Zomer discussietopic 2014

Topic gezien door 119064 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 01 jun 2014 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lander20

mogelijk flinke nazomer in de maak! :)

Weerfreak 1337

Ik houd nog een slag om de arm vanwege de grote onvoorspelbaarheid van zo'n ex-orkaan, geld trouwens voor alle kleine venijnige lagen. ;)

We zullen zien hoe het loopt, komende dagen zal de zekerheid toenemen voor het waarschijnlijke weerscenario.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op wo 27 aug 2014 - 20:33
Ik houd nog een slag om de arm vanwege de grote onvoorspelbaarheid van zo'n ex-orkaan, geld trouwens voor alle kleine venijnige lagen. ;)

We zullen zien hoe het loopt, komende dagen zal de zekerheid toenemen voor het waarschijnlijke weerscenario.

Verstandig zo'n slag om de arm, maar vandaag hebben we in de pocket; wat een heerlijk weer! En dat smaakt naar meer.  ;)

Marcellang

Citaat van: Tyshane op do 28 aug 2014 - 00:09
Verstandig zo'n slag om de arm, maar vandaag hebben we in de pocket; wat een heerlijk weer! En dat smaakt naar meer.  ;)
En zo is het Tyshane,
Zeg ik met spit in mijn rug  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johann

De "zomer" geeft nog niet op. Mede dankzij de hulp van "ex-Cristobal" kunnen we in de loop van de volgende week gaan genieten van heerlijk nazomerweer met temperaturen die in de middag met ondersteuning van veel zon zullen gaan oplopen tot 23 a 25 graden. Lokaal kan het ook nog enkele graden warmer worden. Verantwoordelijk voor het nazomer weer is een hogedrukgebied dat boven onze hoofden in de stijgers zal worden gezet. Depressies (incl ex-Cristobal) zullen een vrij noordelijke koers (IJsland) gaan volgen.

Oxize

Zwembroekkies weer aan!  8)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Nou het ziet er inderdaad goed uit voor komende week, deze week was al een hele verademing na twee herfstachtige weken, maar volgende week lijkt de zomer weer echt terug te komen met plaatselijk 25-ers, heerlijk. Zwembroekies weer aan inderdaad!  8) En de barbeque natuurlijk!  ;D

JerryL

Toch slechts één weekje nazomeren volgens het KNMI:

Synoptische ontwikkeling
Bij aanvang van de periode is een hoogtetrog gesitueerd vanaf IJsland naar de Britse eilanden en onze omgeving. Deze trog bevat meerdere cyclonaliteitscentra. Ex TC Cristobal ligt dan inmiddels nabij IJsland. Door de warmteadvectie van dit systeem wordt een rug opgebouwd en wordt de eerdergenoemde hoogtetrog langzaam noordoostwaarts gedrukt. In het weekend bevinden we ons hierdoor eerst nog in een noordwestelijke bovenluchtstroming met koelere lucht, maar op zondag al voorzichtige opbouw van hogedruk. Begin volgende week laat de operationele run zien dat de genoemde hoogterug zich dichtbij onze omgeving gaat nestelen, en aan de grond een hogedrukgebied zich vormt. Dit hogedrukgebied bepaalt vervolgens de rest van het week het weerbeeld.

Modelbeoordeling en onzekerheden
De hoogterug voor volgende week wordt nu door vrijwel alle leden beschreven. Vanaf het weekend 6/7 september nemen de onzekerheden in rap tempo toe. Zo'n 30 leden houden eerst de hoogterug nog vol, maar dit aantal neemt in de EPS periode geleidelijk af naar een stuk of 10. De stromingspatronen die hier voor in de plaats komen hebben veel meer een doorstroomd westelijk karakter met de straalstroom dichtbij onze omgeving. Een synoptisch patroon dat typisch is voor het naderende najaar.

vrijdag 05 september tot en met vrijdag 12 september
Waarschijnlijk een geleidelijke overgang naar een koeler en wisselvalliger weertype.


Hoewel het mij persoonlijk niet deert vind ik het wel sneu voor de zomerliefhebbers. Zonder enige vorm van leedvermaak. Ik weet immers hoe het is om een favoriet seizoen (winter 2013) door je neus geboord te krijgen. Ik zou zeggen neem het er van, het is zo weer over.

