Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163336 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Nu hopen dat het eens in de kaarten blijft ::) en we eens een sneeuw ballen gevecht kunnen houden! Ik verheug me er al op, lol  ;D
seizoen 2018/2019

wimbaens

Citaat van: DSDLimburg op wo 08 jan 2014 - 00:54
Nu hopen dat het eens in de kaarten blijft ::) en we eens een sneeuw ballen gevecht kunnen houden! Ik verheug me er al op, lol  ;D

Welk model geeft eigenlijk deze kaarten? Ik heb deze kaarten al enkele keren zien voorbij komen deze winter, maar helaas weinig uitkomst.

gilleeesss

Citaat van: wimbaens op wo 08 jan 2014 - 01:13
Welk model geeft eigenlijk deze kaarten? Ik heb deze kaarten al enkele keren zien voorbij komen deze winter, maar helaas weinig uitkomst.

Denk GFS, maar die wetterpool.de ofzo , geeft makkelijk sneeuw aan.

wimbaens

Citaat van: gilleeesss op wo 08 jan 2014 - 01:16
Denk GFS, maar die wetterpool.de ofzo , geeft makkelijk sneeuw aan.

Ik ben best wel jaloers op jou, jullie hebben al sneeuw gezien  ;)

gilleeesss

Citaat van: wimbaens op wo 08 jan 2014 - 01:19
Ik ben best wel jaloers op jou, jullie hebben al sneeuw gezien  ;)

??????? buiten natte sneeuw niets hoor :) was meer in het midden van het land dat het tijdelijk bleef liggen. Maar vorig jaar februari hadden we wel pak gekregen :)

Borislav

GFS 00z flink kouder geworden.

Knmi gaat bij lange termijn voor 60 procent kans op in de nachten matige vorst en overdag net boven of iets onder nul.
Borislav Lekic

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Tjeerd

De modellen zijn het eens over de kou die gaat komen. Mooie kaarten gezien en we gaan een mooie periode tegemoet. De schaatsen kunnen te voorschijn gehaald worden, want op een ijsbaan kan men snel schaatsen. Zal einde van de week laatste water er op pompen en voorbereidingen treffen.  2 a 3 nachten matige vorst en overdag net onder nul is genoeg. Kijken wat de verdere ontwikkelingen zijn, maar heb er vertrouwen in. Het hoog kan zich goed ontwikkelen en de oceaan komt tot rust.

Ze zeggen weleens wat ze in Amerika hebben krijgen wij vier weken later  ;) ! Dat beloofd dan nog wat ...

Lucifer

Wat heb ik zulke kaartjes toch gemist ....  ;D

Zou het dan toch nog...




Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Lucifer

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 08 jan 2014 - 08:37
GFS ENS is ook mooi!



Wow, kijk dat gemiddelde. Lijkt wel elke dag kouder en kouder te worden  :)

MamaAs

Jeeeh ;D Al zou ik volgende week maar 1 dag even kunnen schaatsen, dan ben ik al blij!

Jan van Ooijen

Hier even de sneeuwkaarten van het Europees weermodel (Oper). Zoals het er nu voorstaat sneeuw mooi voor de vorstperiode, maar op de waddeneilanden toch wel zware sneeuwbuien mogelijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

yookin

Stavoren

MamaAs

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 08 jan 2014 - 09:06
Hier even de sneeuwkaarten van het Europees weermodel (Oper). Zoals het er nu voorstaat sneeuw mooi voor de vorstperiode, maar op de waddeneilanden toch wel zware sneeuwbuien mogelijk


Woeeee, sneeuw vanaf de noordzee is hier altijd een gegarandeerd succes! Nu maar hopen dat het Workum  nog even meepakt.
I like.

winter

KIEKS hier een prachtige pluim! Maar zitten er nog veel addertjes onder het gras jongens?

ron12

Citaat van: dennis089 op wo 08 jan 2014 - 00:48
normaal gesproken overdag, en veel gebruikt tijdens het onweersseizoen,
http://www.sat24.com/de/eu

Je kan er dan heel leuk de ploffertjes op bekijken. de wolkjes van de buien zien groeien.
Nou is mijn vraag, hoe kan het dat dit 's nachts niet werkt/ te zien is?  ;)
deze site werkt dag en nacht http://www.lightningmaps.org  een site met vele mogelijk heden alles zelf in te stellen wat je maar wilt zien
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal