Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163219 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Erg veel onzekerheid, erg spannend, alles staat nog open.

Hector Pascal

Citaat van: Bacci op di 07 jan 2014 - 11:56
Erg veel onzekerheid, erg spannend, alles staat nog open.
Volgens mij is dat in 9 van de 10 gevallen... ;)
Nul bestaat niet.

SniperEye

Citaat van: Johann op di 07 jan 2014 - 11:50
Klopt, daardoor ben ik in 1999 ook in Zwitserland verzeild geraakt .
Het weer doe ik "er naast", gewoon een vreselijk uit de hand gelopen hobby !  :D

Een bijzondere en dankbare "hobby". In mijn vriendengroep ook veel mensen die in de zorg werken (ambulancevervoer en ook IC, CCU e.d.).  ;)

ron12

Windmap al eens bekeken de laatste dagen, kijk dan eens op 700 hpa dan Ijsland op zoeken die dan midden in de scherm ligt ,en dan inzoomen.http://earth.nullschool.net Kun je mooi zien hoe het er nu eraan toe gaat in de hogere luchtlagen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Citaat van: SniperEye op di 07 jan 2014 - 12:34
Een bijzondere en dankbare "hobby". In mijn vriendengroep ook veel mensen die in de zorg werken (ambulancevervoer en ook IC, CCU e.d.).  ;)

Inmiddels maak ik dank zij het weer ook veel contact met "weer vrienden" en collega's  uit oa. Nederland. Los natuurlijk van de oude bekende club destijds uit mijn Nederland tijd. Enkele collega's hebben inmiddels ook de stap genomen en werken hier in Wallis (of elders in de Alpen). Mocht er interesse zijn, vakmensen (ICCC, Anästhesie, Notfall) zijn nog steeds gevraagd en gewild ! Naast een veel beter salaris krijg je er ook nog eens een heel heerlijk leefklimaat voor terug  8)

Romigo

Citaat van: Johann op di 07 jan 2014 - 12:43
Inmiddels maak ik dank zij het weer ook veel contact met "weer vrienden" en collega's  uit oa. Nederland. Los natuurlijk van de oude bekende club destijds uit mijn Nederland tijd. Enkele collega's hebben inmiddels ook de stap genomen en werken hier in Wallis (of elders in de Alpen). Mocht er interesse zijn, vakmensen (ICCC, Anästhesie, Notfall) zijn nog steeds gevraagd en gewild ! Naast een veel beter salaris krijg je er ook nog eens een heel heerlijk leefklimaat voor terug  8)

OFFTOPIC: Ben ook nog altijd van plan om mij in Oostenrijk te gaan vestigen, maar ik kan nog niet een baan vinden die bij mij past. Gelukkig heb ik mensen in Oostenrijk (Vorarlberg) die wel voor mij scannen wat bij mij past. Soms ben ik wel jaloers op je Johann, dat je in zo'n mooie omgeving woont.  ;)

ONTOPIC: Ik ben benieuwd of er nog een wezenlijke verandering op gang komt, dat winterweer gaat brengen. Ik blijf het volgen...

klimascepie

Ik geloof niet dat er daar veel vraag is naar kraanmachinisten. Lijkt me wel leuk werken, weer eens wat anders.

Goed back to hell.
Voor de lol even gekeken naar de andere kant. Amerika in dit geval en daar is het koud en dan bedoel ik serieus koud. T shirt bevriezen in 1 minuut is daar nu mogelijk. Leuke dingen kun je daar doen met en waterpistool. Zijn er minder leuke dingen?
Ja en energie centrale  Qubeck had brand. Centrale Park en omgeving heeft 3 uur zonder stroom gezeten. Niet te vergeten alle doden en gewonden en mensen die vast zitten op wat voor manier dan ook.

Temperaturen hebben de -50 al gehaald met en gevoelstemperatuur van -70. Voor de grap en vergelijking, op de evenaar van mars werd recent -27 gemeten.
Wat ook niet vergeten mag worden is hoe ver de kou zich uit strekt. De -5 grens ligt in Florida Jacksonfile om precies te zijn.

In Europa zou dit betekenen dat het tot de middellandse zee gewoon erg koud is. Daar gaat je overwintering in het warme zuiden.

Bij ons is het tussen de stormen door droog. Engeland heeft het zwaar met golven over de 8 meter die de kust bewerken en regen en hagel buien die zo heftig zijn dat ook hier buiten zijn gevaarlijk is. Er werd al gesproken over horizontale regen. Hagelstenen zo groot als en 1 Euro munt maken van delen van het land en slagveld.

Hier in Nederland hebben we temperaturen met 2 cijfers zonder komma. Uitzonderlijk? Nee niet echt ten minsten als je even buiten
de oficelle waarneming gaat.  We krijgen dan ook totaal geen winter meer. Tja je moet er maar in willen geloven.
Het probleem is dat er dingen gebeuren die niet zomaar in de kaarten hoeven te staan. New York ging van 12 naar -14 in een etmaal.
Go wij hebben ook 12 graden nu.
Eerst krijgen we nog even en zware storm voor de kiezen, en depressie schuift over de oceaan richting Engeland met en geschatte kern druk van 930 mb. Extreem laag dus, bij ons word de soep niet zo heet gegeten maar het zal ons weer wel gaan bepalen. 
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

ron12

Australie plus 49,3 graden gemeten , zo juist op een nieuws zender op de schotel . In de stad Moomba zuid Australie  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

@klimascepie

Je begint een leuk betoog echter je conclusie is wat voorbarig. Horizontale regen en hagel heb ik ook meegemaakt, met nuance, diagonale regen en hagel, afgelopen vrijdag. Één van mijn heftigste weer-ervaringen tot nu toe doordat ik er middenin zat met mijn fiets.

Unknown-user1778

Citaat van: Johann op di 07 jan 2014 - 12:43
Inmiddels maak ik dank zij het weer ook veel contact met "weer vrienden" en collega's  uit oa. Nederland. Los natuurlijk van de oude bekende club destijds uit mijn Nederland tijd. Enkele collega's hebben inmiddels ook de stap genomen en werken hier in Wallis (of elders in de Alpen). Mocht er interesse zijn, vakmensen (ICCC, Anästhesie, Notfall) zijn nog steeds gevraagd en gewild ! Naast een veel beter salaris krijg je er ook nog eens een heel heerlijk leefklimaat voor terug  8)

wat bedoel je met Notfall? ambulancedienst ofzo ?  :)

Extremissimorum

Begint hier nu aardig hard te regenen en te waaien, flinke windstoten. (Nog) geen onweer

EDIT 16:24: Geen onweer, wel wat hagel en flinke windstoten met harde regen.

Extremissimorum exit

4seasons

Citaat van: klimascepie op di 07 jan 2014 - 13:45
. Engeland heeft het zwaar met golven over de 8 meter die de kust bewerken en regen en hagel buien die zo heftig zijn dat ook hier buiten zijn gevaarlijk is. Er werd al gesproken over horizontale regen. Hagelstenen zo groot als en 1 Euro munt maken van delen van het land en slagveld.

Eerst krijgen we nog even en zware storm voor de kiezen, en depressie schuift over de oceaan richting Engeland met en geschatte kern druk van 930 mb. Extreem laag dus, bij ons word de soep niet zo heet gegeten maar het zal ons weer wel gaan bepalen.
De Engelse ministerie (The Environment Agency) en Metoffice hebben voor een groot gedeelte van Engeland
een waarschuwing afgegeven voor overstromingen.
Daar dus geen sprake van winterweer.


Ziet er heftig uit (plaatsen die rood en oranje gekleurd op de map staan):
http://www.environment-agency.gov.uk/homeandleisure/floods/142151.aspx
en
http://www.metoffice.gov.uk/public/weather/flood-warnings/ea#?tab=floodWarnings





gilleeesss

Pff eigenlijk erg he, wintertopic en we moeten gewoon over onweer praten, over winterweer word er amper iets gezegd..

JerryL

Het is tot nu toe dan ook wel een zeer slechte winter. Gelukkig hebben we nog enkele maanden te gaan. Wat we tot nu toe hebben gehad is echter zeer triest.

bliksems

we gaan met z'n allen bij Johann wonen,want het klimaat hier is vreselijk triest en saai.word nooit extreem hier.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

theowl999999

Citaat van: bliksems op di 07 jan 2014 - 17:15
we gaan met z'n allen bij Johann wonen,want het klimaat hier is vreselijk triest en saai.word nooit extreem hier.

+1

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

GFS is eindelijk omgeslagen naar een geblokkeerd patroon!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Citaat van: bliksems op di 07 jan 2014 - 17:15
we gaan met z'n allen bij Johann wonen,want het klimaat hier is vreselijk triest en saai.word nooit extreem hier.

Dat we geen sneeuw en vorst gehad hebben tot nu toe is ook best extreem  ;) Hopelijk dat we hiervan ook de andere extreme kant te zien krijgen.

winter

Citaat van: Weerfreak op di 07 jan 2014 - 17:35
GFS is eindelijk omgeslagen naar een geblokkeerd patroon!
Haha wou net posten kijk eens hier na de drukopbouw boven Scandinavië.

Powered by EzPortal