Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209501 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Citaat van: lans op vr 29 nov 2013 - 12:22
Ooh maar daar heb ik het ook niet over hoor maar als je al die berichten ziet van ijsbloem dan snap je het. Ik bedoel juist te zeggen dat je je niet moet hechten aan dat lange termijn en ijsbloem gaat zelf naar januari en febeuari kijken
Ja veel geloof hecht ik niet aan die voorspellingen, ik vraag mij af of iemand op het forum het nog zal meemaken dat deze ooit gaan uitkomen.

Romigo

Ik houd mijn hoofd koel en kijk in de loop van volgende week wel, of het nog steeds in de kaarten staat. Zoals ik hier al enkele malen gelezen heb, kan het zomaar uit de kaarten verdwijnen en dan wordt je weer blij gemaakt met een dooie mus.  ???
Met andere woorden, is het heel leuk die voorpret, maar ik vind het te ver vooruit kijken als het ook onzeker is wat er na dinsdag gaat gebeuren.
De voorspellingen zijn positief, maar ik hoop dat ze ook positief blijven voor het volgende weekend.

Jan van Ooijen

Ook het Amerikaans weermodel zegt sneeuw! Bovenluchttemps van -8 à -9. 500 hPa Geo is 516-520 en dat houdt in dat de SVG (sneeuwvalgrens) 0 meter is.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

theowl999999

IF, i repeat, IF (ALS) this is coming, i believe it can be memorable  ;D ;D

lans

Citaat van: theowl999999 op vr 29 nov 2013 - 12:36
IF, i repeat, IF (ALS) this is coming, i believe it can be memorable  ;D ;D

Nice one
achterhoek

DSDLimburg

Zou het uitkomen dan heeft Europa genoeg sneeuw voor een grote sneeuwpop ;D nog maar niet te spreken over de Noordse landen landen :o. wel nog zeer LT
seizoen 2018/2019

Rudi-Assauer

Wat betekenen die roze cijfers in dat plaatje?

Hansle

Zie de informatie van ecmwf bij de 00u run van vandaag.

Hansle

Vervolg op vorige post. Zie opbouw rug naar Groenland.

Hansle

GFS forecast model ziet het ook volledig zitten met de winter

DSDLimburg

Citaat van: Rudi-Assauer op vr 29 nov 2013 - 13:09
Wat betekenen die roze cijfers in dat plaatje?
Ik geloof dat dat betekend hoe veel sneeuw er valt tussen een periode, per vierkante meter
.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuw
De dichtheid van verse sneeuw bedraagt circa 100 kg/m3; de waarde hangt sterk af van de hoeveelheid lucht die tussen de ijskristallen aanwezig is oftewel de mate waarin de sneeuw samengedrukt is. Wanneer de sneeuw platgetrapt of platgereden is, is de dichtheid veel hoger (mogelijk oplopend tot ruim 900 kg/m3, dus nog steeds minder dan water met een dichtheid van 997 kg/m3). Een vuistregel is dat 1 eenheid regen gelijk is aan 8 eenheden sneeuw, dat wil zeggen dat er voor 1 cm sneeuw ongeveer 1,2 mm regen nodig is.

Hier kun je er meer over vinden. als ik het niet goed heb dan hoor ik het wel van iemand. :)
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Wat een kaarten!! de kansen worden groter, maar het blijven nog altijd kansen he :)

jorentje1997

Ondertussen een bekend scenario, de eerste examens komen eraan en daarbij hoort natuurlijk sneeuw waardoor iedereen een uurtje later kan beginnen.

Oke, tot daar mijn negativiteit.

Ookal blijft het nog even LT de kansen zijn er, en het zijn mooie kansen. Nog even afwachten maar de hoop is er wel.  ;)


glenn

Net buiten gaan kijken dacht dat het aan het hagelen was zoon lawaai op onze rolluik maar het lijkt erop dat de bovenluchten kouder zijn dan gedacht hier valt ijsregen momenteel met bakken uit de lucht tis hier ferm glad

gilleeesss

Ziet er naar uit dat GFS 12z beetje zelfde uitdraait als vorige tot donderdag alvast :)

theowl999999

Citaat van: gilleeesss op vr 29 nov 2013 - 17:16
Ziet er naar uit dat GFS 12z beetje zelfde uitdraait als vorige tot donderdag alvast :)

yep, 12z is following previous output. It is still looking very good


theowl999999

I'm getting the snow removal ready for Saturday

gilleeesss

GFS 12z vooral noord nederland dik pak sneeuw, moest de kern wat meer naar het zuiden gaan zou het mooier zijn denkik voor heel benelux. maarja details spreken we beter nog niet van, belangrijkste is dat het er weer inzit

SniperEye

Het is wellicht verstandig om te vermelden dat neerslag zich erg moeilijk laat berekenen. Locatie en vorm van neerslag is lastig te bepalen.

Ooit schreef iemand op dit forum dat tussen sneeuw en regen een verschil kan zijn van 2 graden. Als men in de zomer 26 graden verwachten en het wordt 28 graden dan is niemand teleurgesteld, als men in de winter er 2 graden naast zit kan dat het verschil zijn tussen sneeuw en regen.

Remy

Ik ga mijn sneeuwschuiver alvast slijpen,die sneeuw moet immers ook weer weg :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal