Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163228 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: albalinda op wo 08 jan 2014 - 17:21
Zo is het Tyshane, enne je ziet het we zijn er weer klaar voor  :)

Ha daar istie weer, gegroet! Leuk dat je er ook weer van de (winter)partij bent! Nu de winter nog. ;) Gaat lukken deze keer! :)

Weerextrem

Citaat van: winter op wo 08 jan 2014 - 17:06
Vaak wel het geval aangezien er dan minder kou is ingestroomd maar ja misschien kaartje met temp op 850 hPa als deze rond de -7 zit is het bijna 100% zeker sneeuw.

ik zou niet vastpinnen op GFS, vaak zijn 850 hpa ietjes hoger ingeschat.
12z run is prima, beetje aan warmere kant.. maar vermoedelijk is GEFS ENS wel ietjes kouder dan Oper.

Ik zal zo straks misschien kleine update geven met kaartjes.

EDIT:







In het volgende kaarten is te zien dat 850 hpa stukken kouder dan GFS berekend, en gezien nieuwe kern laag moeten we rekening mee houden dat mogelijk (veel) sneeuw op komst is.

met al deze kaarten is erg leuk voor alle winterliefhebber/hebster.

Joep

Wat een heerlijke berichten en kaarten :) ik was zo toe aan die winter en mijn zoontje ook die vraagt al drie weken wanneer die een sneeuwpop kan maken en ineens slaan de kaarten de goede kant op :) heerlijk :)

Tyshane

Citaat van: Joep op wo 08 jan 2014 - 17:45
Wat een heerlijke berichten en kaarten :) ik was zo toe aan die winter en mijn zoontje ook die vraagt al drie weken wanneer die een sneeuwpop kan maken en ineens slaan de kaarten de goede kant op :) heerlijk :)

Leuk inderdaad! En zeker met kinderen die het ook erg leuk vinden, voel je je straks ook weer een beetje kind, geniet er van! :)

SniperEye

Citaat van: Tyshane op wo 08 jan 2014 - 17:16


Nou zeg, beetje relaxed kan wel hoor, hij zegt toch helemaal niet dat hij het ermee eens is ofzo?

No stress, via DM al lang en breed uitgesproken. Niets aan het handje, gewoon doorlopen ;)

Tyshane

Citaat van: SniperEye op wo 08 jan 2014 - 17:51
No stress, via DM al lang en breed uitgesproken. Niets aan het handje, gewoon doorlopen ;)

Geen stress aan deze kant hoor...

Joep

Citaat van: SniperEye op wo 08 jan 2014 - 17:51
No stress, via DM al lang en breed uitgesproken. Niets aan het handje, gewoon doorlopen ;)
klopt we hebben er sneeuw ipv zand over heen gegooid :)

Eveline

Citaat van: Joep op wo 08 jan 2014 - 17:45
Wat een heerlijke berichten en kaarten :) ik was zo toe aan die winter en mijn zoontje ook die vraagt al drie weken wanneer die een sneeuwpop kan maken en ineens slaan de kaarten de goede kant op :) heerlijk :)

Hier ook, mijn zoon is van 2008, sinds dat jaar eigenlijk elk jaar heerlijk sneeuw gehad. Hij weet gewoon niet beter, vraagt ook al tijden wanneer het nou eindelijk eens gaat sneeuwen haha

Blij dat die wc nu van de kaart is!

Gerard1995

Zo deze jongen is ook weer uit zn vroege lenteslaap... heerlijke vrieskaarten komen er zo spontaan voorbij, en wat leuk dat iedereen weer wakker wordt nu:) Ik kijk er ook naar uit!!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

DSDLimburg

gilleeesss :
Bereken ik de stroming/wind goed met deze pijl? soms twijfel ik nog veel te veel xd ja it is een oost wind he??
[/quote]
Ik zou denken misschien iets meer uit die richting? Maar zeker weten doe ik dat ook niet want ik weet niet in hoeverre die lage druk gebieden invloed hebben!

Nog eens even snel gekeken voor je naar een wind kaartje van die datum! :)
seizoen 2018/2019

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mauriceb

Kijk, zei toch dat op 3 koningen de omslag komt ;) sinds gisteren alleen nog maar een dalende temperatuur. We gaan eindelijk een beetje winteren. Maar als ik de kaarten van het noordelijk halfrond bekijk is er een behoorlijk hoeveelheid kou aanwezig, weliswaar op de verkeerde plek maar dat gaat goedkomen de aankomende dagen. Dit kan nog wel eens een flinke koude prik zijn gok ik. Hopen dat het Scandihoog een blijvertje is en niet teveel naar t oosten schuift en een Rusland hoog wordt. Vooralsnog ziet het er goed uit.

GFS berekent as. Maandag gewoon regen maar alles zal nog veranderen de aankomende dagen. Een koerswijziging van het laagje en het wordt sneeuw. Hopende voor de schaatsliefhebbers dat de sneeuw voor de vorst komt anders wordt t weer kl*te ijs.

We gaan het volgen de aankomende dagen maar het ziet er weer een beetje winters uit op de kaarten.

Ook bizar is dat de US in 4 van de 5 afgelopen winters gebukt is gegaan onder extreme omstandigheden. Toch iets waar ook de wetenschappers van zeggen dat ze niet weten waarom dat zo is. zie: http://news.discovery.com/earth/weather-extreme-events/polar-vortex-behind-us-cold-blast-140106.htm#mkcpgn=fbdsc8

jens.

als we lucht krijgen van het oosten en de laagjes duiken naar het zuiden... als ze door parijs trekken bijvoorbeeld kan er dan geen randstoring tegen de noordoosten wind vant west naar oost trekken???
denk eventjes aan vorig jaar toen we ook paar keer die situatie hebben

mvg jens

      ( roeselare )

ron12

pff, deze maand is veel te warm, althans de eerste zeven dagenhttp://www.weerstatistieken.nl/2014 naar beneden scrollen 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Citaat van: albalinda op wo 08 jan 2014 - 17:21
Zo is het Tyshane, enne je ziet het we zijn er weer klaar voor  :)
Inderdaad lange onderbroeken kunnen weer van stal.  Het zal weer een stuk drukker worden in het wintertopic. Uren bladeren om de dag op het forum door te spitten, de sneeuwmagneten en andere leuke onzin passerend, onder het genot van een glaasje mummelman. Heerlijk! ;D

Citaat van: Joep op wo 08 jan 2014 - 15:22
Putto heeft het al weer over sneeuwduinen volgende week en dat niemand bevroed hoe erg het gaat worden de winter. sja
Vanaf begin december had Jan het steeds over winter vanaf eerste week januari.  En zie, op een paar dagen na lijkt het toch weer uit te komen. Hij die hier niet genoemd mag worden kan alleen lijdzaam toekijken hoe anderen een zichtbaar betere analyse maken van de LT kaarten.  ;)

benjamin112

Wat een mooie kaarten, pluimen en voorspellingen.
Hiervoor ben ik op het forum gekomen.
Nu nog hopen dat alles werkelijk wordt. En laat die sneeuw maar lekker in het zuid-oosten vallen van Brabant:).

Weatherman

Citaat van: benjamin112 op wo 08 jan 2014 - 19:07
Wat een mooie kaarten, pluimen en voorspellingen.
Hiervoor ben ik op het forum gekomen.
Nu nog hopen dat alles werkelijk wordt. En laat die sneeuw maar lekker in het zuid-oosten vallen van Brabant:).
Tilburg ook AUB  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

Citaat van: zwoof op wo 08 jan 2014 - 19:06
Inderdaad lange onderbroeken kunnen weer van stal.  Het zal weer een stuk drukker worden in het wintertopic. Uren bladeren om de dag op het forum door te spitten, de sneeuwmagneten en andere leuke onzin passerend, onder het genot van een glaasje mummelman. Heerlijk! ;D
Vanaf begin december had Jan het steeds over winter vanaf eerste week januari.  En zie, op een paar dagen na lijkt het toch weer uit te komen. Hij die hier niet genoemd mag worden kan alleen lijdzaam toekijken hoe anderen een zichtbaar betere analyse maken van de LT kaarten.  ;)
Je bedoelt putto  ;D

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 08 jan 2014 - 19:06
Inderdaad lange onderbroeken kunnen weer van stal.  Het zal weer een stuk drukker worden in het wintertopic. Uren bladeren om de dag op het forum door te spitten, de sneeuwmagneten en andere leuke onzin passerend, onder het genot van een glaasje mummelman. Heerlijk! ;D
Vanaf begin december had Jan het steeds over winter vanaf eerste week januari.  En zie, op een paar dagen na lijkt het toch weer uit te komen. Hij die hier niet genoemd mag worden kan alleen lijdzaam toekijken hoe anderen een zichtbaar betere analyse maken van de LT kaarten.  ;)

En zo is het daarnaast heb ik vanmiddag voor de zekerheid mijn bladblazer even goed nagelopen, en die werkt goed  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal