Zomer discussietopic 2014

Topic gezien door 118954 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 01 jun 2014 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentKuipers

Deze zomer kan trouwens ook al prachtige NLC noteren! Zojuist (00:30) echt geweldige NLC wolken op de foto gezet.

dondertje127

Ik zie eindelijk weer eens lichtende nachtwolken. En hoe! Het is te ver weg om te kunnen fotograferen (en ook voor zover hij het nog doet) met een klein handcameraatje, maar in Arnhem zijn echt zeer heldere lichtende nachtwolken te zien richting NO. Prachtig! Ik zie het tussen wat bomen door. Zo fel heb ik ze met m'n eigen ogen nog nooit gezien, en nog een groot gebied ook. Weer een ervaring rijker :D

Gerard1995

heb met mijn enorme slaaphoofd 1 hele lelijke foto gemaakt.... ach het gaat om het verschijnsel en ik heb genoten afgelopen nacht... het geeft bijna net zo'n voldaan gevoel als een weerlichtshow:)

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op vr 04 jul 2014 - 08:34
heb met mijn enorme slaaphoofd 1 hele lelijke foto gemaakt.... ach het gaat om het verschijnsel en ik heb genoten afgelopen nacht... het geeft bijna net zo'n voldaan gevoel als een weerlichtshow:)
Nou je hebt ze er tenminste op staan, dat is dan een meevaller!  ;D

matroesjka-world

Op deze site staan ze ook, beetje naar beneden scrollen en je ziet ze: Boven De Bilt maakte Rob Jastrzebeski de afgelopen nacht deze werkelijk fenomenaal mooie foto's van lichtende nachtwolken. De 'gewone' hoge en middelbare bewolking steekt donker af tegen het fenomeen:

http://janvissersweer.nl/
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Gerard1995

Citaat van: Tyshane op vr 04 jul 2014 - 09:32
Nou je hebt ze er tenminste op staan, dat is dan een meevaller!  ;D

Haha idd, en als je dan halverwege de nacht wakker wordt met alleen een mobiel naast je die niet eens in de nachtstand foto's kan maken is het toch nog wat, vond het erg bijzonder wel 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Eerste tropische dag(30.2 graden nu) is een feit van deze zomer 2014 in Nijmegen  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Is het vannacht eigenlijk wel onder de 20 graden gekomen? Heb me toch in bed liggen plakken joh...was nog 23gr. toen ik tegen twaalven bed indook...ook nog geen drup gevallen maar zie op radar dat het kf er met gezwinde spoed aankomt voor een nieuwe saaie Hollands koele periode.

Marsel

Citaat van: Ries op za 05 jul 2014 - 08:34
Is het vannacht eigenlijk wel onder de 20 graden gekomen? Heb me toch in bed liggen plakken joh...was nog 23gr. toen ik tegen twaalven bed indook...ook nog geen drup gevallen maar zie op radar dat het kf er met gezwinde spoed aankomt voor een nieuwe saaie Hollands koele periode.

Was een plakkertje vannacht ja. Ach, daar is het zomer voor zeg ik dan altijd :).

Over die koelere periode....
Tja, we gaan weer eens snel bergafwaarts na een korte opleving. Deze zomer wil op de een of andere manier niet als het gaat om stabiel en warm weer. Ook de komende werkweer gaan we op diezelfde tour door. Onderstaande pluim van gisteren (EC12) zegt genoeg.... :(

Wat opvalt is dat bovenluchten gelukkig niet echt serieus afkoelen (T850 veelal tussen 5 en 10 graden). Dus als de zon er ook maar even bij is kan het gemakkelijk 20 graden worden. Jammer genoeg zullen we de komende periode echter ook regelmatig geplaagd worden door neerslagzones waarbij de temperatuur flink tegen kan vallen.

Weatherman

Tja gisteren was voor mij te warm, maar graad of 23 met zon vind ik toch prettiger dan 19 en bewolkt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

arjanbruggink

Gisteravond een paar buitjes gehad, was kortstondig goed tegen het stof meer niet. En ja, het was lekker plakken vannacht. Helaas niks geen onweer e.d., (bijna) nog niet eens in de verste verte.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marsel

Citaat van: arjanbruggink op za 05 jul 2014 - 09:29
Gisteravond een paar buitjes gehad, was kortstondig goed tegen het stof meer niet. En ja, het was lekker plakken vannacht. Helaas niks geen onweer e.d., (bijna) nog niet eens in de verste verte.

Tja, het had sowieso al geen memorabele onweersdag mogen worden. Bewust ook aangegeven van NW-FR en W-BE gunstiger zaten. En dat als het al tot onweer zou komen het vooral in het verlengde van die strook zou kunnen gebeuren: het WSW. Die paar elevated buitjes voor de rest van het land tijdens de avond waren geheel volgens schema, immers deactivatie was verwacht.

ron12

Over tien dagen zitten we alweer op de helft van deze zomer, meteorologisch dan he. En De Bilt heeft nog steeds geen tropische dag dit jaar.  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zie je wel? Was ik dus toch niet gek met die lichtende nachtwolken. Ik heb ze ook gezien :)

Danny

GFS voorziet een natte week voor het grootste deel van Nederland. Onderstaand de neerslagverwachting tot zaterdagochtend vroeg.

Dennis

tendens voor nieuwe warmte zet in in de komende week - eerst het meest warme weer deze keer in het NNO - koers en ligging koude-put zijn verantwoordelijk daarvoor


Johann

Citaat van: Dennis op ma 07 jul 2014 - 13:01
tendens voor nieuwe warmte zet in in de komende week - eerst het meest warme weer deze keer in het NNO - koers en ligging koude-put zijn verantwoordelijk daarvoor

Daarbij wordt er vooral ten oosten en noorden van lands grenzen behoorlijk wat neerslag berekend door zgn "Gegenstromlage" (opglijdingsprocessen). In de Alpen gaat de sneeuwvalgrens uiteindelijk dalen tot circa 2000m

Danny

Fors neerslaggebied aan het ontstaan boven Duitsland. Als ik naar de kaart van o.a. GFS kijk moet dit gebied morgen Nederland gaan indraaien. Harmonie laar wel een deel van de activiteit verloren gaan als het gebied Nederland binnen schuift. We wachten de ontwikkelingen af.

ron12

In dat gebied zit nu veel onweer ;) maar dat is denk ik niet voor ons bestemd  :'
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Flinke bak water in het zuidoosten van het land  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal