Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 163243 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Het lijkt weer uitgesteld te worden, maar lange termijn is nog steeds niet slecht.

Joep


Joep

stormpie op komst?

Kaart van zondag 5 januari as.


gilleeesss

Wat ik zie is 2 opties, Hoogje boven scandinavie (wat jan al tijdje voorspelt(kans op..)) & ik zie persoonlijk ook een azorenhoog die probeert een huwelijksaanzoek te doen op groenlandhoog :)

Extremissimorum

Citaat van: Joep op wo 01 jan 2014 - 22:30
stormpie op komst?

Kaart van zondag 5 januari as.

Denk het niet, dooft uit voordat hij/zij NL bereikt.

Is wel een reusachtig windveld! :o

vossejongk


gilleeesss


Tjeerd

Als je pluim en de kaarten bekijkt zit het allemaal niet mee. De pluim heeft alweer wat vorst lijntjes ingeleverd en is weer op gewarmd. Het patroon wat er nu inzit is echt hardnekkig, maar de hoop opgeven doen wij niet. Het is 2 januari en het kan 22 januari wel heel anders zijn. Rest van deze week en volgende week weinig spannends wat winterweer betreft. Ook elders in europa weinig lol te beleven aan winterweer. De west en zuidkant van de alpen krijgen nog wel het nodige aan sneeuw, maar niet tot in het dal.

Ach we zullen zien de komende dagen of er weer wat verschuiving wil komen.

JerryL

Het mag nog steeds: Iedereen de beste wensen voor 2014. Ik proost op een kleine ijstijd. Ik begreep uit oudere berichten dat het breken van de Polar Vortex de kansen op kouder weer sterk vergroot.

Kom maar op dan ;D


Reutel

Zoals ik begin december al zei, in januari lentetemperaturen! Hoongelach allom, maar zie nu? ;)

Voorlopig is er in de verste verte nog geen winter te zien op de kaarten. Hoe graag we ook allemaal zouden willen...

winter

Wat winter? Geen winter gezien. Ohh het was al te voorspelen want we hebben nog nooit 6 (koude) normale winters sinds 1900 achter elkaar gehad.
Reutel ja de pluimen zijn niet om aan te zien.

Jasneker

Loopt hier naar de 10 graden toe, en de eerste 14 dagen meer van hetzelfde met een lichte daling naar 5 graden overdag en 2 in de nacht.
Dan hebben we de helft van de winter al weer achter de rug midden januari.
Pas aan het eind van de maand verwacht het UK Met een afkoeling, met wat meer lichte vorst en winterse condities en meer rustiger weer, en dat dan alleen ng maar voor het noordelijk deel van de UK.
Nog steeds geen echt winters weer type.

Er zal wat drastisch moeten wijzigen willen we nog wat kunnen genieten...


Romigo

Citaat van: Reutel op do 02 jan 2014 - 11:09
Zoals ik begin december al zei, in januari lentetemperaturen! Hoongelach allom, maar zie nu? ;)

Voorlopig is er in de verste verte nog geen winter te zien op de kaarten. Hoe graag we ook allemaal zouden willen...

Ik verwacht vanaf tweede week van januari een verandering in het stromingspatroon en dan komt een einde aan de WC circulatie. Ik heb even de glazenbol van Jan geleend.  :P ;)

Energizer85

Pff tis nu al dik een maand, zinder lichtpuntjes. Ik ben maar even gestopt met de LT verwachtingen. Hopelijk word ik eerdaags positief verrast, maar eigenlijk zie ik t nu langzamerhand steeds somberder in voor deze winter. De tijd begint nu te dringen. Alle ogen maar op eind januari en februari...

Bacci

Citaat van: Energizer85 op do 02 jan 2014 - 13:14
Pff tis nu al dik een maand, zinder lichtpuntjes. Ik ben maar even gestopt met de LT verwachtingen. Hopelijk word ik eerdaags positief verrast, maar eigenlijk zie ik t nu langzamerhand steeds somberder in voor deze winter. De tijd begint nu te dringen. Alle ogen maar op eind januari en februari...

Inderdaad, ik ga ook proberen even een pauze te nemen want dit is erg frustrerend. Elke dag dat de winter op zich laat wachten komt er in maart gewoon bij!  ;)

lans

Haha ik kwam juist toevallig maar is kijken ik had al een pauze ingelast maar zo te zien kan ik nog wel weer even weg blijven.
achterhoek

Romigo

Citaat van: lans op do 02 jan 2014 - 13:43
Haha ik kwam juist toevallig maar is kijken ik had al een pauze ingelast maar zo te zien kan ik nog wel weer even weg blijven.

Ik blijf hoop houden, ook al is het alleen de maand februari die winterweer geeft.... :-\

gilleeesss

ik blijf hoop houden op dit :) ookal is dit misschien maar 10% dat dit doorzet(of minder)

jonkheer

Citaat van: Jasneker op do 02 jan 2014 - 11:46
Loopt hier naar de 10 graden toe, en de eerste 14 dagen meer van hetzelfde met een lichte daling naar 5 graden overdag en 2 in de nacht.
Dan hebben we de helft van de winter al weer achter de rug midden januari.
Pas aan het eind van de maand verwacht het UK Met een afkoeling, met wat meer lichte vorst en winterse condities en meer rustiger weer, en dat dan alleen ng maar voor het noordelijk deel van de UK.
Nog steeds geen echt winters weer type.

Er zal wat drastisch moeten wijzigen willen we nog wat kunnen genieten...

Dat is wat je ook in de pluimen ziet. Wel koeler maar nog geen echt winterweer.

Hector Pascal

@ gilleeesss

Wat is er zo mooi aan die kaarten??
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal