Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163248 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: Weerfreak op vr 03 jan 2014 - 19:29
Het KNMI heeft de waarschuwingen voor onweer en windstoten beperkt tot de westelijke kustprovincies en de Wadden.

Bron: KNMI

Momenteel zeer zware windstoten in Alphen aan den Rijn! Gaat hier even echt behoorlijk te keer terwijl het daarstraks relatief rustig bleef bij de passage van het front.

TaL

Zit er geen Spaanse pluim in de kaarten ?  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op vr 03 jan 2014 - 19:40
Zit er geen Spaanse pluim in de kaarten ?  ;D

Het zou me niet verbazen met dit lenteweertje  ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

melding windhoos ????? bij Ankermonde in provincie Utrecht.www.rtvutrecht.nl
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Wat denken we hier van? Ziet er hoopvol uit wat ECMWF momenteel laat zien.

gilleeesss

Citaat van: Danny op vr 03 jan 2014 - 19:50
Wat denken we hier van? Ziet er hoopvol uit wat ECMWF momenteel laat zien.

Jup hoopvol, maar het moet nog wat perfecter, maar raar als gfs hoofdrun het niet meer laat zien, of slechter is, dat ECMWF weer betere kaarten toont.. En is nog altijd 10dagen ver

Weerfreak 1337

Echte kou raakt de Benelux nog net niet in de +216 kaart, even +240 afwachten.
Scandihoog mag niet wegzakken naar Euro, dan snel over!

Edit: En ja hoor, dat gebeurt, echte kou langs de Benelux..
Kan natuurlijk ook niet anders in deze winter.. :P

Maargoed, wie weet blijft het in de runs terugkomen en verbeterd de zaak nog.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Marco Verhoef bevestigde zojuist in 8 uur journaal de windstoot van "bijna 170 km/u in oosterscheldegebied"

Lucifer

Citaat van: ron12 op vr 03 jan 2014 - 20:00
ach ja, niemand zag dit onweer aankomen http://nieuws.vtm.be/binnenland/74023-weerman-dit-zag-niemand-aankomen   :P

Haha, nogal een ongelukkige uitspraak idd....

Waarschijnlijk bedoelde hij dat het allemaal veel heftiger uitpakte dan voorzien was. Ik denk dat hij daar ook ergens wel gelijk in heeft. Dat er felle buien aankwamen was verwacht, maar eerlijk, dat het zò lelijk te keer zou gaan had ik ook nooit durven denken :)

JerryL

Ik lees met grote verbazing mee. Hier in Zaanstad namelijk weinig tot niets gemerkt van het ''noodweer''. Een bui van niet langer dan 20 minuten met wat wind maar verder weinig noemenswaardig. Onweer, niets!

Heb ergens het vermoeden dat alle steden en plaatsen boven Amsterdam eveneens niets hebben gehad.

Borislav

Was in beverwijk daar wat regen met een beetje wind .   kom zelf uit zaanstad daar was het nog rustiger.
Borislav Lekic

klimascepie

Ligt aan de hoek waar in de bui het land op kwam denk ik. Deze lag vrij ver naar het zuiden. Zo leek het mij ten minsten.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

dondertje127

Was al zomerachtig onweer. Bijna net zoiets wat ik een jaar of wat geleden meemaakte in december, toen ook echt met mammatuswolken en CB's in de lucht.

In 2013 maakte ik ter plaatse maar 13 onweersdagen en 2 dagen met weerlicht mee. Ik denk dat er in 2014 toch iets meer komen, en het begin is al heel erg goed! De eerste zware onweersdag (met flinke hagel en windstoten) van 2014 is al binnen. Was het een downburst?

Harry de Hond

Citaat van: borislavje op vr 03 jan 2014 - 20:45
Was in beverwijk daar wat regen met een beetje wind .   kom zelf uit zaanstad daar was het nog rustiger.
Citaat van: JerryL op vr 03 jan 2014 - 20:38
Ik lees met grote verbazing mee. Hier in Zaanstad namelijk weinig tot niets gemerkt van het ''noodweer''. Een bui van niet langer dan 20 minuten met wat wind maar verder weinig noemenswaardig. Onweer, niets!

Heb ergens het vermoeden dat alle steden en plaatsen boven Amsterdam eveneens niets hebben gehad.

Hier in Krommenie ook al zo weinig  :P
Juist.

Bacci

Citaat van: gilleeesss op vr 03 jan 2014 - 19:51
Jup hoopvol, maar het moet nog wat perfecter, maar raar als gfs hoofdrun het niet meer laat zien, of slechter is, dat ECMWF weer betere kaarten toont.. En is nog altijd 10dagen ver

Is de 12uur run van GFS hetzelfde gebleven als de 06 run?

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 03 jan 2014 - 21:13
Is de 12uur run van GFS hetzelfde gebleven als de 06 run?

Tot 8-9 jan denkik wel. Dernaa is het anders denkik, heb niet zoveel tijd gehad om te kijken.

Joep

winter is coming?

kaartje d de bruin


Joep

Volgens Putto komt de winter sneller dan verwacht.

Joep

Reinier van den Berg,

? 2m ECMWF 'operationele run' geeft zowaar vorst in weekend 11-1, maar wordt niet ondersteund door de pluim.

Powered by EzPortal