Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296273 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

ECMWF laat de zonale stroming sterk hervatten! Winter is ver weg heb ik het idee, pluim afwachten.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Citaat van: Jasneker op zo 19 jan 2014 - 19:57
Voor klimascepie.
Daarom is 2010 het warmste jaar op aarde gevolgd door 2005 zeker?
Kortom elk decennia was warmer als het vorige, en dit decennia volgt die trend.
http://www.skepticalscience.com/global-warming-stopped-in-1998.htm

Ik hoop dat we wat winter krijgen, maar mij bekruipt het gevoel dat dit weer een net niet situatie word, teveel depressies en druk vanaf het westen... en nu maar hopen dat ik ongelijk krijg....ik duim alvast...
Ze hadden op de radio van de week over dat 2014, nu al 2 graden boven normaal wereld wijd is, mede door Europa(warme winter) en de (extreme hitte) golven op zuidelijkhalfrond. :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

@ Glenn --) Iemand die technische natuurkunde studeert zal het wel weten, want ligt aan veel factoren temp, afmetingen en massa. e.d.
@ J --> haha ik lach in een duik haha mag niet uit foutje!
@ ron 12 --> weet je het zeker? Want, de kou in de VS lijkt mij het redelijk te compenseren of niet?

mauriceb

Ik ben dat global warming gedoe best zat. Ja de aarde warmt op? ja en? lekker belangrijk. Buiten het feit of het ook echt zo is aangezien de meeste afgelegen weerstations zijn verwijderd/gesloten zitten er toch ook voordelen aan? gewassen groeien sneller, handel via noordroute over zee, een nieuwe markt waar veel geld in om gaat nl. het 'groene gelul'. Uiteraard ook nadelen, zeespiegel, woestijnen die oprukken etc. maar ook dat brengt weer voldoende mogelijkheden. De hele discussie is in mijn ogen een non-discussie. fossiele brandstoffen zijn gemaakt van aardolie/gas, dat weer ontstaan is uit lagen samengeperste vegetatie. De CO2 die we lucht inpompen volgens all-gore was dus ooit al een keer aanwezig in de lucht, anders heeft het niet in een vorm van vegetatie kunnen bestaan. elementen gaan immers nooit, maar dan ook nooit verloren. De enige remedie die er aan een te hoge uitstoot te doen is, is boompjes planten en heel als t ff kan heel erg veel.
Uiteindelijk zal de natuur zichzelf toch herstellen, komeetje, vulkaantje, tsunamietje, vogelgriepje of een ijstijdje.

ff on topic, laat die winter maar komen hoor. T ziet er allemaal weer positief uit voor de winterliefhebbers. Of de echte winterkou ons bereikt is maar de vraag maar t gaat er iig weer een beetje op lijken.

Jasneker

Het Zuidelijk halfrond inclusief Zuid Amerika waar het ook veel te warm is nu en Europa wat uitblinkt door een erg lange herfst is heel wat groter als canada en de USA waaar het normaal ook vriest in de winter, en de koudere temperaturen niet de hittgolven op het zuidelijk halfrond compenseren met onze prut winter erbij.
Dat blijft allemaal weer, pas op langere termijn trek je een trend natuurlijk.

Net op tv even rtl4 en Ned 1 de weerman/vrouw gevolgd, deze gaan nog steeds voor wat kou in het noorden, maar alleen 's nachts iets onder nul en maximaal een natte sneeuwbui, nog geen echte winter met ijsdagen in zicht.
UK Met offfice verwacht ook zoiets voor de komende 30 dagen gelijk met de normale temperaturen met een paar koude dagen tussendoor.
Niet echt zicht op een langere periode waarbij dag en nacht de temperaturen onder 0 liggen....

ron12

Citaat van: winter op zo 19 jan 2014 - 20:22
@ Glenn --) Iemand die technische natuurkunde studeert zal het wel weten, want ligt aan veel factoren temp, afmetingen en massa. e.d.
@ J --> haha ik lach in een duik haha mag niet uit foutje!
@ ron 12 --> weet je het zeker? Want, de kou in de VS lijkt mij het redelijk te compenseren of niet?
Nee, de V.S en de Zuidpool waren kouder dan normaal, maar de noordpool gebieden waren aan de warme kant, Volgens mij was het een of andere brabantse of belgische  lokale radio zender, ik had het in de auto aan staan. toen in de buurt van tilburg reed.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Ik verbaas me erover dat er hier veel mensen zijn die denken dat 1 koude winter in Amerika meteen het hele opwarmingsproces compenseert. Ik dacht dat jullie toch wel het verschil weten tussen klimaat (lange trend) en 1 winter? Verder mauriceb, ik heb zo erg geen zin in een discussie maar even zoeken en je zult inzien dat de gevolgen wel iets groter zijn dan een overstrominkje hier en daar. Ben het wel met je eens dat de mensheid waarschijnlijk wel weer een manier vindt om te overleven. Maar ik gun mijn kinderen en wie weet ooit mijn kleinkinderen een gezonde planeet om op te leven. En het zou toch fantastisch zijn als ze over 30 jaar ook nog op een forum kunnen zitten waar ze kunnen discussiƫren over een komende winter......

Nickname

Citaat van: Jasneker op zo 19 jan 2014 - 16:18
Sinds dat Maunder minimum wat ook nog lokaal was en niet wereldwijd, is de aarde 1,5 graad C opgewarmd, en dat gaat gewoon door.
De laatste 35 jaar is de zon al wat aan het "afkoelen"oftewel krijgen we al minder warmte van de zon, toch neemt de temperatuur toe.
Het Maunder minimum veroorzaakte eeen vermindering van 0.17 tot 0.25 watt per vierkante meter van de 1365 watt per vierkante meter normaal.


Dus elk jaar elfstedentochten gaat steeds minder tot de mogelijkheden behoren.

Jij trekt de conclusie dat de zon geen invloed heeft op basis van de minime afwijkingen van de TSI ofwel zonneconstante, maar waarom werd het dan toch kouder tijdens het Maunder minimum terwijl de zon toen ook "constant" was?
Zullen er niet meer mechanismen aan het werk zijn en er wordt niet voor niets veel geinvesteerd om de connectie tussen zon en aarde te onderzoeken. Dat de zon nu de laagste activiteit in honderd jaar vertoont is gewoon een zeer interessante constatering en er valt veel van te leren.

Hier in dit topic had ik al een interessant filmpje geplaatst over wat een aantal wetenschappers vertellen over de huidige zonnecyclus. Wellicht dat we deze discussie daar ook verder kunnen voeren; http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,4707.msg75124.html#msg75124

Bacci

EC oper is eigenlijk niet slecht t/m vrijdag (beter dan vanochtend).

DSDLimburg

Citaat van: Jasneker op zo 19 jan 2014 - 19:57
Voor klimascepie.
Daarom is 2010 het warmste jaar op aarde gevolgd door 2005 zeker?
Kortom elk decennia was warmer als het vorige, en dit decennia volgt die trend.
http://www.skepticalscience.com/global-warming-stopped-in-1998.htm

Ik hoop dat we wat winter krijgen, maar mij bekruipt het gevoel dat dit weer een net niet situatie word, teveel depressies en druk vanaf het westen... en nu maar hopen dat ik ongelijk krijg....ik duim alvast...

pff, het klimaat doet wat het wil en het gaat zo als het gaat. Elke keer dat gezeur over opwarming, je kunt het inderdaad pas meten als je iets ook daadwerkelijk meet, modellen zeggen niks. Lopen ook genoeg modellen over catwalk ;D. Die satelliet hebben ze niet voor niets de ruimte ingeschoten, die gaat nu eens echt meten over een periode hoe het zit. En of de mens invloed heeft of niet, lijkt mij onmogelijk dat precies te berekenen en te kunnen meten. Ja je zou er modellen over kunnen maken ;). Er zijn zoveel invloeden op het weer! (Dit is toch een winter topic!)
seizoen 2018/2019

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op zo 19 jan 2014 - 20:48
EC oper is eigenlijk niet slecht t/m vrijdag (beter dan vanochtend).

