Zomer discussietopic 2014

Topic gezien door 119030 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 01 jun 2014 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: gilleeesss op vr 22 aug 2014 - 22:58
Ja vind ik ook! Lekker 12 maanden hetzelfde weer, 15 graden overdag een heel jaar, zou wel wat geven :D

Nee, zo bedoelde ik het niet  ;). 's Winters dergelijke temps graaag, maar in de zomer lekker schroeien en broeien met onweerskansen. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn denk ik.

Hoewel....een dik pak sneeuw uit een paar zware onweersachtige sneeuwbuien doet mij ook goed. Sowieso stemt het open weertype met winterse buien mij midden in de donkerste maanden altijd vrolijk.
Maar die 'nutteloze' kou (0-10 graden) die we >50% van het winterseizoen hebben komt al vrij snel m'n strot uit vanaf half december  :P. Om maar niet te spreken over de enorme wildgroei van kansloze über LT verwachtingen (op een enkeling na uiteraard).

knarf

Augustus 2014,toch maar even  de verwarming aangezet..... ;D

Jasneker

Verwarming staat sinds maart uit en nog steeds, 21 graden hier, klepraam open permanent in de keuken ( kat) en ventilatie strook in de voorkamer ook permanent open.

Goede isolatie zullen we maar denken, en lekkker lage rekening ;)

JPP78

Weersverbetering in de maak. Vanaf eind volgende week hogedrukopbouw vanaf de Azoren richting Scandinavië met als gevolg stabiele scandihoog. Dit alles volgens de 0:00 van GFS.

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

dondertje127

Citaat van: knarf op za 23 aug 2014 - 10:03
Augustus 2014,toch maar even  de verwarming aangezet..... ;D

Ik gisteravond ook heel even voor het eerst, maar meteen weer uitgezet. Ik kreeg koppijn van die vieze geur van de verwarming. Bah! :(

jonkheer

Hier in Leeuwarden eigenlijk best veel zon.....nog geen regen gehad vandaag.

Weerfreak 1337

Citaat van: Johann op vr 22 aug 2014 - 10:56
Het ECMWF zag er even wat beter uit...met de nadruk op even  :(
Volgende week opnieuw een komen en gaan van lagedrukgebieden met hun storingen. Dus aanhoudend onbestendig en koel  >:(

Inderdaad, nadat ik mijn post had geplaatst over die 20 tot 21 graden, is eigenlijk alle warmte een soort van weggepoetst naar een graad of 17, en op een enkele dag misschien nipt 19/20. :(

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Eerst maar even ma(avond)+dinsdag door komen ): GFS nu op 50mm regen)


SniperEye

Flink neerslagsignaal idd.

Deze foto maakte ik zojuist in mijn achtertuintje. Wel een exemplarische foto. Je ziet eigenlijk een volledige bui met cumulonimbus (midden boven het raam eigelijk) en daaronder een duidelijke basis. Bui had wel mooie structuur vond ik :)


Bui 24 augustus 2014 on Flickr

Arend

Citaat van: Dennis op zo 24 aug 2014 - 06:04
Eerst maar even ma(avond)+dinsdag door komen ): GFS nu op 50mm regen)

Andere modellen lijken de meeste neerslag een stuk zuidelijker te houden. Kansje voor GFS om weer eens te tonen hoe goed het met neerslag weet om te gaan.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

MamaAs

Hoe zijn de verwachtingen? Nog steeds een plens water voor heel NL?

Johann

Citaat van: MamaAs op ma 25 aug 2014 - 10:57
Hoe zijn de verwachtingen? Nog steeds een plens water voor heel NL?

Meeste neerslag vooral voor de zuidelijke helft en mn het zuidwesten. Hoe verder naar het noorden hoe minder. Althans, uitgaande van ECMWF en UKMO (00) (kaart cum. neerslag komende 48H EC en UKMO)


gilleeesss

Citaat van: Johann op ma 25 aug 2014 - 12:34
Neerslag animatie  -  http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Worden lekkere 2 zomerdaagjes hier ^^ denk wel dat w ekans maken op de 50 liter hier als ik het zo bekijk.

Johann

Mooi te zien op de waterdamp sat. opname hoe achter het koufront behorende bij "Yasmin" drogere lucht (dry intrusion -dry slot) uit de hogere luchtlagen (stratosfeer) in het laag wordt  aan in-gezogen. De meeste neerslag gaat overigens vallen op het slepende WF front.

Ramon Oost

In het zuiden veel regen

Vanuit het zuidwesten gaat het vanavond op veel plaatsen regenen. Het lagedrukgebied waar dit frontale systeem bij hoort vult geleidelijk op en neemt dus ook in kracht af. Het hogedrukgebied ten noorden van ons land breidt zich juist richting ons land uit. Het front stagneert daardoor boven het zuiden van ons land (op basis van ECMWF en Hirlam). Het noorden van het land houdt het zo goed als droog door de eerder genoemde opbouw van hogedruk.

In het zuiden van het land kan er tot morgenavond (dinsdag 26 augustus) 20-40 mm regen vallen. In het midden van het land zal dat een stuk minder zijn (5 -20 mm) tot vrijwel helemaal niks in het noorden van het land. Op onderstaande afbeelding heb ik dat duidelijk proberen aan te geven. Let op! Dit kaartje dient ter indicatie en is gemaakt op basis van het ECMWF en Hirlam. Lokaal kunnen er verschillen optreden.




MamaAs

Citaat van: Johann op ma 25 aug 2014 - 11:02
Meeste neerslag vooral voor de zuidelijke helft en mn het zuidwesten. Hoe verder naar het noorden hoe minder. Althans, uitgaande van ECMWF en UKMO (00) (kaart cum. neerslag komende 48H EC en UKMO)

Thanks!

Blij dat wij het hier wat droger hou.
Heb genoeg regen gezien afgelopen week met die plensbuien.

jandeventer

toen ex orkaan bertha ons dit weer heeft bezorgt zou eventueel hurricane christobal de boel weer kunnen schoonvegen

Johann

Citaat van: jandeventer op ma 25 aug 2014 - 20:51
toen ex orkaan bertha ons dit weer heeft bezorgt zou eventueel hurricane christobal de boel weer kunnen schoonvegen

Er is een reeele kans dat "ex-Crystobal" ons aanvang september nog even laat genieten van "na-zomer" weer.  8)
Vooralsnog is de koers nog onzeker is en dus ook de mate van WLA vanuit het ZW od Z met evt. hogedrukopbouw. 

SniperEye

Het heeft er alle schijn van dat het zwaartepunt van de buien over het zuidoosten gaat vallen. Althans, als ik buienradar +3 uur volg.

Powered by EzPortal