Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209729 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Noordoosten lijkt er dan toch pakje van te krijgen denkik :)


Dennis


Ijsbloem

 ;D Hey Gilees, niet zo negatief joh.....
Je lijkt  Ijsbloem wel ;)
En nee, als ik lach blijf ik wel op mijn stoel zitten  ;D
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op di 03 dec 2013 - 22:45
Windstoten 202 km/h op de ECMWF kaart. Geen wonder dat die Duitsers beetje paniekerig zijn

Tot hier alle stortingen voor Haiyan, vanaf nu hebben we het zelf nodig  ;D

Koen-IJM

Wadden 149-162 km/h. Best pittig.

Coennn

Windsnelheden in nieuwe run van GFS wat afgenomen. Staat nu overigens wel een windkracht 12 op de kaarten nabij de Deense kust.

Koen-IJM

Citaat van: Coennn op di 03 dec 2013 - 22:52
Windsnelheden in nieuwe run van GFS wat afgenomen. Staat nu overigens wel een windkracht 12 op de kaarten nabij de Deense kust.

Zitten inderdaad verschillen in. Maar de 12Z was wel erg extreem..

gilleeesss

oke allemaal gelijk hebben jullie, nu berekent gfs plots nog neerslag over belgie vrijdag/zaterdag (ookal gaat denkikd e temp op 850hpa enzo niet meer goed zijn)


wimbaens

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 22:56
oke allemaal gelijk hebben jullie, nu berekent gfs plots nog neerslag over belgie vrijdag/zaterdag (ookal gaat denkikd e temp op 850hpa enzo niet meer goed zijn)

Voor Limburg nog net wel koud genoeg op 850hpa(tussen -4°C en -6°C), maar lijkt me raar dat er nu plots ergens neerslag vandaan komt. Misschien iets met de schaduw van Engeland te maken.

Koen-IJM

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 22:56
oke allemaal gelijk hebben jullie, nu berekent gfs plots nog neerslag over belgie vrijdag/zaterdag (ookal gaat denkikd e temp op 850hpa enzo niet meer goed zijn)

T850 temperatuur in België iig te hoog.

Bacci

We moeten er ook mee rekening houden dat buien vaak onderschat worden.

Het zegt ook wel wat dat nu opeens sneeuw wordt berekend om 18UTC voor het noordoosten, het is allemaal erg fragiel.

gilleeesss

Citaat van: Koen-IJM op di 03 dec 2013 - 22:59
T850 temperatuur in België iig te hoog.

jup dat zag ik ook net, en vraag me ook af waar die plots vandaan komt? maarja zal toch vast regen zijn..

Energizer85

In de pluim is qua temperatuur nog veel onzekerheid voor aankomend weekend. De modellen hebben het er maar moeilijk mee. Complexe situatie....

ron12

Citaat van: Weerfreak op di 03 dec 2013 - 21:17
GFS geeft sneeuw, EC geeft geen sneeuw.

De nieuwe GFS run begint om 22:45 binnen te lopen.
De nieuwe EC run komt morgenochtend weer binnen.

Te volgen op:
Meteociel
Wetterzentrale
Wetter3
MeteoConsult(Gratis account nodig)
Wetteronline (WOM) BETAALD


Moge het nu duidelijk zijn waar weerkaarten kunnen worden gevonden.
Groeten, Weerfreak :)
sinds kort ook www.wetterpool.de gratis 6 de link links ga na gfs prognose,alles wijst zich van zelf
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Misschien als we het heel lief vragen: Kern daal alstublieft 250 km naar beneden, alstublieft :(

ron12

Dit is de beste plaatje, die ik kon vinden wat sneeuw betreft, alles  daar voor en daarna is bagger.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: winter op di 03 dec 2013 - 23:34
Misschien als we het heel lief vragen: Kern daal alstublieft 250 km naar beneden, alstublieft :(
SVP plaatjes uit de quote halen...
bijna 70mbarr verschil,tussen hoog en laag,dat gaan we merken  8)  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ricodehaan

Verwacht men ook veel Friesland (Leeuwarden) sneeuval..? Droge sneeuw?

ron12

Citaat van: ron12 op di 03 dec 2013 - 14:51
Luchtdruk verval van 65 mbar in 3 dagen http://krolowa-superstar.blog.pl/  ::)
hier mooi verhaaltje daar over,plaatje met omgevallen boom daar moet je zijn  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Volgens mij moeten we niet teveel kijken naar een sneeuwdek. Er zal geen gesloten sneeuwdek ontstaan die een dag blijft liggen...Het gaat om buien... De temperatuur komt zowiezo boven nul, dus het zal wel weer smelten. Maar in flinke buien, kan het natuurlijk wel erg intressant gaan worden.. Ik herinner mij een dag in 2010 :-)

Powered by EzPortal