Niet slecht nee, geen winter echter, om over de rest van de oper maar te zwijgen.. :'(

Nee, ben bang dat we (tenminste hier) weer geen winter krijgen..  :-\

(voorlopig althans, we zijn nog niet in de herfst van de winter, hoewel we ons nu misschien wel in de herfst bevinden en we weten welk seizoen na herfst komt!  ;))

@glenn Je verwacht mij toch niet serieus te reageren? :-\ :-X ???

klimascepie

Jasneker jij pakt het weer verkeerd aan he.
Ja ik weet het het is lastig om te geloven om dat je nu eenmaal iets anders hebt geleerd maar boven je kop bengelt en satelliet die de temperatuur op aarde meet. enee wat denk je al 17 jaar en 4 maanden geen opwarming.
Jij kunt wel elke keer met die obscure blogjes van jou komen maar daar trap ik niet in. Mijn kennis gaat daar voor te diep.
Trouwens wat geloof je eerder en dom blog of en satelliet?

Wil je en linkje?
RSS
NOAA
IPCC
GISS
NASSA
zoek uit doe je best.

Ow die opwarming? Over 120 jaar is 0.7 graden niks. Zelfs al was het 1.5 graden dan valt dat nog weg binnen de natuurlijke variatie.
Van die andere halve graad zijn er overigens 3 verzonnen door agwers zoals jij.

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

DSDLimburg

Citaat van: klimascepie op zo 19 jan 2014 - 21:11
Jasneker jij pakt het weer verkeerd aan he.
Ja ik weet het het is lastig om te geloven om dat je nu eenmaal iets anders hebt geleerd maar boven je kop bengelt en satelliet die de temperatuur op aarde meet. enee wat denk je al 17 jaar en 4 maanden geen opwarming.
Jij kunt wel elke keer met die obscure blogjes van jou komen maar daar trap ik niet in. Mijn kennis gaat daar voor te diep.
Trouwens wat geloof je eerder en dom blog of en satelliet?

Wil je en linkje?
RSS
NOAA
IPCC
GISS
NASSA
zoek uit doe je best.

Ow die opwarming? Over 120 jaar is 0.7 graden niks. Zelfs al was het 1.5 graden dan valt dat nog weg binnen de natuurlijke variatie.
Van die andere halve graad zijn er overigens 3 verzonnen door agwers zoals jij.
Ik zou toch echt even naar een ander topic gaan want zo blijft het aan de gang :-\  thanx !
seizoen 2018/2019

Jasneker

Inderdaad, klimascepie weet niet van ophouden met zijn onzin.
Graag terug naar de "winter" nu ;)
Of we de astronomische of meteorologische winter hanteren, de helft is al gepasseerd.
En de uitzichten op een wat langdurige periode met dag en nacht temperaturen onder 0 zijn ver te zoeken in de pluimen of waar dan ook.
Ik blijf het maar volgen en hopen op beter bericht.

winter

Citaat van: Bacci op zo 19 jan 2014 - 20:48
EC oper is eigenlijk niet slecht t/m vrijdag (beter dan vanochtend).

Haha niet slecht? Heb jij hetzelfde plaatje als mij de Oper is gewoon slecht. Misschien 1 dag maxtemp van 4 graden de rest allemaal erboven met zelf uitschieters naar 7 graden  :(
Dat noem ik slecht.

Bacci

Citaat van: winter op zo 19 jan 2014 - 21:30
Haha niet slecht? Heb jij hetzelfde plaatje als mij de Oper is gewoon slecht. Misschien 1 dag maxtemp van 4 graden de rest allemaal erboven met zelf uitschieters naar 7 graden  :(
Dat noem ik slecht.

Uhm kijk even goed  ;) Maarja hopelijk is de pluim verbeterd.

Pluim, nog niets is beslist.

Joep


Weerfreak 1337

10-daagse pluim ;) :)

Edit: excuses, Joep was 1 seconde eerder  ;D :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Zaterdag wordt een spannende dag zo te zien, kantelpunt zowel positief als negatief...

TaL

Citaat van: Joep op zo 19 jan 2014 - 21:36
Kan nog alle kanten op

Idd, deze pluim zegt evenveel als niets. Oper is mss een warme uitschieter maar aangezien het echt alle kanten uit kan is iedere oplossing nu even 'waardeloos'

Een pluim dat kansen biedt, toch beter dan dat het zeker is dat er niets komt ;)

Citaat van: Energizer85 op zo 19 jan 2014 - 21:39
Zaterdag wordt een spannende dag zo te zien, kantelpunt zowel positief als negatief...

Ik denk dat die dinsdag of woensdag al plaatsvind dat kantelpunt, de spreiding is dan al enorm groot ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal