Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209678 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

benjamin112

Kwa sneeuw zie ik de kans heel klein in maar het is nog steeds vroeg in het jaar.
Misschien vrijdagavond nog wat natte sneeuw maar dat is het dan ook denk ik.

P.S is er nog geen topic over de storm van morgen of wel?

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op wo 04 dec 2013 - 12:37
Er ontstaat een oog ten oosten Denemarken in het systeem http://www.wetter.de/videos/wettervideos/stroemungsfilm-europa-fuer-5-tage-293525.html  volgens mij krijgen de Denen  het alweer het zwaarst te verduren  :'(

Elk lagedrukgebied heeft een "oog". De wind zal in een laag altijd naar één plek toestromen. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

zorba

Citaat van: benjamin112 op wo 04 dec 2013 - 14:20
Kwa sneeuw zie ik de kans heel klein in maar het is nog steeds vroeg in het jaar.
Misschien vrijdagavond nog wat natte sneeuw maar dat is het dan ook denk ik.

P.S is er nog geen topic over de storm van morgen of wel?


Citaat van: Jan van Ooijen op di 03 dec 2013 - 14:22
Morgenavond een nieuw topic met daarin de storm en sneeuwkansen

Gelieve niet zelf een topic te openen, Ramon zal dit voor zijn rekening nemen.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ron12

Waarom is er hier niet een storm(of sneeuw)kansen 2013 topic, het hele jaar door, zo als bij het onweer wel is  ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op wo 04 dec 2013 - 14:43
Waarom is er hier niet een storm(of sneeuw)kansen 2013 topic, het hele jaar door, zo als bij het onweer wel is  ???

Wat word er nou constant gezegd? >>> er komt later op de dag een nieuw discussietopic met daarin de sneeuw- en stormkansen!

Edit: ik zag je vraag verkeerd. Ik denk dat dat komt omdat een echte storm niet altijd jaarlijks voorkomt. Onweer daarintegen wel, en sneeuw ook. Sneeuwkansen worden dan in het winterseizoen binnen de discussietopics besproken, buiten het seizoen (bv oktober of april) in een apart topic, zoals begin april dit jaar. Mijn excuses nog.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Citaat van: zorba op wo 04 dec 2013 - 14:28

Gelieve niet zelf een topic te openen, Jan zal dit voor zijn rekening nemen.

Vanavond zal ik net als de vorige keer een nieuw topic openen. Daarin aandacht voor de zware storm van morgen. Deze depressie is momenteel nog in ontwikkeling en trekt sterk uitdiepend richting het zuiden van Scandinavië. Op de Noordzee aan de zuidwest kant van de depressie een krachtig windveld met zeer zware windstoten en een volle windkracht 11. Vanavond meer!


GHkstra

@SytseSchoustra

De zandzakken liggen er klaar voor op
#Terschelling, #storm #hoogwater
#springtij . Auto's worden hoger op gezet


martijn

De duitsers hebben het erover dat de regen in de loop van de dag meer en meer een winters karakter krijgt

Unknown-user1778

Citaat van: martijn op wo 04 dec 2013 - 15:46
De duitsers hebben het erover dat de regen in de loop van de dag meer en meer een winters karakter krijgt

Duitsland is wel een wereld van verschil met Nederland ;)
Zelf merk ik dikwijls in de winter bijvoorbeeld dat het in Aachen sneeuwt, en hoe verder ik vervolgens via de A76 Nederland binnen rijdt het steeds minder wordt. Maar je rijdt over die A76 ook echt in dal in nabij Heerlen. Zou Aachen zoveel hoger liggen..

winter

Klopt sneeuw is nagenoeg uit de kaarten bij GFS! Jammer !

DSDLimburg

Citaat van: dennis089 op wo 04 dec 2013 - 16:01
Duitsland is wel een wereld van verschil met Nederland ;)
Zelf merk ik dikwijls in de winter bijvoorbeeld dat het in Aachen sneeuwt, en hoe verder ik vervolgens via de A76 Nederland binnen rijdt het steeds minder wordt. Maar je rijdt over die A76 ook echt in dal in nabij Heerlen. Zou Aachen zoveel hoger liggen..

Dat ligt inderdaad wat hoger volgens mij als je richting Duitsland rijdt moet je toch ook eerst al langs Vaals die berg op. En vaals ligt een stuk hoger!
seizoen 2018/2019

winter

Citaat van: DSDLimburg op wo 04 dec 2013 - 16:25
Dat ligt inderdaad wat hoger volgens mij als je richting Duitsland rijdt moet je toch ook eerst al langs Vaals die berg op. En vaals ligt een stuk hoger!

Klopt het ligt daar wat hoger maar vooral, doordat als er in de winter een aanlandig wind staat valt daardoor vaker sneeuw daar hier in Nederland heeft die visbak voor ons deur een veel te grote invloed helaas. ( af en toe positief  :P)
Maar als er een serieuze dooi aanval komt vaak ook met eerst 10 cm sneeuw en daarna regent weg dan maakt die afstand niet zoveel uit en die hoogte, dan valt daar ook gewoon regen.

Jan van Ooijen

Nieuwe Hirlam, helaas geen tijd voor Gifje te maken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 04 dec 2013 - 16:33
Nieuwe Hirlam, helaas geen tijd voor Gifje te maken

Ga ik wel ff fixen
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jorentje1997

Eerste keer dat ik dit zie bij KMI:


Jan van Ooijen

Volgens mij is bij KMI druk met bellers :D

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Wertha

Citaat van: winter op wo 04 dec 2013 - 16:15
Klopt sneeuw is nagenoeg uit de kaarten bij GFS! Jammer !

Alleen als je afhankelijk bent van OV en je hebt tentamens, dan ben je wel blij dat de sneeuw nog even op zich laat wachten. :P
Aantal onweersdagen 2024: 6 | 2023: 17 | 2022: 21

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 04 dec 2013 - 16:43
Volgens mij is bij KMI druk met bellers :D

Dat komt ervan met al die overdreven nieuwsberichten, mensen worden bang en ja wie moeten ze dan gaan bellen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nopie

Beetje vreemd dat meteo alarm alleen waarschuwt voor storm in Duitsland en Denemarken http://www.meteoalarm.eu/index.php?lang=ne_NL

Powered by EzPortal