Tyshane

Citaat van: JerryL op vr 29 aug 2014 - 10:59
Hoewel het mij persoonlijk niet deert vind ik het wel sneu voor de zomerliefhebbers. Zonder enige vorm van leedvermaak. Ik weet immers hoe het is om een favoriet seizoen (winter 2013) door je neus geboord te krijgen. Ik zou zeggen neem het er van, het is zo weer over.

Ik ben zomer- en winterliefhebber, en ook lente- en herfstliefhebber, vind het juist allemaal mooi, het liefst de seizoenen in volle glorie en dan is het fijn als er weer een nieuw seizoen komt ter afwisseling. Ik heb enorm van deze zomer genoten, prima weer wat mij betreft en precies tijdens mijn vakantie heerlijk weer gehad, dus mij hoor je niet klagen.  :-X

Ik ben nog niet aan de herfst toe dus een nazomer verwelkom ik graag, maar tezijnertijd gaat het toch wel borrelen voor het herfstseizoen, kan me daar ook erg op verheugen. En daarna weer de winter, grr, heerlijk! Oh en dan de lente weer, heb er nu al zin in!  8)

JerryL

==>> Tyshane <<=== weet je wat jij bent? Je bent gewoon een échte weerfreak. Lijkt met heerlijk om van al het weer te kunnen genieten. Helaas heb ik de (slechte?) eigenschap niet echt te kunnen genieten van warm zomer weer. Heb mijn portie na 7 dagen wel weer voor een jaartje gehad. Verveelt mij gewoon te snel.

Jasneker

Elk seizoen heft zijn positieve punten, maar zomer vind ik toch met veel en lang daglicht pretiger als winter met lange nachten en donkere periodes.
Hoewel sneeuw en ijs ook hun positieve kanten hebben.
We zie wel wat er komt, gelukig hebben we geen knopje aan de muur om zelf ander weer in te stellen, dan werd het een rotzooitje ;)

jornonweer

zolang het maar onweert,sneeuwt of stormt is het mij goed :D en van die maartse buien met stofhagel zijn ook altijd mooi!  8)
Danger is real, fear is a choice.

TaL

Ik kan van alle weertypes genieten zolang ze maar in het juiste seizoen vallen, maar ja hier mag je nooit teveel vragen héhé.

Het enige weertype waar ik nooit van kan genieten en ga genieten zijn die saaie troosteloze mistige dagen waarbij de zon geen kracht heeft om het weg te branden, o nee, hopelijk krijgen we dus in de (late) herfst geen europahoog  :-[
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: TaL op za 30 aug 2014 - 12:05
Ik kan van alle weertypes genieten zolang ze maar in het juiste seizoen vallen, maar ja hier mag je nooit teveel vragen héhé.

Het enige weertype waar ik nooit van kan genieten en ga genieten zijn die saaie troosteloze mistige dagen waarbij de zon geen kracht heeft om het weg te branden, o nee, hopelijk krijgen we dus in de (late) herfst geen europahoog  :-[

Toch hebben die inversies met mist (en in de winter rijp) ook wel wat. Hogerop gewoon boven nul en die onderste laag dan hele dag in de vorst.  :P

Weatherman

komt met bakken uit de lucht, met een stevige wind erbij, slechter is het dan ik had verwacht vandaag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Citaat van: Weatherman op za 30 aug 2014 - 15:30
komt met bakken uit de lucht, met een stevige wind erbij, slechter is het dan ik had verwacht vandaag.
Nog effe geduld op 1 September begint de zomer  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: ron12 op za 30 aug 2014 - 15:35
Nog effe geduld op 1 September begint de zomer  :P
lol  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Peter

Citaat van: Weatherman op za 30 aug 2014 - 15:30
komt met bakken uit de lucht, met een stevige wind erbij, slechter is het dan ik had verwacht vandaag.
Sja, kom vanmiddag uit Zeeland. Net voor Bergen op zoom een wolkbreuk ongeveer een centimeter of 4 aan water op de A58, en zeer slecht zicht
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Jan van Ooijen

Aanstaande donderdag 25-27 graden. Het zal mij benieuwen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Mag van mij Jan. Heb nog weekje vakantie  ;D
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal