Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296365 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: gilleeesss op do 23 jan 2014 - 19:28
komende 3dagen ga ik serieus jaloers worden van deze foto's :o het kan toch nog...
Laten we eerst maar even afwachten of het hier straks niet gaat regenen :)
Als morgen alles hier wit is zal ik nog een foto maken waar je dan tot de zomer op mag fappen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Kermisspin

De sneeuw zit momenteel ook in het oosten van de provincie Groningen. Hier is het inmiddels al weer zo goed als droog.
Volvo for life!

jens

onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Remy

Citaat van: Kermisspin op do 23 jan 2014 - 19:31
De sneeuw zit momenteel ook in het oosten van de provincie Groningen. Hier is het inmiddels al weer zo goed als droog.
Ja das de droge lucht die doet alle potentiƫle neerslag verdampen,volgend front komt harder aanrollen als ik de buienradar zo zie.
Benieuwd wat die gaat brengen.
Bdw hier nog wel heel lichte sneeuwval.maar dat mag geen naam hebben.


Edit:
@gilleeesss in hier onder volgende reactie.
Het weer dat wij hier heel de week al hebben kan alleen maar erger zijn geweest.
Nul tot een graad met nevel en miezer regen en heel de tijd de vraag of je de waterleidingen niet moet afsluiten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Citaat van: Remy op do 23 jan 2014 - 19:30
Laten we eerst maar even afwachten of het hier straks niet gaat regenen :)
Als morgen alles hier wit is zal ik nog een foto maken waar je dan tot de zomer op mag fappen :)

*********dmsfj :@ xD kwil gewoon vorst of sneeuw, maar we hebben zelf geen vorst

RicardoDimm

Misschien een hele domme vraag, maar valt Enschede ook onder het Noord-Oosten of alleen Oosten?

Extremissimorum

Citaat van: RicardoDimm op do 23 jan 2014 - 19:46
Misschien een hele domme vraag, maar valt Enschede ook onder het Noord-Oosten of alleen Oosten?

Midden-oost Nederland denk ik

ron12

 :P Eindelijk een sneeuw webcam gevonden in Nederland http://www.rtvnoord.nl/webcam/webcam.asp?wid=6 webcam Delfzijl  ;D ach ja is maar een foto maar toch  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Vorst is weg momenteel,toen de sneeuw stopte smolt alles direct weg.
Nul graden exact nu en voorlopig.
Lichte ijsregen nu(heb even buiten gekeken) :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

J

Het bestaat nog... het inmiddels verboden woord... sneeuw in NL!

ron12

Wat zijn er weinig live webcams in noord Nederland  >:(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: RicardoDimm op do 23 jan 2014 - 19:46
Misschien een hele domme vraag, maar valt Enschede ook onder het Noord-Oosten of alleen Oosten?
allebei ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

yookin

Stavoren

jens

iemand de ec run al gezien echt prachtig met op 1 en 2 februari een sneeuwbom volgens mij een lagedrukgebied duikt richting noord frankrijk en komt tot stilstand bij calais met bij ons een zuidooststroming en dus waarschijnlijk sneeuw :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Weerfreak 1337

Volgens de nieuwe run van het ECMWF krijgen we in de loop van volgende week te maken met een stuk zuidelijkere straalstroom.
Dit is niet gunstig voor een helder vriesweertje, maar wel voor vuil winterweer met veel winterse neerslag, denk dan aan vooral natte sneeuw, en op gunstige momenten een (tijdelijk) sneeuwdek.
Koude(re) lucht blijft dus echt dichtbij zitten. :) Bovendien zie je, dat er zich boven Scandinaviƫ nog steeds uitlopers bevinden van het hogedrukgebied. Ik ben zeer benieuwd naar de pluim.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Extremissimorum

Citaat van: Weerfreak op do 23 jan 2014 - 20:01
Volgens de nieuwe run van het ECMWF krijgen we in de loop van volgende week te maken met een stuk zuidelijkere straalstroom.
Dit is niet gunstig voor een helder vriesweertje, maar wel voor vuil winterweer met veel winterse neerslag, denk dan aan vooral natte sneeuw, en op gunstige momenten een (tijdelijk) sneeuwdek.
Koude(re) lucht blijft dus echt dichtbij zitten. :)

Effigies hic erat.

Als (als) die kaart van 1 februari uitkomt, hebben we (sneeuw)storm! Die kerndruk!! :o

glenn

en toch denk ik dat de kern een stuk zuidelijker zal doortrekken .  ???

ron12

Citaat van: Extremissimorum op do 23 jan 2014 - 20:09
Als (als) die kaart van 1 februari uitkomt, hebben we (sneeuw)storm! Die kerndruk!! :o
zo een storm hebben deze winter nog niet gehad , of heb ik iets gemist :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

ECMWF (EC12) berekende sneeuwdek tot dinsdagochtend. In vergelijking met vanmorgen richting westen uitgebreid en opgehoogd

Bacci

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 20:21
ECMWF (EC12) berekende sneeuwdek tot dinsdagochtend. In vergelijking met vanmorgen richting westen uitgebreid en opgehoogd

Woohooo!!!!!! Wie bakt er taart?  ;D Spannend nog 1 dag te gaan en gaan we zien wat het werkelijk wordt!  :o

Powered by EzPortal