Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209531 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: TaL op zo 01 dec 2013 - 13:52
Wij zij nog altijd België :p

Veel maakt het niet uit, als ik met mijn fietsje door de sneeuw naar school ga moet ik constant vertragen voor die auto's, en treinen in België met sneeuw die zijn zeldzaam 8)

Trouwens, nog even de percentages vanop weerstationoverijse meegeven:



Bron:weerstationoverijse

winter


bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jelte

Citaat van: Sven Vlissingen op zo 01 dec 2013 - 13:36
Niet om het sneeuw-enthousiasme te temperen, maar nu de diverse depressies steeds vaker en stabieler voor het eind van komende week op de kaarten verschijnen, met langdurige noordwestelijke stormachtige wind in combinatie met springtij, kan dit toch ook wel op andere gebieden een interessante situatie opleveren?
Zijn daar ook rekenmodellen voor, bijvoorbeeld de verwachte opzet op de waterstanden?

Ja, die zijn er, bijvoorbeeld bij het KNMI hebben ze goede verwachtingen per kustplaats. Het enige probleem is dat die nog niet zo makkelijk openbaar op internet te vinden zijn, dus als iemand wat weet, dan hoor ik het graag. Dus niet de golfhoogtes, maar de verwachte waterstanden voor bijvoorbeeld 7 dagen.
Iemand?

jens

inderdaad erg mooe pluim,komt waarschijnlijk omdat gfs op LT steeds weer een scandihoog berekent dat staat er nu toch al enkele runs op
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Hector Pascal

Ja, winter. Leg eens uit. Wat is er mooi aan die pluim?
Nul bestaat niet.

Bacci

Citaat van: winter op zo 01 dec 2013 - 14:28
NIEUWE GFS PRACHTIG !


Op lange termijn wel wat beter, maar nog steeds geen duidelijkheid. Ben bang dat het wel even wat zachter gaat worden, dus rond normale temperaturen en daarna wellicht weer kouder. Maarja nog veel te ver weg, laten we eerste genieten van de eventuele sneeuw (die we niet vaak zien in begin december!)

TaL

Even de pluimen van GFS op volgorde gezet van de 12 z gisteren tot de 6 z vanmorgen. Kijk eens goed naar dat gemiddelde. :)

Dit zijn wel de pluimen van ZO-nederland en niet het midden
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op zo 01 dec 2013 - 15:32
Even de pluimen van GFS op volgorde gezet van de 12 z gisteren tot de 6 z vanmorgen. Kijk eens goed naar dat gemiddelde. :)

Dit zijn wel de pluimen van ZO-nederland en niet het midden

Zo, dat is aardig verbeterd zeg!  :o Van vrijwel alleen maar zachte oplossingen naar flink veel koude.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Citaat van: Weerfreak op zo 01 dec 2013 - 15:39
Zo, dat is aardig verbeterd zeg!  :o Van vrijwel alleen maar zachte oplossingen naar flink veel koude.

Hou wel in het achterhoofd dat het ook andersom rap kan gaan ;) Maar goed, dit is nu positief, nu zo houden of verderzetten :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jorentje1997

GFS 12h momenteel bezig met het ''grote moment'' afwachten wat het nu brengt.

jorentje1997

GFS naar mijn mening weer wat minder.

winter

Citaat van: jorentje1997 op zo 01 dec 2013 - 17:08
GFS naar mijn mening weer wat minder.

Waar volg jij dit? Alvast bedankt!

Bacci

Citaat van: jorentje1997 op zo 01 dec 2013 - 17:08
GFS naar mijn mening weer wat minder.

Nouja de hoeveelheid sneeuw en de timing zal per run natuurlijk verschillen, maar aanvoer van sneeuwbuien uit het noordwesten blijft erin, vanaf de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag de hele dag en misschien nog zaterdagochtend.

gilleeesss

Ben toch benieuwd, gfs is weer voor nederland sneeuw, belgie niet. :(

jens

Citaat van: jorentje1997 op zo 01 dec 2013 - 17:08
GFS naar mijn mening weer wat minder.
wat minder?echt slecht zul je bedoelen,alleen donderdagnacht en vrijdag nog sneeuwbuien :( :'(
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Energizer85

Mensen... Tis maar 1 run... Verandert nog 20 keer.....

TaL

Citaat van: MichaelvdPoel op zo 01 dec 2013 - 17:01
GFS was weer eens finaal de weg kwijt en schuift schoorvoetend aan ;D

En nu is hij weer weg, wat krijg ik het soms van die oper. Het Europees model blijft tenminste consistent. Nu ja, gelukkig zeggen de pluimen van GFS genoeg, zou me weer niet verbazen dat die weer een warme uitbijter is.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jens

ik krijg er ook wat van,wordt je zenuwachtig van :P
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Jan van Ooijen

Citaat van: MichaelvdPoel op vr 29 nov 2013 - 18:34
GFS Oper komt in de laatste 12 run met een interessante setting op de proppen. Het lijkt echter met een "sisser" af te gaan lopen rond 8 dec. Drukstijgingen boven midden Europa geven de kou geen kans zuidwaarts te kunnen gaan uitstromen. Het inmiddels veelbesproken koudeputje trekt tegen die tijd "ongunstig" noord van de Wadden richting Denemarken. Hierdoor flinke opwarming in de onderste 1000 meter van de verticale luchtkolom in een westelijk cyclonaal georiënteerd stromingspatroon. Dit gaat hem helaas niet worden zo, en zal er nog flink aan gesleuteld moeten worden voor serieus ouderwets winterweer. Gr Michael

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal