Zomer discussietopic 2014

Topic gezien door 119044 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 01 jun 2014 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jelte

Wat een prachtig weer dit jaar! Graadje of 24 hier met een licht zeebriesje. Zo met vrouw en kind naar het strand. Genieten!

boxer

Mooi geel de komende dagen

Ries

Met welke reden geven ze die waarschuwing tot zaterdag 12u? Want je zou die dag toch voor 12u nog nauwelijks 30+ verwachten (nou ja, vanaf 10u misschien wel al) en de relatieve afkoeling pas 's avonds op z'n vroegst. Stukje onzekerheid?

PatrickM

De waarschuwingen worden, zoals je boven de kaart kan zien, tot 48 uur gegeven. Bij de komende update zal die tijd dus weer verschoven zijn neem ik aan. :)

Ries

Aha, zoiets vermoedde ik al, dank je.

Extremissimorum

Citaat van: JerryL op do 17 jul 2014 - 13:09
Zaandam is nu al bloedheet. Vooral langs de gebouwen. Overigens, vanochtend heeft het hier licht geregend. Dat was toch niet voorspeld <sic>?

Voorspellen doen we sowieso niet hier, maar dat terzijde..

Enkel buitje is wel mogelijk geweest toch?

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jul 2014 - 09:45
Citaat KNMI

Temperatuurverloop is een aandachtspunt. Sowieso vanwege de tropische waarden die gehaald kunnen worden. Het gedrag van Harmonie is hierin opmerkelijk. Het model lijkt een beetje op hol te slaan, wellicht door een volledig uitdrogend bodemvochtprofiel waardoor alle energie naar voelbare warmte wordt omgezet. We zien dit met name verschijnen voor vrijdag waar Harmonie in de zuidoostelijke helft naar 35-40 graden Tx gaat. EC en Hirlam komen uit op ruim 30 graden. Voorlopig volgen we dit laatste beeld. Afgaande op T850 welke vrijdagmiddag in het zuiden oploopt naar ca 18 graden, mogen we inderdaad uitgaan van een 33 graden, met een overadiabatische opbouw lokaal nog hoger richting 34 a 35 C.

Harmonie slaat door, dunkt me. Dat zou extreem zijn.. Maar ja, we hebben in minder dan een jaar tijd al meer extremen meegemaakt, en een hellmanpuntenloze winter én een van de warmste lente's ooit.

Maar begrijp ik hier goed dat morgen toch de warmste dag wordt, niet meer zaterdag of zondag?

Hoe zit het met de onweerskansen?

ron12

Morgen 35 graden in Nijmegen 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: Extremissimorum op do 17 jul 2014 - 20:02
Voorspellen doen we sowieso niet hier, maar dat terzijde..

Enkel buitje is wel mogelijk geweest toch?

Harmonie slaat door, dunkt me. Dat zou extreem zijn.. Maar ja, we hebben in minder dan een jaar tijd al meer extremen meegemaakt, en een hellmanpuntenloze winter én een van de warmste lente's ooit.

Maar begrijp ik hier goed dat morgen toch de warmste dag wordt, niet meer zaterdag of zondag?

Hoe zit het met de onweerskansen?

Met voorspeld bedoelde gewoon de verwachting. De regen stond niet in de verwachting. Hoe groot is de kans dat met de tropische warmte voor vandaag en morgen opnieuw regen ontstaat?

ron12

Regio Eindhoven morgen mogelijk  36 graden, pfffff. http://wetteronline.de/wetter/eindhoven
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Scully

Wat is dit een ongezond weer om in te moeten werken zeg.....pfffff,zweet

Caps

Herstel* Schevenigen 31.4, maastricht 31.8

X-treme

Weet iemand waar ik de kaarten kan vinden van de waarschuwingen voor brand gevaar in natuurgebieden?
Die kaarten die dan gebieden aangeeft met kleuren geel en rood.
Het is hier namelijk kurk droog in de omgeving beverwijk.
De laatste echte regen was dinsdag 8 juli.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

ron12

Citaat van: X-treme op vr 18 jul 2014 - 13:26
Weet iemand waar ik de kaarten kan vinden van de waarschuwingen voor brand gevaar in natuurgebieden?
Die kaarten die dan gebieden aangeeft met kleuren geel en rood.
Het is hier namelijk kurk droog in de omgeving beverwijk.
De laatste echte regen was dinsdag 8 juli.
linkie http://www.natuurbrandgevaar.nl/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Mooie temperaturen in Nederland, Nijmegen nu 30.2 graden de tweede tropische dag hier is een feit  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps


X-treme

Citaat van: ron12 op vr 18 jul 2014 - 14:08
linkie http://www.natuurbrandgevaar.nl/

Bedankt  :)

En ik had erger verwacht.
ik ben zelf in de tuin bezig en kom de grond niet in omdat het kurkdroog/keihard is.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

wkeijzer

Zierikzee 32.8 : http://weerstation-schouwen-duiveland.nl/ dat is voor ons best extreem, te weten dat we dicht aan de koele Oosterschelde liggen. Hier waait het (nagenoeg) altijd.. Ben benieuwd wat de zaterdag voor ons in petto heeft!

Caps

Hoek van holland lokaal 36.8 gehaald

jorentje1997

Belgische kust 37°c., best extreem.

JerryL

Zelfs nu, na middernacht, veelste warm. Trek nog maar een potje bier open. Het lichaam stoot immers warmte af na alcohol inname. Pffffffff

Powered by EzPortal