Lente discussietopic 2014

Topic gezien door 109970 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 17 feb 2014 - 10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Jasneker op do 06 mrt 2014 - 21:32
Weerfreak:
Thermometer opnieuw geijkt voor de winter en werkt goed.
Opnemer element in beschermde behuizing 20 cm van de muur af en niet op enige wijze beinvloed door restwarmte die uit de muur zou kunnen komen, spouwmuur met isolatie.
Bovendien is achter het huis nog een alcoholmeter geplatst die redelijk goed is en hetzelfde aaanwees vrij in de tuin ook op 1.5 meter hoogte.

Kan een lokal verschijnsel zijn, meestal kloppen de KNMI gegevens behoorlijk goed met mijn meters, maar ook een ander station in Sneek mat geen vorst.
http://www.weersinformatie.com/index.htm
Deze mat zelfs + 3.4 boven nul.
Ook had ik geen rijp op het gras noch waren de metalen en glazen delen van de auto's voorzien van een wittige laag rijp.

Ik woon aan de rand van de stad Sneek, en meestal zijn de temperaturen goed laag hier, maar vannacht ff niet.
Warmtebel?  wie het weet mag het zeggen...

Dan is dat inderdaad best vreemd :o Haha :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sven

Citaat van: Arend op za 08 mrt 2014 - 11:58
En maart roert zijn staart?  ;)

Ik zeg niks, wordt toch alleen maar bekritiseert (te ver weg / LT / over 3 dagen weer anders) Houd de straalstroom en druk velden maar in de gaten, en zie per run wat er veranderd :) dan een conclusie trekken :)

Maar goed, het zou best kunnen na doortocht van het hoog richting oost-europa, waarna er een gat valt voor eventueel wat kouder weer. Maar lang zal het niet stand houden, aangezien er vanuit de azoren weer een H hierheen wordt gepompt. Dat is hoe het er nu voorstaat.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Graphicnizor


ron12

Lijkt wel zomer  8)  een zomers plaatje http://www.sat24.com/de/eu en de Alpen liggen er mooi bij,met al die sneeuw  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: Graphicnizor op za 08 mrt 2014 - 13:04
Model van Accuweather



Morgen de eerste, bijna "zomers" aandoende dag voor maart :) Dat mag ik toch wel zeggen :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Danny

Citaat van: Arend op za 08 mrt 2014 - 11:58
En maart roert zijn staart?  ;)

GFs ziet een afzakkend Lage druk gebied met een koude noorden wind en kans op (winterse) buien richting 20 Maart.
Lange termijn maar wel serieus moment om in de komende week nader in de gaten te houden. Na de herfst en nu lente kan koning winter nog wel eens een klein toetje voorschotelen met guur en koud weer.

jens

18 graden in mechelen,ben benieuwd op we morgen de 20 graden halen,moet toch lukken lijkt me als we vandaag al 18 halen
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

grizzrh

Dit is wel echt lekker weer, kan je tenminste nog goed in doorwerken!
Mag de hele zomer zo blijven hoor  :P
Doenrade, Limburg

ron12

Warmste 8 maart ooit, De Bilt 16.0 graden geweest , record stond op 15.1 graden in 1991,bron verschillende media  8) Nijmegen is het 17.2 graden geweest vandaag , op naar 20 plus morgen. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Wat een lekker weer hier man. Volle zonneschijn. Morgen 20 graden  :D

Eveline

Citaat van: Marsel op za 08 mrt 2014 - 09:15
Winter? Was da?? ;D

Zolang het nog geen 21 maart is, noem ik het nog winter :P

Benieuwd of maart idd haar staart gaat roeren!

Weatherman

KNMI geeft zaterdag regen aan, klopt dat ? want dan net dat weekend moet ik verhuizen  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op zo 09 mrt 2014 - 07:42
KNMI geeft zaterdag regen aan, klopt dat ? want dan net dat weekend moet ik verhuizen  :(

Je mag kiezen GFS welke geen regen laat zien, en ECMWF welke wel regen aangeeft:
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op zo 09 mrt 2014 - 08:03
Je mag kiezen GFS welke geen regen laat zien, en ECMWF welke wel regen aangeeft:
Liefst zonder regen  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Wertha

Citaat van: Weatherman op zo 09 mrt 2014 - 08:12
Liefst zonder regen  ;D

Dat is dan bij deze afgesproken, geen regen volgend weekend.  8)
Aantal onweersdagen 2024: 6 | 2023: 17 | 2022: 21

Weatherman

Citaat van: Vriezzer op zo 09 mrt 2014 - 11:13
Dat is dan bij deze afgesproken, geen regen volgend weekend.  8)
Zou helemaal geweldig zijn  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TaL

Weet je wat? Vanaf nu laten we alleen nog convectieve regen toe tot en met oktober  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

JerryL

Citaat van: Danny op za 08 mrt 2014 - 13:26
GFs ziet een afzakkend Lage druk gebied met een koude noorden wind en kans op (winterse) buien richting 20 Maart.
Lange termijn maar wel serieus moment om in de komende week nader in de gaten te houden. Na de herfst en nu lente kan koning winter nog wel eens een klein toetje voorschotelen met guur en koud weer.
Het doekje voor het bloeden. Het bloedende hart van de Winterliefhebbers die zich na deze lentedag geen raad meer weten? De lente is lekker, maar we hebben een winter gemist. De keuze is lastig.

Marsel

Citaat van: TaL op zo 09 mrt 2014 - 15:29
Weet je wat? Vanaf nu laten we alleen nog convectieve regen toe tot en met oktober  ;D
Ik zeg doen! Maar dat spreekt voor zich  ;D.

Bijzonder dagje was dit mannen!
Niet alleen thermisch, maar ook de opbouw van de troposfeer mag voor deze tijd van het jaar gerust bijzonder genoemd worden. Echt gort- en gortdroog en vanzelfsprekend warm. Verwonderlijk is dat niet, de nu aanwezige luchtsoort is rechstreeks afkomstig uit noordelijk Afrika...

Met een dergelijke drukverdeling kom je in juli gewoon op echte schroeihitte uit.

Scully

Citaat van: JerryL op zo 09 mrt 2014 - 16:05
Het doekje voor het bloeden. Het bloedende hart van de Winterliefhebbers die zich na deze lentedag geen raad meer weten? De lente is lekker, maar we hebben een winter gemist. De keuze is lastig.

Ik ben een ontzettende winterliefhebber, en heb het echt gemist. Maar er is zoveel nu al aan het uitlopen, en de natuur loopt zo ver voor, dat het van mij nu weg mag blijven. Ik ben bang dat er erg veel kapot gaat vriezen als dat als nog gaat gebeuren.

Powered by EzPortal