Zomer discussietopic 2014

Topic gezien door 119021 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 01 jun 2014 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Caps

Het is 0:30 en nu nog 25 graden hier, on-hollandse temperaturen

Koen-IJM

01:42 en nog steeds 24 graden buiten. Ongekend.

Jelte

Citaat van: JerryL op za 19 jul 2014 - 00:13
Zelfs nu, na middernacht, veelste warm. Trek nog maar een potje bier open. Het lichaam stoot immers warmte af na alcohol inname. Pffffffff

Nee niet echt. Je bloed gaat er sneller van stromen waardoor je het sneller koud krijgt als het koud is en sneller warm als het warm is... succes!

Weatherman

Nu al richting de 25,5 graad. pff
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Noord oost Nederland het warmst nu  ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Ik denk dat je bedoeld Zuid Oost, het veranderd per kwartier, vanochtend haalde het westen als eerst de 30 graden, en op die plek is het nu ook 28 graden door een klein westerwindje vanuit zee, lijkt alsof de hitte steeds meer naar het oosten schuift, hoogste temperatuur gemeten vandaag is 33.8 in Heeze

jonkheer

Hier in Leeuwarden nu een 32.9 graden....hitteindex rond de 34.

Caps

KNMI geeft nu 36.1 graden aan in Hoek van Holland





cd-ron

Kan iemand mij uitleggen waarom het al twee dagen het warmst is in Hoek van Holland? Dit ligt toch aan zee dus het verbaasd mij zeer. :-X
Carpe Noctum

pietjelol

Citaat van: cd-ron op za 19 jul 2014 - 15:41
Kan iemand mij uitleggen waarom het al twee dagen het warmst is in Hoek van Holland? Dit ligt toch aan zee dus het verbaasd mij zeer. :-X
wat dacht je van duinen (is zand). en zand warmt altijd snel op en weer af

cd-ron

Zou kunnen maar ik woon in Den Helder en duinen en strand hebben wij ook in overvloed. Hier schijnt dat niet te werken.
Carpe Noctum

Ries

Flauw dat net vandaag m'n YoWindow geen verbinding wil maken :( maar zal zeker flink in de 30 graden lopen. Wat een uitzonderlijk zomerweer, ik geniet er best van!

TaL

Citaat van: Ries op za 19 jul 2014 - 15:55
Flauw dat net vandaag m'n YoWindow geen verbinding wil maken :( maar zal zeker flink in de 30 graden lopen. Wat een uitzonderlijk zomerweer, ik geniet er best van!

Heb hetzelfde op pc, maar op mijn iphone doet hij het wel :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

PatrickM

Onwerkelijke temperaturen aan de kust. Wat een hitte!

Jasneker

34.9 C gehaald vandaag, met briesje erbij, echt zomer ;)

Arend

Citaat van: cd-ron op za 19 jul 2014 - 15:41
Kan iemand mij uitleggen waarom het al twee dagen het warmst is in Hoek van Holland? Dit ligt toch aan zee dus het verbaasd mij zeer. :-X

Ik sluit me daar bij aan. Opmerkelijk dat de hoogste temperaturen worden gemeten bij een station aan zee. In ieder geval niet logisch.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

NitroGenetics

Citaat van: Arend op za 19 jul 2014 - 19:19
Ik sluit me daar bij aan. Opmerkelijk dat de hoogste temperaturen worden gemeten bij een station aan zee. In ieder geval niet logisch.

ik persoonlijk denk dat die meetstand een tikje weg heeft

Johann

Tropennacht Nederland met rond middernacht in Harderwijk en Leeuwarden (!) nog 27°.  Opvallend ook de hoge temperaturen momenteel nog in het Zwitserse Kanton Uri. Actueel pendelt het kwik er op veel plaatsen nog steeds tussen de 30 en 31°. Hier bij mij op 1020m aangename 18.7 graden en een matig briesje ! Grüsse in die Nacht

Weatherman

Hoe komt het KNMI aan de waarschuwing voor extreme hitte vandaag ? ook voor mijn regio ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ries

Een hittewaarschuwing voor temps rond 27 graden, is dat niet een beetje overdreven? We mogen daar blij mee zijn in een zomer! In plaats van meteen weer 'oeh oeh uitkijken hoor'! Rond 30 graden wordt de moeite waard m.i.

Powered by EzPortal