Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209800 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 27 nov 2013 - 10:36
Control komt weer met gekke sprongen... -10

Ik vermoed dat er een verband is tussen de sneeuwval die de Control run ziet in het weekend (tot wel 15cm.) Dan is een nacht -10 natuurlijk prima mogelijk boven z'n sneeuwdek. Helaas ziet alleen de Control run dit dus moeten we afwachten of er meer leden mee gaan willen of dat het als sneeuw voor de zon zal verdwijnen in latere runs.

Bacci

Nieuwe pluim weer iets beter, was bang dat de kou uitgesteld zou worden, na maandag toch kouder?

GHkstra


theowl999999

GFS 6z is beautiful and it is enforcing the models output that point to a change around 5-6 dec.


JerryL

Citaat van: JerryL op di 26 nov 2013 - 16:37
Ik ben een leek dus wellicht kan het in ''sesamstraattaal''? Eerder las ik dat een vroege winter snel sterft, dus het huidige weer zou een prima december kúnnen geven.

Nu lees ik dat december wel eens somber kan verlopen voor wie van de winter houd, dan is mijn vraag eigenlijk wat voor weer is het meest waarschijnlijk voor de aankomende kerstperiode (medio tot eind december)? Meestal verloopt de eerste helft van december kouder dan de periode tussen 20 en 31 december. De kerstdooiperiode. Is dat nu andersom?

Zwaar gedist

Reutel

NAO index blijft ook kwakkelen. Winter gaat nog niet echt doorzetten, maar daar in tegen ook geen overtuigende west circulatie. het kan alle kanten op.  8)

benjamin112

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ik ben Benjamin kom uit Valkenswaard Zuid-Oosten van Noord-Brabant.

Als ik weeronline moet geloven komt er na 5 December een berg sneeuw maar ik denk dat dat nog zeer onzeker is!

DSDLimburg

Citaat van: benjamin112 op wo 27 nov 2013 - 14:54
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ik ben Benjamin kom uit Valkenswaard Zuid-Oosten van Noord-Brabant.

Als ik weeronline moet geloven komt er na 5 December een berg sneeuw maar ik denk dat dat nog zeer onzeker is!
welkom, veel plezier! ( je kan je hier voorstellen)  ;)
http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/board,18.0.html
seizoen 2018/2019

arjanbruggink

Citaat van: benjamin112 op wo 27 nov 2013 - 14:54
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ik ben Benjamin kom uit Valkenswaard Zuid-Oosten van Noord-Brabant.

Als ik weeronline moet geloven komt er na 5 December een berg sneeuw maar ik denk dat dat nog zeer onzeker is!
En waarom denk je dat dan?? Verklaar je nader  ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Citaat van: benjamin112 op wo 27 nov 2013 - 14:54
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ik ben Benjamin kom uit Valkenswaard Zuid-Oosten van Noord-Brabant.

Als ik weeronline moet geloven komt er na 5 December een berg sneeuw maar ik denk dat dat nog zeer onzeker is!

Nog zeer LT, en of het bij ons dan mogelijk sneeuw gaat op leveren?
seizoen 2018/2019

gilleeesss


winter

Haha weeronline heeft 9 van de 10 keer fout. Ik weet echt niet waar zij hun weervoorspelling op baseren.

gilleeesss

Citaat van: winter op wo 27 nov 2013 - 15:23
Haha weeronline heeft 9 van de 10 keer fout. Ik weet echt niet waar zij hun weervoorspelling op baseren.

Dus laatste gfs is ook NOOOOIT juist he :) maarja het zal wel weer weggaan..

DSDLimburg

Citaat van: gilleeesss op wo 27 nov 2013 - 15:27
Dus laatste gfs is ook NOOOOIT juist he :) maarja het zal wel weer weggaan..

Och ja het blijft altijd leuk om te volgen, of het in de kaarten blijft?
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Citaat van: DSDLimburg op wo 27 nov 2013 - 15:30
Och ja het blijft altijd leuk om te volgen, of het in de kaarten blijft?

laat maar komen hoor ^^ ben er klaar voor.

benjamin112

Het klopt dat weeronline het vaak verkeerd heeft maar ik hoop het

DSDLimburg

Citaat van: gilleeesss op wo 27 nov 2013 - 15:34
laat maar komen hoor ^^ ben er klaar voor.
Voor Limburg ook niet slecht, zou het uitkomen ;) En inderdaad het mag wel langzaam een beetje op gang gaan komen.
seizoen 2018/2019

GHkstra


Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal