Algemene klimaatdiscussie

Topic gezien door 33580 bezoekers
Gestart door Sven, za 01 feb 2014 - 18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

de harde feiten zijn al lang en breed op tafel, wereld temperatuur stijgt jaar op jaar, het ijs is minder dan ooit, weer is extremer, extreme droogtes groter dan de grootse het jaar ervoor het houd maar niet op, het maakt niet uit meer of de mensen het hebben gedaan of de boze wolf. los staand dat ook bewezen is, maar even dat ter plekken laten om de voordeel van de twijfel te geven... feiten zijn er genoeg en veranderen moeten we, want door niets te doen wat we in feite al jaren lopen te neuzelen, schiet je niks mee op. of het nou grote namen, kleine namen, ongeloofwaardige. of juist geloofwaardige mensen een artikel plaatsen over (anti)klimaat verandering. daar wordt de temperatuur globaal gezien niet beter of slechter op... laat staan wij er beter van worden... kijk gewoon naar de harde feiten, kijk om je heen wat er afspeelt op onze mooie planeet..

en natuurlijk onderzoeken naar de oorzaak moeten gedaan worden, maar zolang landen grof geld verdienen aan fossiel brandstoffen, kun je het op je buik schrijven dat ze eraan toegeven. het is net tom en jerry(cartoon)

Eric

Zolang er zeer "vrolijk" en uitvoerig wordt bericht over het ene weerrecord na het andere, veranderd er niets, jammer genoeg. Het lijkt wel of er records gebroken móéten worden tegenwoordig, anders is het niet nieuwswaardig....... ???? Persoonlijk denk ik dat de media hier een dubieuze rol in speelt. Aan de ene kant de kick van het record, aan de andere kant de waarschuwing die er van uit zou moeten gaan. En tsja, dan helpt zo'n Trump type ook niet echt....

ron12

Dit veroorzaakt ook de op warming van de Aarde
mooi opname trouwens :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Lol iedereen hier die klimaatgek is net zo gezond als mensen met andere religie.CO2 is goed voor onze planeet! Er is daar een poosje al een tekort aan.Ga je richten op echte milieuproblemen! Zoals de ranzige meuk die China het milieu in dumpt voor onze zwaar milieuvervuilende windmolens.Of alle plastic en andere rommel die heel andere landen dan wij zelf de zee in dumpen.Zonder plastic tasjes hier komt er geen gram plastic minder in de oceanen zolang de werkelijke vervuilers waar tasjes nog het minste probleem zijn niet worden aangepakt.Tasjes belasting is een schoolvoorbeeld van problemen aanpakken die niet de onze zijn! Gevolg: Ik zie bij wind heel veel van die plastic inzamel zakken rondwaaien en in de sloot en gemalen belanden,die gemalen shredden dat los en bam meer plastic in't kanaal dan een week plezierbootjes er in dumpt.#milieu.. #mensenhebbenwerkelijkgeenideewatdatis
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

De Fukuchima tsunami pleurde een dikke miljard meer triloentriljard jaar bestaand vuilnis in zee en produceerde meer doden dan al onze plastic tasjes en wereldwijd atoomstroom doden ooit.Nog voor hun reactor smolt. en daarna.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jasneker

Hele grote nummers noemen, ver boven proportie maakt je posts niet geloofwaardiger.
Zeker met zelf verzonnen grote getallen, staat erg slordig, voorzichtig uitgedrukt.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, dan gebeurt er toch wat ;)


Remy

Klimatologie zonder kennis of enige feiten is nogal charlatan. http://www.groenerekenkamer.nl/6320/groepsdenkend-urgenda/ En met deze religie loopt bijna heel de wereld mee naar zelf vernietiging. CO2 is de grootste hoax ooit!
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jasneker

Leuk om te zien dat er toch nog mensen zijn die ondanks alle feiten nog steeds in sprookjes geloven, en in de groene rekenkamer wat een bekend ontkenner is van klimaat opwarming, gesteund door de grote energie firma's.
Erg "geloofwaardig" allemaal, maar ja, als je al in sprookjes geloofd liever als feiten, dan verbaasd me dat niks ;)
Veel succes, je zult je erg eenzaam voelen.

Remy

Citaat van: Jasneker op di 27 jun 2017 - 20:44
Leuk om te zien dat er toch nog mensen zijn die ondanks alle feiten nog steeds in sprookjes geloven, en in de groene rekenkamer wat een bekend ontkenner is van klimaat opwarming, gesteund door de grote energie firma's.
Erg "geloofwaardig" allemaal, maar ja, als je al in sprookjes geloofd liever als feiten, dan verbaasd me dat niks ;)
Veel succes, je zult je erg eenzaam voelen.
Over en weer zeggen dat mensen in sprookjes geloven is net zulke onzin als een miljoen miljard noemen. iig hier een nieuw klimaat filmpje: http://www.marijnpoels.com/theuncertaintyhassettled.htm Ennuh geloof lekker wat je wil maar windmolens gaan echt de wereld niet redden.En groenerekenkamer heeft minder te maken met wind/zon stroom dan onze eigen shell en offshore industrie.Shell is groot aandeelhouder in windmolens en andere groenstroom projecten.Vette inkomsten bovenop de omzet die ze al hebben omdat zelfs duitsland met al hun windmolens er geen kooltje minder om verbrand.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jasneker

Betalen om een anti klimaat opwarming filmpje te mogen zien? LOL

Misschien is het je ontgaan dat ook Shell de klepel ziet hangen en olie in de nabije toekomst niet meer de hoofdbron is van hun inkomsten? en ze dus om hun aandeel houders tevreden te stellen omschakelen naar geld verdienen met Windturbines en andere alternatieve energie bronnen?
Zoals Duitsland de kerncentrales versneld stop zet, zie Fukushima? en dus tijdelijk andere bronnen nodig heeft om de energie voorziening te garanderen?

Gezien je wel erg slechte begrip van oorzaak en gevolg  laten we het maar zo, niet?
zal wel frustrerend zijn om in de minderheid te zijn.

GeneralDuke

Citaat van: Jasneker op vr 14 jul 2017 - 13:53
Betalen om een anti klimaat opwarming filmpje te mogen zien? LOL

Misschien is het je ontgaan dat ook Shell de klepel ziet hangen en olie in de nabije toekomst niet meer de hoofdbron is van hun inkomsten? en ze dus om hun aandeel houders tevreden te stellen omschakelen naar geld verdienen met Windturbines en andere alternatieve energie bronnen?
Zoals Duitsland de kerncentrales versneld stop zet, zie Fukushima? en dus tijdelijk andere bronnen nodig heeft om de energie voorziening te garanderen?

Gezien je wel erg slechte begrip van oorzaak en gevolg  laten we het maar zo, niet?
zal wel frustrerend zijn om in de minderheid te zijn.

Mooie woorden van Shell, alleen jammer dat vervolgens 94% van de aandeelhouders tegen een voorstel stemt om klimaatmaatregelen op te nemen in hun beleidsvisie. Nu nog de daden...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jasneker

Het begin is er, je moet niet van de grote energie reuzen verwachten dat ze hun beleid van de ene op de andere dag omschakelen, maar net als nu geleidelijk, en met de groene energie voorziening goedkoper word als fossiele brandstoffen ligt daar de winst, wat de aandeelhouders ook zullen inzien, maar dat heeft tijd nodig.

De aankondigingen dat na 2040 geen verbrandings motoren meer gemaakt gaan worden etc zullen meer aandeelhouders neuzen in die richting zetten.
Olie zal nog een hele tijd deel uitmaken van ons leven, er wordt meer uit gemaakt als alleen brandstof, denk aan smeer middelen plastics etc.
Zelfs producten en grondstoffen voor medicijnen...

GeneralDuke

Beste oplossing is natuurlijk minder mensen, mja zo'n beleidsvisie of partijprogramma verkoopt nu eenmaal niet zo goed ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

GeneralDuke

Hier dan maar even wat pro-klimaattegengas:
https://decorrespondent.nl/7028/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/2527478993424-9f20be94

In het artikel dat jij stuurde hadden ze het over de CO2-uitstoot die het produceren van de accu's van elektrische auto's met zich meebrengt. In dit artikel wordt dit ook naast elkaar gelegd (met mooie infographics - dan moet je ze hoe dan ook nageven).
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

F.Fredje

Interessant artikel van de hand van Marijn Poels - de maker van 'the uncertainty has settled' - op de post online:

http://cult.tpo.nl/2017/08/07/goedmens-zit-gevangen-matrix-durf-spreken/

4seasons

Ik vraag mij af of het continue uitbreken van lava en gassen uit vulkanen medeverantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde  :-\


Hier de vulkaan Stromboli als voorbeeld die voortdurend "rookt":
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/sicilia/messina/stromboli.html


NB  Er zijn wereldwijd nog meer vulkanen actief:
https://www.volcanodiscovery.com/erupting_volcanoes.html



De mens kan dus niet alleen de oorzaak zijn van de opwarming van de aarde, lijkt mij.

Hoe denken jullie daarover ?


GeneralDuke

Volgens mij hebben vulkanen een netto koelend effect op de aarde. De stofwolken die met zo'n uitbarsting gepaard gaan blokkeren tijdelijk en lokaal en zonlicht, waardoor het op plekken kouder blijft. Zoiets dergelijks merkte je een aantal weken geleden ook in Nederland, toen de temperatuur ongeveer 4 graden lager uitpakte dan voorspeld vanwege de rook van bosbranden in Portugal die door de stroming naar Nederland werd aangevoerd. Bij de bosbranden zelf zal het warmer zijn, maar het gebied dat koeler wordt is vele malen groter. Dus ik vermoed niet dat vulkaanuitbarstingen een significant positief effect hebben op de globale temperatuur.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

JerryL

Citaat van: GeneralDuke op ma 13 nov 2017 - 13:28
Volgens mij hebben vulkanen een netto koelend effect op de aarde. De stofwolken die met zo'n uitbarsting gepaard gaan blokkeren tijdelijk en lokaal en zonlicht, waardoor het op plekken kouder blijft. Zoiets dergelijks merkte je een aantal weken geleden ook in Nederland, toen de temperatuur ongeveer 4 graden lager uitpakte dan voorspeld vanwege de rook van bosbranden in Portugal die door de stroming naar Nederland werd aangevoerd. Bij de bosbranden zelf zal het warmer zijn, maar het gebied dat koeler wordt is vele malen groter. Dus ik vermoed niet dat vulkaanuitbarstingen een significant positief effect hebben op de globale temperatuur.

Vanuit deze visie geredeneerd kunnen we de aarde dus afkoelen door stoomwolken te produceren. Uiteraard niet door zelf alle bossen maar in de fik te steken, maar gewoon machinaal. Water verhitten, al dan niet middels bio-ethanol of een andere milieuvriendelijkere brandstof, en zo grote stoomwolken omhoog pompen waar de afkoeling van de aarde het meeste effect heeft.

GeneralDuke

Citaat van: JerryL op ma 05 mrt 2018 - 09:20
Vanuit deze visie geredeneerd kunnen we de aarde dus afkoelen door stoomwolken te produceren. Uiteraard niet door zelf alle bossen maar in de fik te steken, maar gewoon machinaal. Water verhitten, al dan niet middels bio-ethanol of een andere milieuvriendelijkere brandstof, en zo grote stoomwolken omhoog pompen waar de afkoeling van de aarde het meeste effect heeft.

Volgens mij is dat het idee van geo-engineering (maar misschien heb ik het mis). Je pompt dan gassen o.i.d. op hoogte de atmosfeer in die dat verkoelend effect bieden. Dat is echter wel een erg korte termijn oplossing; je tempert tijdelijk de opwarming, maar je doet niks aan de oorzaak van die opwarming. Alleen maar uitstel van executie dus.

Ik weet er niet het fijne van, deels doordat ik het niet als een goede oplossing zie. Voor meer achtergrondinfo zul je dus even wat moeten googlen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal