Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163254 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Citaat van: xzaz op do 09 jan 2014 - 10:34
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben meer verbaasd over de afgelopen tijd dan de komende week, die zal wel loslopen met temperaturen iets onder het gemiddelde.

We hebben de afgelopen jaren nog nooit zulke hoge temperaturen gehad behalve dan die 3 horrorjaren die zacht waren.

9 januari weet ik me altijd te herinneren.

Voor België was de eerste decade van januari recordwarm met maar liefst een verbetering van 1°C tegenover het laatste record.

JPP78

Citaat van: xzaz op do 09 jan 2014 - 10:34
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben meer verbaasd over de afgelopen tijd dan de komende week, die zal wel loslopen met temperaturen iets onder het gemiddelde.

We hebben de afgelopen jaren nog nooit zulke hoge temperaturen gehad behalve dan die 3 horrorjaren die zacht waren.

9 januari weet ik me altijd te herinneren.

helemaal mee eens, dat was/ is veel spectaculairder.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Romigo

Dit is niet bepaald een vinger, maar hoe noemen we dit wel?

Darkness

Citaat van: Romigo op do 09 jan 2014 - 11:18
Dit is niet bepaald een vinger, maar hoe noemen we dit wel?
een eend?

Mvdve

Citaat van: Romigo op do 09 jan 2014 - 11:18
Dit is niet bepaald een vinger, maar hoe noemen we dit wel?

Een schep?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 09 jan 2014 - 09:47
Pluim gemiddelde temperatuur is gewoon goed te noemen! Alle paniek weer voor niets geweest. Ook pluim min. temp is niets op te zien.

Het lijkt toch wel of de ochtendpluimen steeds kouder zijn, maandag en dinsdag nog steeds grote onzekerheid. Dit is wel de eerste pluim waar de gemiddelde onder nul gaat.

Marco_Goes

Citaat van: Romigo op do 09 jan 2014 - 11:18
Dit is niet bepaald een vinger, maar hoe noemen we dit wel?

Donders koud!! Mooi zeg

yookin

Citaat van: Romigo op do 09 jan 2014 - 11:18
Dit is niet bepaald een vinger, maar hoe noemen we dit wel?

De man met de hamer?
Stavoren

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op do 09 jan 2014 - 11:28
NO aanvoer..... geweldig!
transsport kou ? daar heb je toch meer voor nodig
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marco_Goes

Citaat van: ron12 op do 09 jan 2014 - 11:40
transsport kou ? daar heb je toch meer voor nodig

Voldoende kou?

Extremissimorum

't Waait hier alweer aardig hard, windstoten van ongeveer 80 km/h. Ben benieuwd hoe erg het vanmiddag gaat worden...
Winter ben ik nog steeds niet helemaal zeker van... Te grote spreiding mijns inziens. Hopelijk wordt het de komende dagen wat overtuigender.

ron12

Word tijd dat die Russische beer wakker word heeft al lang genoeg geslapen :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: Marco_Goes op do 09 jan 2014 - 11:49
Voldoende kou?
maar kan nog niet op transsport gezet worden naar hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

kijk maar , voorlopig komt de kou niet naar hier http://www.wetter.de/videos/wettervideos/stroemunungsfilm-europa-fuer-5-tage-293525.html moeten nog een geruime tijd geduld hebben, ben ik bang
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Citaat van: ron12 op do 09 jan 2014 - 11:59
kijk maar , voorlopig komt de kou niet naar hier http://www.wetter.de/videos/wettervideos/stroemunungsfilm-europa-fuer-5-tage-293525.html moeten nog een geruime tijd geduld hebben, ben ik bang

Voorlopig wordt het volgende week gewoon winter hoor, volgens de modellen, oke, de echte diepvries komt hier nog niet naar toe...

Serge

Citaat van: ron12 op do 09 jan 2014 - 11:59
kijk maar , voorlopig komt de kou niet naar hier  moeten nog een geruime tijd geduld hebben, ben ik bang

die gaat ook maar 5 dagen vooruit,.. 8)
Waar is mijn cape

Marco_Goes

Citaat van: ron12 op do 09 jan 2014 - 11:59
kijk maar , voorlopig komt de kou niet naar hier http://www.wetter.de/videos/wettervideos/stroemunungsfilm-europa-fuer-5-tage-293525.html moeten nog een geruime tijd geduld hebben, ben ik bang

Zijn ook kaarten voor over geruime tijd ;) Als die kaarten uitkomen krijgen we gewoon (diepe) kou uit noord oosten.

ron12

kaartje voor a.s woensdag wordt wel spannend zo ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerextrem

Beste gasten,

Wat maken jullie erg wel heel erg druk om, de Runs zijn minder omdat Laag volgens laatste kaarten op zee blijft.
terwijl de Ensembles anders over denkt; 'lees' spreiding in het pluim ;), hoe groter de spreiding des meer onzekerheid.
het is nog niets te bepalen, want het is nog 4 dagen ver.
wel geef ik jullie een tipje: kijk vooral nar GEM-weermodel, daar zit meer constante en meer zekerheden in.



Powered by EzPortal