Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209662 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Ik zit al lekker volop in de kou!  :)

Ramon Oost

Het was koud gisteravond langs de oostgrens. In Enschede vroor het zelfs matig met -6 graden!


Harry de Hond

Een verschil van ruim 11 graden in het land. Dat is eigenlijk ook best flink.
Juist.

winter

Zowel GFS als ECMWF laat nog steeds temp dalen na 3 december rond de 5 graden.
Onzekerheid is relatief klein naar mijn mening al leden zitten met max temp onder de 8 graden een paar rond het vriespunt.
Hopelijk eerste serieuze week met sneeuw. Maar dat duurt denk ik nog een week of 2. 2 de week in december ofzo zal het wel serieus raak zijn.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Zie het allemaal nog somber in wat betreft winter in december
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

We zullen het maar de komkommertijd noemen ;D haha.
seizoen 2018/2019

Reutel

Citaat van: winter op di 26 nov 2013 - 10:23
Zowel GFS als ECMWF laat nog steeds temp dalen na 3 december rond de 5 graden.
Onzekerheid is relatief klein naar mijn mening al leden zitten met max temp onder de 8 graden een paar rond het vriespunt.
Hopelijk eerste serieuze week met sneeuw. Maar dat duurt denk ik nog een week of 2. 2 de week in december ofzo zal het wel serieus raak zijn.

Vergeet niet dat de temperatuur op langere termijn naar het langjarig gemiddelde neigt. Deze fout werd vorig jaar ook keer op keer gemaakt. Belangrijker is om naar de trent op langere termijn te kijken.

Zoals ik naar de pluim kijk zie ik nog weinig winter op de kaarten staan.  ;)

Unknown-user1778

johann zit al lekker in de sneeuw. wat een bummer dat ik dit jaar niet op wintersport (kan) gaan... niks mooiers dan met volle snelheid op de lange latten over pas geprepareede pistes met het prachtige uitzicht omlaag zoeven, en af en toe afwisselen met wat gestuntel in de diepe sneeuw net naast de piste en dan vallen met de snufferd in den sneeuw  :o 8) ;D

Ijsbloem

JPP,
Dat was in de winter 2004-2005.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 nov 2013 - 11:11
Zie het allemaal nog somber in wat betreft winter in december

Ik ben een leek dus wellicht kan het in ''sesamstraattaal''? Eerder las ik dat een vroege winter snel sterft, dus het huidige weer zou een prima december kĂșnnen geven.

Nu lees ik dat december wel eens somber kan verlopen voor wie van de winter houd, dan is mijn vraag eigenlijk wat voor weer is het meest waarschijnlijk voor de aankomende kerstperiode (medio tot eind december)? Meestal verloopt de eerste helft van december kouder dan de periode tussen 20 en 31 december. De kerstdooiperiode. Is dat nu andersom?

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 nov 2013 - 11:11
Zie het allemaal nog somber in wat betreft winter in december

Ach, niets is veranderlijker dan het weer.  ;) Volgende week kunnen er opeens hele andere vooruitzichten zijn. Het perspectief (vandaag) is inderdaad niet echt glorieus, als je van de winter houdt.

gilleeesss

ik zie toch wl KANSJES vanaf 5dec... dat er iets kan opbouwen...  maar kweet het niet.. Ik hoop op toch 1 serieuzere 'langere' winterprik in december al

arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op di 26 nov 2013 - 17:59
ik zie toch wl KANSJES vanaf 5dec... dat er iets kan opbouwen...  maar kweet het niet.. Ik hoop op toch 1 serieuzere 'langere' winterprik in december al
Weet niet jij ziet in de afbeelding die je geplaatst hebt.....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

Citaat van: arjanbruggink op di 26 nov 2013 - 20:47
Weet niet jij ziet in de afbeelding die je geplaatst hebt.....

Ja dit is wat ik bedoel. KANSJES, misschien kans dat er daar blokkade komt :) ten westen van UK

Bacci

Eindelijk een betere pluim! niet overweldigend maar toch eindelijk wat verandering, werd er al depressief van zeg.


ron12

Kan dit nog gevolgen hebben voor de aankomende winter http://news.yahoo.com/calm-solar-cycle-prompts-questions-impact-earth-213912384.html Zo ja, dan komen er leuke tijden aan, die ook heel intersant zullen zijn  ;) lijkt mij  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Bacci op di 26 nov 2013 - 22:26
Eindelijk een betere pluim! niet overweldigend maar toch eindelijk wat verandering, werd er al depressief van zeg.

Op termijn kouder? MOSjes say no.



Erg fraai neerslagkaartje van EC bij Meteo Consult. Zitten trouwens meer kunststukjes in deze run.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Komt Sinterklaas met een mooi cadeau voor het oosten?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Control komt weer met gekke sprongen... -10

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal