Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209892 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

UKMO heeft in de 12z het mooiste neerslagplaatje.  :)

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Nieuwe 15-daagse pluim, zeer mooi :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss


Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op di 03 dec 2013 - 21:46
UKMO heeft in de 12z het mooiste neerslagplaatje.  :)



En de rest? 500 hPa/1500m/2m/dauwpunten?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Inderdaad mooi! maar dat was die eigenlijk al :P Nu even wat neerslag erbij.

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 21:58
op MT en LT :)

Vrijdag kan nog kouder worden, wat de kans op sneeuw weer iets bevordert. Alle factoren zijn vrijwel goed. Alleen de temperatuur op 2 meter word naar mijn idee iets te hoog ingeschat door EC. Deze kan lager liggen (ook te zien aan de "spreiding" op vrijdag). Buien en bewolking, neerslagafkoeling etc. kan er voor zorgen dat de temperaturen lager komen te liggen. Daarom berekend ze ook weinig sneeuw.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

glenn

Op termijn gaat de pluim echt meer en meer voor winter ook dit weekend oper nog warmste lid in de pluim sneeuw blijft dus zeker mogelijk op termijn zijn oper en controk flink warme leden vanaf 15 december 7o % kans op ijsdagen volgens de pluim van het zuiden ?

jorentje1997

Citaat van: Arend op di 03 dec 2013 - 21:46
UKMO heeft in de 12z het mooiste neerslagplaatje.  :)


Hmpf, zijn we vet mee als alles als regen valt...

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op di 03 dec 2013 - 22:00
Vrijdag kan nog kouder worden, wat de kans op sneeuw weer iets bevordert. Alle factoren zijn vrijwel goed. Alleen de temperatuur op 2 meter word naar mijn idee iets te hoog ingeschat door EC. Deze kan lager liggen (ook te zien aan de "spreiding" op vrijdag). Buien en bewolking, neerslagafkoeling etc. kan er voor zorgen dat de temperaturen lager komen te liggen. Daarom berekend ze ook weinig sneeuw.

ik ben gewoon negatief ingesteld omdat niets voor belgie is momenteel xD

Energizer85

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 22:10
ik ben gewoon negatief ingesteld omdat niets voor belgie is momenteel xD

Daar zijn we onderhand wel achter... ;)

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 22:10
ik ben gewoon negatief ingesteld omdat niets voor belgie is momenteel xD

Mwamwa ik heb toch nog wel wat hoop, meestal komen de voorspellingen niet uit zoals je wil maar zelden gebeurt dat wel.

Hier was vandaag 5°c voorspeld  met de dichte mist, de maximum temperatuur van vandaag kwam niet boven de 2°c.

glenn

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 22:10
ik ben gewoon negatief ingesteld omdat niets voor belgie is momenteel xD

niets voor belgie ? limburg en provincie antwerpen maken toch ook redelijke kans op sneeuw hoor

gilleeesss

Citaat van: glenn op di 03 dec 2013 - 22:14
niets voor belgie ? limburg en provincie antwerpen maken toch ook redelijke kans op sneeuw hoor

Bedoel west vlaanderen :)

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op di 03 dec 2013 - 22:13
Mwamwa ik heb toch nog wel wat hoop, meestal komen de voorspellingen niet uit zoals je wil maar zelden gebeurt dat wel.

Hier was vandaag 5°c voorspeld  met de dichte mist, de maximum temperatuur van vandaag kwam niet boven de 2°c.

nee man zit al 3520235 runs erin dat het net tot de grens komt

winter

Op dit moment is alles afhankelijk van VOORAL hoe het laag zich ontwikkeld en hoe het voorbij trekt en hoe snel er kou instroom plaats vindt als dit een paar uur vroeger is dan de modellen berekend hebben kan je al de nodige hoeveelheid sneeuw meer hebben maar voor waar en hoe snel het laag langs trekt is de belangrijkste factor gewoon hopen dat het beter wordt al hopen we nu al 3 dagen achter elkaar dat het zich herstelt  ;D

Over half uurtje dus ook de nieuwe GFS hopelijk verrast deze ons  ;)

winter

Hier mega temp verschillen hoe komt dat?? Denk niet dat dit toch alleen door bewolking komt. Daarnaast vandaag ook eerste helmannpunten regio Den Bosch of iets meer naar het midden toe van NED zo'n 1,5/2 helmannpunten! jaja is toch mooi!

Tyshane

leuk hoe de boel steeds weer verandert per run en de emoties ook daaromtrent. Afwachten is het devies, leuke weersituaties weer!

Citaat van: winter op di 03 dec 2013 - 22:20
Op dit moment is alles afhankelijk van VOORAL hoe het laag zich ontwikkeld en hoe het voorbij trekt en hoe snel er kou instroom plaats vindt als dit een paar uur vroeger is dan de modellen berekend hebben kan je al de nodige hoeveelheid sneeuw meer hebben maar voor waar en hoe snel het laag langs trekt is de belangrijkste factor gewoon hopen dat het beter wordt al hopen we nu al 3 dagen achter elkaar dat het zich herstelt

Met alles respect maar zo'n brij aan woorden is lastig te lezen zonder punten en comma's.

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op di 03 dec 2013 - 21:59
En de rest? 500 hPa/1500m/2m/dauwpunten?

Komt allemaal goed Jan, maak je geen zorgen. Die sneeuw komt er. We hebben hier al lang genoeg op de eerste sneeuwvlok moeten wachten.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op di 03 dec 2013 - 22:33
Komt allemaal goed Jan, maak je geen zorgen. Die sneeuw komt er. We hebben hier al lang genoeg op de eerste sneeuwvlok moeten wachten.  ;)

Haha ik wil kaarten zien dan ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Windstoten 202 km/h op de ECMWF kaart. Geen wonder dat die Duitsers beetje paniekerig zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal