:38
Totalwinter volgens lid 20. NH krijgt de zwaarste winter oooooooooooit.

Winter in het kwadraat. Toch maar eerst eens zien of het daadwerkelijk een beetje gaat winteren volgende week. Bij temps <5 overdag wordt het altijd wel spannend. Seinen staan vooralsnog op groen v.w.b. een mogelijke koude-uitbraak volgende week. Wat me wel opvalt is dat de papieren voor het noorden en midden van NL veel gunstiger zijn dan t.o.v. het zuiden en Belgiƫ. Hopen dat de wind nog wat verder draait richting NO ;-)

Overigens afgelopen nacht hier eerste vorst aan de kust. Flinterdun laagje ijs op de autoruit vanmorgen, kon het met de ruitenwisser wegvegen :)

Jan van Ooijen

Graag even de plaatjes uploaden want bij de volgende run zijn ze weer verdwenen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Deadmau5

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 14:41
Graag even de plaatjes uploaden want bij de volgende run zijn ze weer verdwenen ;)
hoe moet je dat doen?

grizzrh

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 14:50
hoe moet je dat doen?

Reageren of citaat en dan op; + Bijlagen en andere opties   Klikken en dan toevoegen vanaf de PC
Doenrade, Limburg

Deadmau5

Citaat van: Reutel op di 25 nov 2014 - 13:59
Wat een fopkaarten allemaal weer. Na het weekend is het allemaal nog heel onzeker. Uitgaande van het gemiddelde van alle leden is de T max normaal voor de tijd van het jaar ( 4 graden C) en 's nachts mogelijk lichte vorst. Het kan alle kanten op, laat je niet gek maken.
Besef ik jammer genoeg wel..

Ik heb ooit (eens) wiet gebruikt... maar zulke kaarten bekijken

IS ZOVEEEEEEL BETEEEEER :D

Deadmau5

Citaat van: grizzrh op di 25 nov 2014 - 14:50
Reageren of citaat en dan op; + Bijlagen en andere opties   Klikken en dan toevoegen vanaf de PC
Ja, maar meestal plaats ik hier afbeeldingen die ik eerst op fb zet, dus is het niet met de link van meteociel.

Maar dank je en zal nu proberen uploaden.

grizzrh

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 14:52
Ja, maar meestal plaats ik hier afbeeldingen die ik eerst op fb zet, dus is het niet met de link van meteociel.

Maar dank je en zal nu proberen uploaden.

Volgende keer als je nog een post wilt plaatsen doe even je post aanpassen, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk :P


Gewoon de afbeelding op de PC opslaan en dan vanaf de PC erop zetten, dan blijven ze in deze post staan en zullen ze niet zomaar verdwijven snap je ?
Doenrade, Limburg

Deadmau5

Citaat van: grizzrh op di 25 nov 2014 - 14:53
Volgende keer als je nog een post wilt plaatsen doe even je post aanpassen, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk :P
maar is lastig om verschillende posten tegelijkertijd te quoten. (anders moet je anticiperen, en zo ieder bericht lezen, antwoord sparen nog niet posten want je moet de volgende post quoten, en dan vergeet je wat je eerst ging schrijven... ) ik dubbelpost enkel als ik meerdere keren moet quoten. En daarbij, ik denk dat hier geen multiquote optie is.

grizzrh

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 14:54
maar is lastig om verschillende posten tegelijkertijd te quoten. (anders moet je anticiperen, en zo ieder bericht lezen, antwoord sparen nog niet posten want je moet de volgende post quoten, en dan vergeet je wat je eerst ging schrijven... ) ik dubbelpost enkel als ik meerdere keren moet quoten. En daarbij, ik denk dat hier geen multiquote optie is.

Het is heel makkelijk om dubbel te quoten :)

Als voobeeld even;

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 14:50
hoe moet je dat doen?

Citaat van: Deadmau5 op di 25 nov 2014 - 14:52
Ja, maar meestal plaats ik hier afbeeldingen die ik eerst op fb zet, dus is het niet met de link van meteociel.

Maar dank je en zal nu proberen uploaden.
Doenrade, Limburg

winter

GFS run van vanmiddag. In het weekend een dalend trend en na het weekend iets meer spreiding maar gemiddeld toch echt winterweer voor Nederlandse begrippen :P

Powered by EzPortal