Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209538 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: MichaelvdPoel op vr 29 nov 2013 - 18:34
GFS Oper komt in de laatste 12 run met een interessante setting op de proppen. Het lijkt echter met een "sisser" af te gaan lopen rond 8 dec. Drukstijgingen boven midden Europa geven de kou geen kans zuidwaarts te kunnen gaan uitstromen. Het inmiddels veelbesproken koudeputje trekt tegen die tijd "ongunstig" noord van de Wadden richting Denemarken. Hierdoor flinke opwarming in de onderste 1000 meter van de verticale luchtkolom in een westelijk cyclonaal georiƫnteerd stromingspatroon. Dit gaat hem helaas niet worden zo, en zal er nog flink aan gesleuteld moeten worden voor serieus ouderwets winterweer. Gr Michael

Een eerste prik mag het ook zijn, het echte werk moet dan maar in januari/februari :D

Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op vr 29 nov 2013 - 18:40
Een eerste prik mag het ook zijn, het echte werk moet dan maar in januari/februari :D

Wie weet komt dat wel in december al :P Kan zomaar veranderen, in goede en slechte zin.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: Weerfreak op vr 29 nov 2013 - 19:13
Wie weet komt dat wel in december al :P Kan zomaar veranderen, in goede en slechte zin.

een pak sneeuw (ookal blijft het maar 2-3dagen liggen (zou voor mij al leuk zijn xd,, want ik ben iemand die van sneeuw houd, winter ook wel, maar vooral sneeuw, dus die strenge vorst boeit me iets minder. Het is natuurlijk ook leuk 1-2weken een wit landschap te zien en ijssdaagjes :D

Jan van Ooijen

Ik kan me herinneren qua uitspraken zoals.... "GFS is een slecht weermodel"
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 29 nov 2013 - 19:30
Ik kan me herinneren qua uitspraken zoals.... "GFS is een slecht weermodel"
Die is alleen maar goed in de zomer  8) ;D ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 29 nov 2013 - 19:30
Ik kan me herinneren qua uitspraken zoals.... "GFS is een slecht weermodel"

Vind ik leuk  ;D

gilleeesss

ECMWF laat de kern totaal niet tot bij ons komen, ben benieuwd naar het gifje van jan(mss?:d)

theowl999999

it looks pretty dam goed for me  ;D


theowl999999


Weerfreak 1337

Citaat van: MichaelvdPoel op vr 29 nov 2013 - 20:10
ECMWF is in zijn  meest actuele run een stuk winterser dan het Amerikaanse GFS. Alhoewel de ergste kou voor oost Europa bestemd is, toch een leuke "verlate" sinterklaassurprise misschien?  ;D Gr

Ja, mooie waarden qua temperaturen en dauwpunten (EN neerslag!) :)
Jammer dat het hoog zich anders gaat nestelen op de lange termijn, waardoor de kou zich weer verplaatst, misschien kan daar nog wat aan "gesleuteld" worden. Heb het idee dat het laag dat van de oceaan komt het hoog wegdrukt. Misschien dat deze uiteindelijk toch een andere koers neemt. :)
Al met al een leuke situatie en misschien wel het eerste pakje(?) sneeuw van het seizoen.  :)

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss


Ramon Oost

Wederom sneeuwbuien in de berekeningen van het ECMWF.


Bacci

Heerlijk die sneeuwbuien uit het noordwesten, hopelijk een herhaling van december 2010.

petje

hmmm ik hoop dat ze later vallen... kom zaterdag weer pas thuis vanuit new york!!

hahaha nee hoor gun jullie het plezier..
en hoop dat er nog genoeg dagen komen deze winter voor mij en voor jullie dan he

pascal

Volgens gfs duurt het niet zo lang met de koude.?
hoop het niet.

Bacci

Wat een heerlijke pluim mensen!! Nu hopen op geen anticlimax.


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

jorentje1997


winter

Citaat van: jorentje1997 op vr 29 nov 2013 - 22:44
Nieuwe run GFS, spannend!  8)
Waar volg jij die nieuwe run of heb jij het over die van 18 h?

ECMWF zeker een mooie RUN! GFS 18h ook redelijk voor het betrouwbare gedeelte. ECMWF op lange termijn grote spreiding de helft van de modellen komt toch echt met een reeks vriesdagen achterelkaar! Maar GFS daarentegen minder op lange termijn.
Maar we zullen zien, we moeten ons niet blij maken met een dooie mus.

jorentje1997

Citaat van: winter op vr 29 nov 2013 - 22:46
Waar volg jij die nieuwe run of heb jij het over die van 18 h?

ECMWF zeker een mooie RUN! GFS 18h ook redelijk voor het betrouwbare gedeelte. ECMWF op lange termijn grote spreiding de helft van de modellen komt toch echt met een reeks vriesdagen achterelkaar! Maar GFS daarentegen minder op lange termijn.
Maar we zullen zien, we moeten ons niet blij maken met een dooie mus.

Heb het over de 18UTC run  ;)

Powered by EzPortal