Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163250 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Hier GFS pluim GEWELDIGE PLUIM :P GEM model ook prachtige kaarten met een sterke scandihoog!

Extremissimorum

Citaat van: winter op di 07 jan 2014 - 20:22
Hier GFS pluim GEWELDIGE PLUIM :P GEM model ook prachtige kaarten met een sterke scandihoog!
Effigies hic erat

Gemiddelde mag wat lager en er is nog een (te) grote spreiding, maar hé: beter spreiding met koude scenario's dan geen koude opties.

Weatherman

Die waarschuwing voor vannacht hier is dat voor de wind of meer ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Wouter Pringels

Ik weet niet welke waarschuwingen er bij jullie zijn, maar dat er voor Belgie een waarschuwing actief is voor kans op krachtige rukwinden en onweersbuien vannacht is wel zo.

MSB

Jantje_ ?@Jantje_  21m 
Europees weermodel in 1 woord: Slecht

oei, oei, oei dat klinkt niet goed     :) of  :'(

Lang leven de winter

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Hans

JAN VISSER @janvissersweer
Kans op kou neemt van run tot run af; oper ECMWF

:-[ :'(

Romigo

Citaat van: MSB op di 07 jan 2014 - 20:42
Jantje_ ?@Jantje_  21m 
Europees weermodel in 1 woord: Slecht

oei, oei, oei dat klinkt niet goed     :) of  :'(

Dat ziet er inderdaad niet goed uit...

theowl999999

Do not panic!!! GFS 12z still on good track


wimbaens

Citaat van: theowl999999 op di 07 jan 2014 - 20:54
Do not panic!!! GFS 12z still on good track

Jammer genoeg wel weer verder uitgesteld. Maar ooit moet het deze winter wel eens echt winter worden, zoiets zou echt abnormaal zijn moest dit niet gebeuren.

MSB

Joe Bastardi ?@BigJoeBastardi  43s 
ECMWF implication is another arctic attack is on the way in 10-15 days.  Fits with pattern

En dan krijg je ook nog dit te lezen(zie boven) als het daar (VS) weer kouder wordt dan kunnen we het hier wel weer vergeten.

Ik weet het niet meer als Het GFS model goed is voor winterweer dan gaat het bij het ECMWF model weer de verkeerde kant op en visa versa, wat een pestkoppen toch die modelen  ;)

Ik geef de hoop nog niet op, maar wordt wel op de proef gesteld
Lang leven de winter

Weatherman

Geen touw aan vast te knopen, maar moet toch echt wel een keer winter gaan worden. Ook de de ongedierte net als muggen moeten weg.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

wimbaens

Citaat van: Weatherman op di 07 jan 2014 - 21:01
Geen touw aan vast te knopen, maar moet toch echt wel een keer winter gaan worden. Ook de de ongedierte net als muggen moeten weg.

Een echt koude winter laat zo'n beestjes juist overleven. Een plotse koudeinval na zo'n zachte periode zou ze wel eens koud kunnen pakken.

TaL

Citaat van: MSB op di 07 jan 2014 - 20:59
Joe Bastardi ?@BigJoeBastardi  43s 
ECMWF implication is another arctic attack is on the way in 10-15 days.  Fits with pattern

En dan krijg je ook nog dit te lezen(zie boven) als het daar (VS) weer kouder wordt dan kunnen we het hier wel weer vergeten.



Ik las het ook en idd.

Nu goed, eerst die pluim afwachten, ec is niet het enige bestaande model  , hoewel ik het meest kijk ernaar ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Bacci

Dit meen je niet he, wanneer GFS eindelijk iets beter wordt dan gaat ECMWF weer raar doen? kinderachtig gedrag  >:( Maaarrrrr misschien is de Oper wel een warme uitbijter en het gemiddelde gewoon kouder, afwachten maar.

Weatherman

Citaat van: wimbaens op di 07 jan 2014 - 21:03
Een echt koude winter laat zo'n beestjes juist overleven. Een plotse koudeinval na zo'n zachte periode zou ze wel eens koud kunnen pakken.
Oh oke, maar het mag nu best wel eens koud worden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Romigo


MSB

Ik weet het is het GEM model, maar ik moet toch iets, en deze ziet er heerlijk uit. ,maarja wat voor een waarde geef je eraan.



Het vervolg vind je op de site http://www.meteociel.fr

we blijven hoop houden, het moet toch een keer kunnen
Lang leven de winter

Joep

Citaat van: MSB op di 07 jan 2014 - 20:42
Jantje_ ?@Jantje_  21m 
Europees weermodel in 1 woord: Slecht

oei, oei, oei dat klinkt niet goed     :) of  :'(

Jan Visser

Powered by EzPortal