Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296336 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Diem

Citaat van: Romigo op do 23 jan 2014 - 22:36
Ik vind dat "Bacci" stil is?
Hij is nét aan z'n winterslaap begonnen :P
-----
Mooie pluim, eindelijk (even) winter?
Van mij mag het, een tijdje sneeuw en ijs is toch wel zo leuk.
Die kou is ook goed tegen de muggen, het stikt ervan hier.

Romigo

Citaat van: Joep op do 23 jan 2014 - 22:34
Jan plaats even je mogelijke sneeuwbonnetje van twitter

bron Jan van Ooijen via Twitter

Garantie tot aan de deur. Als ik de temperaturen op 1500 m bekijk, dan lijkt mij dit onrealistisch.

Serge

Zo verdrietig als ze van middag waren, hoe blij de gezichtjes nu weer zijn......
Waar is mijn cape

Johann

Citaat van: Romigo op do 23 jan 2014 - 22:41
Garantie tot aan de deur. Als ik de temperaturen op 1500 m bekijk, dan lijkt mij dit onrealistisch.

Waarom ?

gilleeesss

Citaat van: Joep op do 23 jan 2014 - 22:34
Jan plaats even je mogelijke sneeuwbonnetje van twitter

bron Jan van Ooijen via Twitter

kan dit nu eindelijk niet eens sneeuw worden hier ook --' zucht..


Joep


matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Romigo

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 22:44
Waarom ?

Mij is geleerd, dat de neerslag als sneeuw kan vallen als de temperatuur op 1500 m (850 hPa) -5ºC of lager moet zijn. En als ik naar de laatste kaartjes kijk, dan is de temperatuur op 1500 m bij passering van de neerslagzone rond 0ºC.

Ramon Oost

Morgen schrijf ik een nieuw winter discussietopic met betrekking tot de sneeuw van komend weekend. Dan geven de modellen ook wat meer zekerheid en zijn Hirlam en Harmonie beschikbaar (hoge resolutie modellen).

Bacci

Citaat van: Romigo op do 23 jan 2014 - 22:36
Ik vind dat "Bacci" stil is?
Het is nog even afwachten, maar waarschijnlijk valt het puzzelstukje nu wel eens op de koude kant, of worden wij weer met een kluitje in het riet gestuurd en zijn de kaarten dit weekend weer geheel anders?

Ik zit hier te stressen je wilt het niet weten!  ;D Maar wat ik ook zo jammer vind dat als er maandagochtend dan een pak sneeuw ligt, het dinsdag weer gaat dooien, maarja dat kunnen we nog allemaal niet zeggen. Eerste sneeuwvlok die naar beneden valt is altijd het meest magische wat er is!  ::)


Citaat van: Diem op do 23 jan 2014 - 22:40
Hij is nét aan z'n winterslaap begonnen :P

Ik weet echt niet of ik wel kan slapen vannacht :P

Citaat van: Marlieke op do 23 jan 2014 - 22:39
Bacci is een taart aan het bakken...  ;D :P


Laat het eerst maar sneeuwen! daarna feest  ;D

matroesjka-world

Citaat van: Joep op do 23 jan 2014 - 23:00
sneeuw GFS

Die blauwe kruisjes is dat sneeuw? En die groene driehoekjes is dat ijzel?
Waar is de legenda van deze kaarten?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep

NO eind volgende week schaatsen, verder veel sneeuwkansen in NL


DSDLimburg

Citaat van: Marsel op do 23 jan 2014 - 22:39
Best aardige uitvoer dacht ik zo. Evolutie met zakkende lagen vanaf halverwege volgende week blijft ook nu weer goed ondersteund en is consistent met de ouput van de afgelopen 48h.
Ook GFS schetste eerder een dergelijke situatie.
Echt serieuze kou is dan tegen die tijd wel verder naar het oosten weggezakt, maar een paar koude vorstige dagen lijken heel goed haalbaar.

Ik heb zoals eerder aangegeven veel meer vertrouwen in die tweede helft van de komende week dan dat ik in de 'nep-wintertjes' van de afgelopen tijd had.

Ja voor het midden ziet het er al een stuk beter uit, maar zuidoost mag nog wel iets beter, maar als je deze pluim bekijkt voor het zuidoosten  ten opzichte van de laatste weken (maanden ;D) Dan geeft deze wel enige hoop!
seizoen 2018/2019

Joep

Citaat van: matroesjka-world op do 23 jan 2014 - 23:08
Die blauwe kruisjes is dat sneeuw? En die groene driehoekjes is dat ijzel?
Waar is de legenda van deze kaarten?

Romigo

Citaat van: Bacci op do 23 jan 2014 - 23:08
Ik zit hier te stressen je wilt het niet weten!  ;D Maar wat ik ook zo jammer vind dat als er maandagochtend dan een pak sneeuw ligt, het dinsdag weer gaat dooien, maarja dat kunnen we nog allemaal niet zeggen. Eerste sneeuwvlok die naar beneden valt is altijd het meest magische wat er is!  ::)


Ik weet echt niet of ik wel kan slapen vannacht :P

Laat het eerst maar sneeuwen! daarna feest  ;D

Hoi "Bacci", ik zal maar gaan slapen vannacht, want er komen nog slapeloze nachten genoeg als ik de voorspellingen mag geloven.  ;)

gilleeesss

Citaat van: Bacci op do 23 jan 2014 - 23:08
Ik zit hier te stressen je wilt het niet weten!  ;D Maar wat ik ook zo jammer vind dat als er maandagochtend dan een pak sneeuw ligt, het dinsdag weer gaat dooien, maarja dat kunnen we nog allemaal niet zeggen. Eerste sneeuwvlok die naar beneden valt is altijd het meest magische wat er is!  ::)


Ik weet echt niet of ik wel kan slapen vannacht :P

Laat het eerst maar sneeuwen! daarna feest  ;D

daaaamnn, jij bent precies ene zoals ik :p ik stress ook altijd, en kom boos als het niets word (dus voorlopig ben ik nog half boos omdat het niet tot west belgie graakt) :DDDDDDDd

Joep

Canadees model voor zaterdag avond

kaartje Dennis de Wild

groen =regen ; geel is natte sneeuw ; blauw/paars is sneeuw

ron12

Citaat van: Btouring op do 23 jan 2014 - 21:08
Onweer regio Kortrijk!
Weerspreukje, als de donder vaart door het kale hout, dan wordt de winter lang en koud  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: ron12 op do 23 jan 2014 - 23:16
Weerspreukje, als de donder vaart door het kale hout, dan wordt de winter lang en koud  ;)

kan tot in maart nog komen, wie weet!!!!!!

Powered by EzPortal