Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163246 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Tjeerd

Kou lijkt zich wat terug te trekken uit Amerika. Meer kansen bij ons op winterweer ? Wordt het rustiger op de oceaan dan zijn er kansen.

Borislav

Pluim oogt veel beter .

Meerdere leden gaan nu toch voor vorst.

Dat we een daling van temperatuur krijgen na de 6e lijkt behoorlijk zeker.

hoe het daarna afloopt blijft spannend.
Borislav Lekic

Borislav

CFS ook eindelijk om ? 

Een aantal dagen liet CFS te warme februari zien nu geeft hij eindelijk weer eens een te koude februari aan.
Borislav Lekic

Koen-IJM

De woorden van Jan... gaan dan toch werkelijkheid worden ?! ;-)

DSDLimburg

Citaat van: borislavje op za 04 jan 2014 - 10:19
CFS ook eindelijk om ? 

Een aantal dagen liet CFS te warme februari zien nu geeft hij eindelijk weer eens een te koude februari aan.
Ja even kijken was de run van gister per ongeluk, heb hem verwijderd! Zal even kijken voor de nieuwe run.
seizoen 2018/2019

PatrickM

Leuke pluim. Gemiddelde komt nu ook bij de 0, en de 13 graden lijkt na maandag ook voorlopig niet meer haalbaar. :P

DSDLimburg

Morgen word er ook iets aan winterse neerslag berekend, maar niet te veel van voorstellen! Maar er zouden misschien een paar natte sneeuw vlokken naar onder kunnen komen?
seizoen 2018/2019

winter

PLUIM VAN ECMWF KRIJGT VAN MIJ EEN DIKKE PLUIM !!!!!!!

gilleeesss


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jasneker

Naar de pluim(en) kijkend kan ik met de meeste fantasie pas op de 12e wat naar de 0 graden zien gaan, en dat is dan al weer 8 daagen verder en er kan dus bnog veel veranderen.
Maar de ontwikkeling is positief ;)

Peter

Ik zou vorst perfect vinden. Overdag lekker het zonnetje erbij, en die vieze natte bende weg. Ik teken ervoor!!
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Weatherman

Citaat van: Peter op za 04 jan 2014 - 11:35
Ik zou vorst perfect vinden. Overdag lekker het zonnetje erbij, en die vieze natte bende weg. Ik teken ervoor!!
Me To, afgelopen periode vond ik er geen bal aan om buiten te werken op het dierenasiel.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Marsel op vr 03 jan 2014 - 21:45
Sjonge, mannen wat een mooi begin van het weerjaar 2014!

Eerder vanavond compleet verrast door een tweetal zware buien gepaard gaande met enkele felle ontladingen, stortregens en zware windstoten.  Zo intens soms dat menig zomerse stortbui er een puntje kon zuigen. Bijzonder dynamisch uitziende luchten ook.
Ik zat  en zit sinds de jaarwisseling totaal niet in het weer dus dit voorval komt als een aangename verrassing.

Tja, zacht winterweer heeft zo z'n voordelen.

Hier gingen de buien ook nog vergezeld van hagel. Het deed inderdaad allemaal een beetje zomers aan. Het kaartje van het KNMI met daarop de ontladingen van gisteren kan natuurlijk niet kloppen, want er zijn hier gisteren boven mijn hoofd een paar flinke klappers geweest. Het windstotenkaartje van gisteren geeft ook een opmerkelijk beeld te zien, met dit soort situaties wil het dan hier in het oosten ook wel eens gaan spoken.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

gilleeesss

Ik vind GFS 06z niet zo denderend, of ligt het aan mij? niet echt vaste ontwikkeling.

en dat scandihoog in ecmwf is een eurohoog geworden?--'

Zynex

yes, eindelijk een pluim met toekomst :P
hopelijk wordt het ook meteen kouder in de alpen want daar ligt ook nog amper sneeuw!

Jeroen22

Ik zag een reactie van een lid hier dat er een windhoos gezien zou zijn in de achtermonde in de provincie utrecht. Dit betreft een straat langs de lek in nieuwegein (utrecht) en het was een buitje van zo 10 minuten. Veel windvlagen en veel dakpannen die van de huizen gewaaid zijn. Dit was niet te vergelijken met de windhoos in wijk bij duurstede van een paar weken terug..

Het ging wel flink tekeer.

De pluim zit er goed uit en hoop dat deze uikomt 8)

Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 04 jan 2014 - 12:05
Ik vind GFS 06z niet zo denderend, of ligt het aan mij? niet echt vaste ontwikkeling.

en dat scandihoog in ecmwf is een eurohoog geworden?--'

Zolang de pluim beter wordt zal uiteindelijk ook de oper meegaan, maar nu is het nog allemaal fragiel.
Maar even serieus 2 dagen geleden zag alles er somber uit en nu lijkt het toch weer erg veel op vorig jaar! (fingers crossed).

gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 04 jan 2014 - 12:53
Zolang de pluim beter wordt zal uiteindelijk ook de oper meegaan, maar nu is het nog allemaal fragiel.
Maar even serieus 2 dagen geleden zag alles er somber uit en nu lijkt het toch weer erg veel op vorig jaar! (fingers crossed).

Ja dat wel, maar ik vind niet echt een positieve lijn in de leden :(

Powered by EzPortal