Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209519 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bacci


winter

de nieuwe 12 h run is nu toch aan het binnen komen kijken wat we daarop kunnen zien!

arjanbruggink

Met de temperaturen in de mistgebieden zullen er in Braboland ongetwijfeld Hellmannetjes gescoord zijn.....
Moet Roan nog aan de arbeid......  ;D
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

winter

Hier ik heb een vraagje hier heb je de Geop 500 kaarten beide van 7 uur op 5 december. Maar verschillende runs de bovenste heeft een grote kern (de nieuwste run) t.o.v. de run van 6 h heeft dit invloed en ja wat voor een invloed dan?


Borislav

Wow krijgen we echt een big storm ? windveld sterker en zuidelijker weer.  GFS 12
Borislav Lekic

Bacci

Ik durf het niet te zeggen, maar wat een *** model is het GFS, eerst hele tijd consistent over de sneeuw maar volgt nu gewoon EC...

winter

Citaat van: borislavje op di 03 dec 2013 - 16:46
Wow krijgen we echt een big storm ? windveld sterker en zuidelijker weer.  GFS 12

Nee toch minder sterk windveld want de lijnen op 500 hPa kaart liggen verder uitelkaar dus minder sterke wind en het trekt nog iets noordelijker ipv zuidelijker. Of zie ik het dan verkeerd?

jorentje1997

Maximumtemperatuur Oostende vandaag : 2°c

GHkstra



CiteerVanaf donderdagochtend komen er zware windstoten voor tussen 75 en 100 km/uur,
vooral rond het avonduur zeer zware windstoten tussen 100 en 120 km/uur (met name in het waddengebied en aan zee).
Bron: KNMI

juno

Dat zie jij verkeerd, wind is sterker geworden en meer verschoven naar het zuiden.

Citaat van: winter op di 03 dec 2013 - 17:00
Nee toch minder sterk windveld want de lijnen op 500 hPa kaart liggen verder uitelkaar dus minder sterke wind en het trekt nog iets noordelijker ipv zuidelijker. Of zie ik het dan verkeerd?

Borislav

@ winter

fout gezien kijk deze foto maar

Borislav Lekic

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Bacci


gilleeesss

het zal gewoon uitdraaien op wat vlokken met veel wind voor nederland. that's it :)

Bacci

Citaat van: gilleeesss op di 03 dec 2013 - 17:26
het zal gewoon uitdraaien op wat vlokken met veel wind voor nederland. that's it :)

Helaas wel, ben meer benieuwd naar het vervolg.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 03 dec 2013 - 17:28
Helaas wel, ben meer benieuwd naar het vervolg.

tja week geleden zag het er ook goed uit, net zoals nu op LT.. Gaat toch weer uitdraaien op niets. is altijd hetzelfde. Waarom doen die modellen dat toch xd

Hieronder nog eens het 'sneeuw'dekje, enkel noordoosten lijkt iets te hebben. De rest mag je rekenen da tniets blijft liggen volgens deze run


Energizer85

Wat een negatief gedoe weer zeg.... Pffff er is potentie genoeg... Het is pas dinsdag hoor. Snap t niet, gewoon blijven volgen deze situatie..

Maxim

18h run gaat ons gelukkig maken, hoe? Geen idee.. Heb een goed gevoel :D

gilleeesss

Citaat van: Maxim op di 03 dec 2013 - 17:44
18h run gaat ons gelukkig maken, hoe? Geen idee.. Heb een goed gevoel :D

Buikgevoel ja?:D kan altijd, enja ik ben negatief omdat het gewoon slechter gaat..., de runs zijn enorm verslecht naarmate we ernaar toe gaan. Sinds die wint er bijstaat is het enorm verslecht :)

J

GFS 12 Hoofdrun is inderdaad niet goed. Ook op langetermijn niet meer.. Even ensemble afwachten dus..

Powered by EzPortal