Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 162423 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jens

dat is wel een zeer mooie en duidelijke split,dat zou hogedruk boven de noordpool moeten laten ontstaan,als je wilt weten wat zo een SSW kan doen kijk naar maart vorig jaar en je weet genoeg :)
ik bedoel natuurlijk maart dit jaar,stom foutje van me
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Hansle

 CFS v2 komt met een SSW rond 21/22 januari. Stuk van de vortex zou vervolgens over Europa komen liggen. Dit zou betekenen dat we recht de diepvries in gaan. Even voor de duidelijkheid, momenteel is er geen sudden stratosphere warming aan de gang. Wel een opwarming in de stratosfeer door wave1 en wave2 activiteit. Begin dit jaar hadden we een SSW en de gevolgen zullen we niet snel vergeten denk ik :). Begin januari is er ook al een split in de vortex op de kaarten te zien. Zie kaartje van 8 januari dat ik gisteren nog gepost heb. Normaal zou een dikke week later de eerste gevolgen merkbaar moeten zijn. Namelijk meer een meridionaal stromingspatroon, wegvallen WC, hogedrukopbouw in het noorden. NOg even ivm met het kaartje van cfs, dit is lange termijn maar zou wel mooi zijn moest het uitkomen.



hoffies

Hebben we nog een neerslag kaartje voor vanacht? Mijn jongste zoon is daar benieuwd naar.. :) Sorry, eerste pagina... :)
Twitter: @hoffnar2911

Hansle

is de neerslag som t.e.m. woensdag. 

Jan van Ooijen

Citaat van: hoffies op di 31 dec 2013 - 10:49
Hebben we nog een neerslag kaartje voor vanacht? Mijn jongste zoon is daar benieuwd naar.. :) Sorry, eerste pagina... :)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

eh... Jan? Die tekst onder je neerslagkaart...  :o ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Glennb

Citaat van: Marlieke op di 31 dec 2013 - 11:19
eh... Jan? Die tekst onder je neerslagkaart...  :o ;D


Hahahaha! Ook ik baal enorm dat het niet droog verloopt.... Maar volgens mij valt de intensiteit mee dit jaar. Vorig jaar was echt een drama.  >:(
Groet,
Glenn

Romigo

Citaat van: gilleeesss op di 31 dec 2013 - 00:55
Nou ja, ik bekijk ensembles eens. En ik zie rond 7 januari toch beetje zelfde verhaal bij de ensembles. Wel nog 2x niets, kan zo allemaal doorbroken worden, maar er is denkik wel kans tot??  (op klikken om het iets groter te hebben.

Ik hou dat ook voortdurend in de gaten. Wat ik het vreemde vond is, dat er telkens wel geprobeerd wordt om aansluiting te krijgen, dan klik je op de volgende kaart en dan opeens is alles weg. Het net als of je een spannend boek zit te lezen en opeens begint de schrijver met een ander verhaal. Dus elke run zit ik er naar te kijken of er een verbinding komt tussen het Groenland Hoog en het Azoren Hoog.

Romigo

Citaat van: Marlieke op di 31 dec 2013 - 11:19
eh... Jan? Die tekst onder je neerslagkaart...  :o ;D

Als je op een bepaalde wijze gaat lezen, dan zou je denken dat je op een site bent dat niet geschikt is voor minderjarigen. Of maak ik nu slapende honden wakker? Ik denk dat Marlieke dat ook bedoelt? ;D ;D ;D ;D :P

Marco_Goes

Citaat van: Marlieke op di 31 dec 2013 - 11:19
eh... Jan? Die tekst onder je neerslagkaart...  :o ;D

whaha, je moet er niet te lang over nadenken :p

Jasneker

UK Met verwacht meer van hetzelfde tot eind Januari met een iets koudere eind van de maand.

CiteerUK Outlook for Tuesday 14 Jan 2014 to Tuesday 28 Jan 2014:
Current indications suggest the unsettled start to January is more likely than not to persist through the middle to latter part of the month. This would mean spells of dull, wet and windy weather alternating with brighter but colder and showery periods, including some wintry showers. Some signs are also emerging to suggest temperatures being less mild in general terms than during the first half of January, with the possibility of colder weather later in the month.
Updated: 1140 on Mon 30 Dec 2013

Dus tot dan zitten we met te warme teemperaturen meer stormen en regen opgescheept...

zorba

Paar spettertjes no problemo mee. Weinig wind, stukken beter als afgelopen jaar
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jens

volgens mij gaat februari zeer koud worden door die opwarming,de effecten daarvan zijn meestal wat later pas te merken daarom denk ik dat het een koude februari word
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

SniperEye

Citaat van: Frontier op ma 30 dec 2013 - 19:56
Ik lees al jaren incognito mee hier, tijd om het aantal postings wat op te krikken dus. ;)

Ik zal dan denk ik wel de enige zijn die niet in een dip zit vanwege het weer. Winterhaters zoals ik hebben de afgelopen jaren al genoeg moeten 'lijden', hoog tijd dus voor weer een paar jaar zachte winters! ;D

Ik deel je mening ;)

Citaat van: Roan op ma 30 dec 2013 - 20:05
Ik zie overeenkomsten met de winter van 2011/2012, november te warm, december 1x nachtvorst, ook begin januari lijkt het zacht te blijven.. En iedereen weet nog wel hoe koud de eerste 2 weken van februari van 2012 waren, ik teken er gelijk voor!!

November warm? Deze was een fractie koeler dan vorig jaar.

Reutel

Citaat van: Marlieke op di 31 dec 2013 - 11:19
eh... Jan? Die tekst onder je neerslagkaart...  :o ;D

Jan, kudt schrijf je met DT, dat weet toch iedereen! ;D

Ik wil gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om u allen ongezien de horrorwinter te wensen, en verder alle goeds voor 2014 natuurlijk.  8)

Jasneker

Bedankt, en uiteraard voor jou en all anderen een goed uiteinde en een gelukkig nieuwjaar met gezondheid.
Wat het weer doet wachten we maaar af er zal vanzelf wel weer wat spannends gebeuren ;) zei de eeuwige optimist hier.

dennis089

Jan. Is het kaartje van 00.00uur? Ik wil in brunssum (limburg nabij heerlen) het veld inlopen om vuurwerk te kijken. Is het te doen met een jas aan? Of zal je erg nat worden? De neerslaghoeveelheden zeggen mij eigenlijk niks ;)

SniperEye

Vanaf nu kan je beter niet meer kaarten kijken voor vanavond maar gewoon buienradar ;) Goede jaarwisseling allen en ben voorzichtig met vuurwerk en denk aan de omstanders!

jones


Bacci


Powered by EzPortal