Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296270 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Ik ben geen kaartenmeester dus deponeer hier maar even klakkeloos mijn vraag; klopt het dat er voorzichtige signalen zijn op LT van een Russisch hoog (zonder daarmee onmiddellijk een losgeslagen beer over NL te bedoelen)?

Tot slot; het is 23 januari, de astronomische winter duurt tot 21 maart. Dat is dus nog bijna 2 maand. Niet meteen in paniek schieten bij wat mindere kaarten.

jonkheer

Het probleem is dat de pluim voor NO an sich niet echt slecht is. Het gemiddelde ligt toch rond de 0 en er onder. je kunt ook weer niet spreken dat plots alles van de baan is. Het lijkt er eerder op dat we van dag tot dag moeten afwachten. Friesland lijkt toch min of meer een wat vage grensgebied te worden.

martijn


Dennis

Citaat van: SniperEye op do 23 jan 2014 - 10:09
Ik ben geen kaartenmeester dus deponeer hier maar even klakkeloos mijn vraag; klopt het dat er voorzichtige signalen zijn op LT van een Russisch hoog (zonder daarmee onmiddellijk een losgeslagen beer over NL te bedoelen)?

Tot slot; het is 23 januari, de astronomische winter duurt tot 21 maart. Dat is dus nog bijna 2 maand. Niet meteen in paniek schieten bij wat mindere kaarten.

De Rus. Beer is er wel idd op de LT maar als deze te ver naar het Oosten ligt is de invloed bij ons helaas niet goed - er moet een uitloper naar Zuid Scandinavie dan komen

Joep


Hector Pascal

Die uitloper is wel degelijk te zien op de huidige GFS kaarten...
Nul bestaat niet.

Dennis

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 09:58
Berekende sneeuwdek ECMWF (EC00) op dinsdagochtend.
Hoofdmoot valt tussen zaterdagavond -dinsdagochtend

Ik zit goed Johann :)

Johann

Citaat van: SniperEye op do 23 jan 2014 - 10:09
Ik ben geen kaartenmeester dus deponeer hier maar even klakkeloos mijn vraag; klopt het dat er voorzichtige signalen zijn op LT van een Russisch hoog (zonder daarmee onmiddellijk een losgeslagen beer over NL te bedoelen)?
Tot slot; het is 23 januari, de astronomische winter duurt tot 21 maart. Dat is dus nog bijna 2 maand. Niet meteen in paniek schieten bij wat mindere kaarten.

Laten we hopen dat die er niet komt !  Veelal zijn dat soort ontwikkelingen de "doodsteek" voor de "winter" in west Europa :D

arjanbruggink

Citaat van: Dennis op do 23 jan 2014 - 10:23
Ik zit goed Johann :)
Nee hoor, het gele gebied houdt op bij Appelscha.....  :P
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Dennis

Citaat van: arjanbruggink op do 23 jan 2014 - 10:28
Nee hoor, het gele gebied houdt op bij Appelscha.....  :P

o help  >:( zal even kaarten aanpassen  ;D

Remy

Voorlopig is het hier nog droog bij net nul graden. En natuurlijk grijs en nevelig... voor de verandering.

Letterlijk het ranzige randje van de winter :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

SniperEye

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 10:24
Laten we hopen dat die er niet komt !  Veelal zijn dat soort ontwikkelingen de "doodsteek" voor de "winter" in west Europa :D

Enigszins ja, maar we kennen ook winters waarbij de winterse beer lossloeg en ook bij ons (ik woon dan wel in het [zuid]oosten van het land) kou wist te brengen :)

Henk1976

Citaat van: arjanbruggink op do 23 jan 2014 - 10:28
Nee hoor, het gele gebied houdt op bij Appelscha.....  :P

Ik zit goed.... Maar Assen is vlakbij ;-)

mauriceb

Een russisch hoog is niet hetgeen bij ons de winter brengt. Houdt bijna nooit stand tot aan west-europa. Wij moeten het hebben van een Scandihoog met een laagje boven Italie of gewoon afvallende laagjes vanuit scandinavie langs de oostgrens.

Marcellang

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 09:58
Hoofdmoot valt tussen zaterdagavond -dinsdagochtend
Bulls eye  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Citaat van: Johann op do 23 jan 2014 - 09:58
Berekende sneeuwdek ECMWF (EC00) op dinsdagochtend.
Hoofdmoot valt tussen zaterdagavond -dinsdagochtend

Lijkt toch serieuze pak te vallen in NO :) enjoy

MamaAs

Heerlijk dit, regen bij een windchill van -2.5
BAH! Wat een kak winter tot nu toe.
Maar weer afwachten wat het weekend ons gaat brengen... >:(

Bacci

Hahahahaha!!! Ik wist het, pluim is weer beter!!! en sneeuwkansen!!! En vanavond zijn ze weer verdwenen, jeuhh!!!! Nee maar serieus, ik ben compleet verrast, ik het had echt totaal geen hoop meer. Up and downs  ;)

simonelgersma

Hoe realistisch kunnen wij dit kaartje zien?

Dennis

Wat komt er nu echt? Helaas dat is het Weer - specifiek nu met de koers van Laagjes kunnen we alle kanten uit - daarom flipflappen de pluimen ook steeds  :D ;)

Powered by EzPortal