Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163238 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Nou, allemaal goed en wel, mooie kaarten, maar houd dit ook aan? WIe weet neemt ECMWF weer leden mee de volgende run's met zijn warme uitbijter..

wimbaens

Citaat van: Joep op di 07 jan 2014 - 22:21
We zullen het zien, beste kaarten tot nu toe :)

Ja dat denk ik ook, maar om vorige winter qua hellmanngetallen in te halen moet het weken lang -10°C zijn overdag. Niet dat ik het erg zou vinden met één meter sneeuw  ;)

jorentje1997

Behoorlijk wat neerslag op komst.

gilleeesss

GEM heeft ook goeie run, voor schaatsliefhebbers. Wel heb je dat niet ieder model gelijk loopt aan elkaar, kan dus nog vanalles veranderen

Bacci

Citaat van: wimbaens op di 07 jan 2014 - 22:30
Ja dat denk ik ook, maar om vorige winter qua hellmanngetallen in te halen moet het weken lang -10°C zijn overdag. Niet dat ik het erg zou vinden met één meter sneeuw  ;)

Wie zegt dat hij het over hellmangetallen heeft? De trend is bijna hetzelfde.

wimbaens

Citaat van: Bacci op di 07 jan 2014 - 22:41
Wie zegt dat hij het over hellmangetallen heeft? De trend is bijna hetzelfde.

Eigenlijk niet, deze verandering is geen blokkering van een patroon. Vorig jaar zag je het in de pluim en bleef het erin staan. Nu is het al aan het verschuiven van begin januari en komt er rustig aan een verandering.

Serge

16 jan is het volle maan, met een beetje sneeuw erbij kan het ineens hard gaan....
Waar is mijn cape

winter

Nieuwe GFS run is in het midden iets beter. Sterker hogedruk boven Noord EU t.o.v. van vorige run.

Bacci

Citaat van: winter op di 07 jan 2014 - 23:21
Nieuwe GFS run is in het midden iets beter. Sterker hogedruk boven Noord EU t.o.v. van vorige run.


Inderdaad, ook de eerste sneeuw op de kaarten voor het noordoosten.

ron12

Moet dit gevalletje veel wind brengen vannacht , zoals de Duiters eerder deze avond zeiden http://www.meteociel.fr/observations-meteo/satellite.php we zullen het wel beleven ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 07 jan 2014 - 23:31
Inderdaad, ook de eerste sneeuw op de kaarten voor het noordoosten.

En op LT sneeuwrunnetje :) (die is morgen wel weer weg) maar begin van de run is ook beetje verbetert.

Cdtj3

Citaat van: Bacci op di 07 jan 2014 - 23:31
Inderdaad, ook de eerste sneeuw op de kaarten voor het noordoosten.

Citaat van: gilleeesss op di 07 jan 2014 - 23:39
En op LT sneeuwrunnetje :) (die is morgen wel weer weg) maar begin van de run is ook beetje verbetert.

;)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Bacci

Citaat van: gilleeesss op di 07 jan 2014 - 23:39
En op LT sneeuwrunnetje :) (die is morgen wel weer weg) maar begin van de run is ook beetje verbetert.

Je bedoeld die dinsdag? of nog verder?

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 08 jan 2014 - 00:29
Je bedoeld die dinsdag? over nog verder?

ik bedoelde nog verder :)

Bacci

Trouwens ook GFS pluim verbeterd, nevermind deze is al geplaatst.

Unknown-user1778

gaat een beste plensbui worden boven Limburg zo te zien  :o

wimbaens

Citaat van: Bacci op wo 08 jan 2014 - 00:42
Trouwens ook GFS pluim verbeterd

Pluim gemiddelde is niet verbeterd, eerder naar het normale toe.

Bacci

Citaat van: wimbaens op wo 08 jan 2014 - 00:43
Pluim gemiddelde is niet verbeterd, eerder naar het normale toe.

Als je naar de vorige GFS pluimen hebt gekeken dan weet je wat ik bedoel. Morgen wordt een spannende dag!

Unknown-user1778

normaal gesproken overdag, en veel gebruikt tijdens het onweersseizoen,
http://www.sat24.com/de/eu

Je kan er dan heel leuk de ploffertjes op bekijken. de wolkjes van de buien zien groeien.
Nou is mijn vraag, hoe kan het dat dit 's nachts niet werkt/ te zien is?  ;)

wimbaens

Citaat van: Bacci op wo 08 jan 2014 - 00:46
Als je naar de vorige GFS pluimen hebt gekeken dan weet je wat ik bedoel. Morgen wordt een spannende dag!

Ja Bacci je hebt gelijk, het wordt inderdaad echt spannend om te volgen. Ik zie vrijdag als een dag om niet te vergeten, tegen dan moet er minder spreiding zijn en hopelijk voor de winter eens aan de goede kant.

Powered by EzPortal