Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209530 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

De nieuwe hoofdberekening (Oper) van het ECMWF laat volgende week een toenemende kans op matige nachtvorst (-5°C) zien met overdag rond het vriespunt. Dadelijk kijken hoe de Oper er voor staat in de pluim. ;)


Arend

Ook een stevig windkaartje van UKMO voor a.s. donderdag.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

CFS gaat voor winter na het weekend

Bron Dennis de Wild




Energizer85

Potverdikkie.... Ik vind t allemaal maar spannend. Wel sneeuw, geen sneeuw, dan weer storm, sneeuw toch geen sneeuw.. Daarna weer warmer? Toch na t weekend weer winter?? Aaaaaarrrrghhhh  :P :-* :o

Joep

Wow de Duitsers zien de storm wel zitten geloof ik

Donnerstag Orkan und Sturmflut möglich.



Bron
http://www.wetteronline.de/wetternews/2013-12-02-wl

Bacci

Citaat van: Energizer85 op ma 02 dec 2013 - 20:56
Potverdikkie.... Ik vind t allemaal maar spannend. Wel sneeuw, geen sneeuw, dan weer storm, sneeuw toch geen sneeuw.. Daarna weer warmer? Toch na t weekend weer winter?? Aaaaaarrrrghhhh  :P :-* :o

Wat zou het leven toch makkelijker zijn zonder al die verwachtingen  :P

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op ma 02 dec 2013 - 20:52
CFS gaat voor winter na het weekend

Bron Dennis de Wild


Dit is hoop zoeken vind ik.... Is gewoon een kaart van 1 van de 50 leden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Bacci op ma 02 dec 2013 - 21:02
Wat zou het leven toch makkelijker zijn zonder al die verwachtingen  :P

Ja en nee, kvind t toch wel prettig als ik maatregelen kan nemen mocht het inderdaad gaan stormen,... Dan laat ik de NS ff links liggen  ;)

Borislav

Wow de duitsers gaan voor een big storm :P
Borislav Lekic

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 02 dec 2013 - 21:03

Dit is hoop zoeken vind ik.... Is gewoon een kaart van 1 van de 50 leden

Nouja we zullen het zo zien in de pluim.

gilleeesss

ik had liever die storm wat minder, dat de depressie ook nog wat dieper trok en voor sneeuw zorgde, nu is de sneeuw uit EC

Energizer85

Citaat van: gilleeesss op ma 02 dec 2013 - 21:21
ik had liever die storm wat minder, dat de depressie ook nog wat dieper trok en voor sneeuw zorgde, nu is de sneeuw uit EC

Kan nog gebeuren... Wie weet, de laatste dagen is er al een hoop geschoven. Wieweet liggen de kaarten morgen weer anders...

Jan van Ooijen

Mooie Oper in de pluim, wat zal het gemiddelde zijn?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 02 dec 2013 - 21:27
Mooie Oper in de pluim, wat zal het gemiddelde zijn?

Mooie oper, laat de rest van de pluim maar komen! :)

Joep

Vrijdag nog steeds volop sneeuw in de kaarten. Kuststreken wel meer kans op nattesneeuw
verder landinwaarts sneeuw

weerpluim.nl


maarten89

De pluim ;D ziet steeds beter uit toch ::)

Joep

Vandaag 21:07 Storm en hoogwater

Piet P.

Een diepe depressie trekt donderdag over Schotland naar Scandinavië. De kerndruk van dit laag daalt daarbij naar een waarde van 962 hPa en dat is behoorlijk laag. Hierdoor ontstaat er dan ook een behoorlijk drukverloop, omdat er op dit moment nog sprake is van een relatief hoge luchtdruk in ons land en Engeland.

Donderdag zal de zuidwestenwind in de middag aan de kust toenemen tot stormkrachtig of stormkracht 9. We krijgen daarbij veel buien met flink wat regen. Het kwik ligt overdag rond 7 à 8 graden. Doordat er donderdagavond sprake is van springtij en de wind naar het noordwesten draait kan er flinke opstuwing van het zeewater naar de Nederlandse kust plaatsvinden. We moeten rekening houden met een erg hoge waterstand aan de kust.

Vrijdag ligt de depressie met de kern boven zuid-Finland. De wind is bij ons dan nog altijd stormachtig aan de kust, uit het noordwesten tot noorden. We krijgen nu boven de relatief warme Noordzee (met temperaturen van ruim 10 graden bij onze kust) vorming van veel buien. Doordat die noordwest tot noordelijke stroming erg veel koude, arctische lucht meebrengt, zullen deze buien in ons land een mix vormen van regen met (natte) sneeuw, hagel en soms ook onweer.

We hebben door de relatief warme zee in combinatie met de stormachtige wind een te hoge luchttemperatuur in ons land, tussen 4 en 7 graden. De (natte) sneeuw smelt dus overdag snel weg. In de nacht van vrijdag op zaterdag kan het lokaal een beetje wit worden, maar ook dit zal zaterdag weer snel smelten. Het echte winterweer blijft nog weg. Tijdens buien en in de avond en nacht wel kans op gladheid.


Bacci

Citaat van: Joep op ma 02 dec 2013 - 21:36
Vrijdag nog steeds volop sneeuw in de kaarten. Kuststreken wel meer kans op nattesneeuw
verder landinwaarts sneeuw

weerpluim.nl

Ja GFS wel, zie ook vorige pagina's.

Energizer85

Volgens deze pluim, wordt t vrijdag hooguit een graad of 3... Koude bovenlucht, sneeuw zal wel komen denk ik... Vooral als de buien lekker actief worden :-)

Bacci

Citaat van: maarten89 op ma 02 dec 2013 - 21:42
De pluim ;D ziet steeds beter uit toch ::)

Helaas oper koude uitbijter. Verder lijkt het me dan echt saai winterweer, niet echt vriezen en droog.

Powered by EzPortal