Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296459 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Johannes96

De winter zit dichtbij maar word telkens uitgesteld en uitgesteld. Hopelijk laat koning winter zich niet uitstellen tot einde winter, wat een flutwinter hebben we dan gehad  :'(

glenn

en de 18 u run loopt alweer ! lekker winters op termijn ? wie weet !

gilleeesss

Citaat van: glenn op do 16 jan 2014 - 23:05
en de 18 u run loopt alweer ! lekker winters op termijn ? wie weet !

Laagje trekt minder zuidelijker

glenn

Citaat van: gilleeesss op do 16 jan 2014 - 23:26
Laagje trekt minder zuidelijker

Op zich is de run tot 192 u zeker niet slechter en op de lange termijn komt er een mooie vinger tot stand waardoor wij volop in de kou komen .

tonnixx

Zullen we duimen voor een herhaling van de periode 30 januari- medio februari 2012?

Bacci

Citaat van: tonnixx op do 16 jan 2014 - 23:48
Zullen we duimen voor een herhaling van de periode 30 januari- medio februari 2012?

Jaaa!!

snowsquall

Citaat van: tonnixx op do 16 jan 2014 - 23:48
Zullen we duimen voor een herhaling van de periode 30 januari- medio februari 2012?

Nee dankU :(  Dat was twee weken pittig vriezen en 1 middagje een paar cm sneeuw..... Voor een maand als dec 2010, daar wil ik wel een weesgegroetje voor doen :D

gilleeesss

Citaat van: snowsquall op vr 17 jan 2014 - 00:17
Nee dankU :(  Dat was twee weken pittig vriezen en 1 middagje een paar cm sneeuw..... Voor een maand als dec 2010, daar wil ik wel een weesgegroetje voor doen :D

dec '10 zie ik ook wel zitten :)!

glenn

De nieuwe gfs run is weer totaal anders dan zijn voorganger, op hoogte van 850hpa een stukje warmer maar aan de grond wel een pak kouder waar volgende week eerst 7°c werd voorspelt blijft er nu nog3°c van over , in de ardennen mogelijk zelfs de eerste ijsdagen

ron12

Vanaf 20 januari tot 14 februari winterweer , en zelfs mogelijk langer, geloof er niets van, maar kijk zelf maar vanaf 120 uur tot 708 uur vooruit , voor wat het waard is , he  http://www.meteociel.fr/modeles/cfse_cartes.php?ech=534&mode=1&carte=1&run=0  :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

Als ik Jan & Johann zo goed volg op Twitter lijkt het erop dat alles nog steeds volgens plan gaat, waaruit ik concludeer dat de kansen op winter zijn toegenomen! Let op: toename van kansen betekend dat er nog steeds kans is dat er niets komt.

Jan van Ooijen

EC Oper komt met aardige sneeuwkansen voor het noordoostelijk deel van het land, kou zit echt niet ver weg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

yookin

Citaat van: SniperEye op vr 17 jan 2014 - 08:25

Let op: toename van kansen betekend dat er nog steeds kans is dat er niets komt.

Dat is lief van je :D
Stavoren

DSDLimburg

Misschien valt er vanavond wel onverwachts een paar natte sneeuwvlokken wie weet, dit model berekend wel iets!
seizoen 2018/2019

Joep

ECMWF is op het einde van de tiendaagse absoluut niet in lijn met de vorige run want aanmerkelijk hogere temperaturen. De voorspelbaarheid is dan ook, voor wat betreft de lange termijn, niet bijster groot.

Jan Visser


Joep

Zou zomaar eens kunnen dat Noordoosten de winter in gaat (meeste kans)


Danny

Citaat van: DSDLimburg op vr 17 jan 2014 - 09:29
Misschien valt er vanavond wel onverwachts een paar natte sneeuwvlokken wie weet, dit model berekend wel iets!

Zou mij verbazen met de hoge temperaturen die we vandaag nog hebben in Nederland. Maar goed er gebeuren wel vaker bijzondere en onverwachte dingen.

Danny

Nog steeds veel spreiding in de pluim. Het kan echt nog alle kanten op.

Edit: Vooral de sneeuwkansen (voor zover waardevol) zijn in de pluim sterk afgenomen

Jan van Ooijen

Citaat van: Danny op vr 17 jan 2014 - 10:12
Nog steeds veel spreiding in de pluim. Het kan echt nog alle kanten op.

Edit: Vooral de sneeuwkansen (voor zover waardevol) zijn in de pluim sterk afgenomen

Voor regio midden wel, maar noordoosten is nog erg goed aldus de Oper
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost.
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal