Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209498 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

pluim midden en zuidoost, oosten blijft toch redelijk koel. En voor op de LT termijn rond 5 dec?
seizoen 2018/2019

mauriceb

mooie buitjes boven west NLD op het moment :)

Hector Pascal

@ DSDLimburg

Volgens mij is die pluim niet koel, maar normaal voor de tijd van het jaar.
Nul bestaat niet.

DSDLimburg

Citaat van: Hector Pascal op ma 25 nov 2013 - 11:36
@ DSDLimburg

Volgens mij is die pluim niet koel, maar normaal voor de tijd van het jaar.

Wat jij wilt? Ik vindt hem voor het oosten en zuidoosten nog altijd wat koeler, ten opzichte van het midden. Ik heb het ook niet over tempraturen die normaal zijn voor het jaar?  Maar over ( pluim midden en zuidoost, oosten blijft toch redelijk koel. En voor op de LT termijn rond 5 dec?).......
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: DSDLimburg op ma 25 nov 2013 - 11:51
Wat jij wilt? Ik vindt hem voor het oosten en zuidoosten nog altijd wat koeler, ten opzichte van het midden. Ik heb het ook niet over tempraturen die normaal zijn voor het jaar?  Maar over ( pluim midden en zuidoost, oosten blijft toch redelijk koel. En voor op de LT termijn rond 5 dec?).......

Gemiddelde temp van 6 graden ongeveer dan zitten we mooi rond het gemiddelde!
Het gaat vanacht hier ook weer vriezen dus.. Het zal inderdaad hier in het zuiden wat kouder zijn heb je gelijk in DSD!

Die Max temp op dat kaartje dan hahah wooow!

In Spanje ook lichte vorst en hier in het Noorden stelt het niet veel voor :P

EDIT: Net ook even op de Jet Stream kaarten gekeken en de jet stream begint eindelijk wat af te zakken richting het zuiden!
Doenrade, Limburg

Bacci

Tweede helft van de pluim ziet er opzich goed uit, genoeg leden voor kou, nu alleen nog afwachten wat het gaat worden. De trend dit jaar is in ieder geval goed.

DoeEensGek

Citaat van: DSDLimburg op ma 25 nov 2013 - 10:19
pluim midden en zuidoost, oosten blijft toch redelijk koel. En voor op de LT termijn rond 5 dec?


Zullen we deze pluim maar niet meer laten zien hier?
80% kans. Tis toch geen loterij hier?
Juist de lijnen zijn belangrijk om de 'lange' termijn te kunnen lezen.

winter

GFS gaat mee met ECMWF en ziet het toch een stuk kouder worden nabij 5 december. Hopelijk de control :P

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

Jan van Ooijen

Citaat van: Hector Pascal op ma 25 nov 2013 - 15:50
GFS voorlopig nog dramatisch...

Geeft helemaal niets, beter nu erg slecht dan in januari ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 25 nov 2013 - 15:56
Geeft helemaal niets, beter nu erg slecht dan in januari ;)

Iedereen hooppt op winter in december ook al xd maarja,, het mag nog 2weken slecht zijn, daarna mag het dan toch eens sneeuwen en vriezen :)

DSDLimburg

[quote author=DoeEensGek link=topic=4704.msg71004#msg71004 date=13853852

Zullen we deze pluim maar niet meer laten zien hier?
80% kans. Tis toch geen loterij hier?
Juist de lijnen zijn belangrijk om de 'lange' termijn te kunnen lezen.
[/quote]


Loterij? wat is er mee de belangrijkste run voor het midden die plaats ik altijd op expert en die van het zuidoosten gewoon standaard.( Hij blijft naar mijn mening het zelfde dan voor het zuidoosten.) expert of standaard blijft de zelfde run voor het zuidoosten!
seizoen 2018/2019

Marc.S

Brrrr wat is het toch weer verrekt lekker koud buiten! ik hou van die vrieslucht heerlijk! ;D (Tact -2)

gilleeesss

Citaat van: Marc.S op ma 25 nov 2013 - 21:42
Brrrr wat is het toch weer verrekt lekker koud buiten! ik hou van die vrieslucht heerlijk! ;D (Tact -2)

Hier 5°C met wat lichte regen :)

Unknown-user1778

wanneer hadden we vorig jaar eerste sneeuw ? toch ook ergens rond het begin van december of niet?

Bacci

Haha ik blijf het geweldig vinden die stilte, die pluim werkt ook niet echt mee he  ;D
1 sneeuwvlok en dan barst het los  ;)
Vriest wel lekker aan de oostgrens, en inderdaad wat ruikte het weer lekker fris buiten!
Geniet ervan want straks krijgen we weer die vieze regengeur :P

JPP78

fris geweest gisteravond in het oosten. de koud zit niet ver weg! maar kan ons niet bereiken door dat GB hoog! welk jaar was dat ook alweer dat er een hele tijd een GB Hoog was en dat het een van de ijzigste winters van Duitsland werd, maar wij alleen natte kou uit het noorden hadden? ergens begin 2000 volgens mij.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

jonkheer

Pluim is niks mee. Volgt gewoon het patroon van temperaturen zoals die normaal zijn voor de tijd van het jaar.

mauriceb

Citaat van: JPP78 op di 26 nov 2013 - 07:25
fris geweest gisteravond in het oosten. de koud zit niet ver weg! maar kan ons niet bereiken door dat GB hoog! welk jaar was dat ook alweer dat er een hele tijd een GB Hoog was en dat het een van de ijzigste winters van Duitsland werd, maar wij alleen natte kou uit het noorden hadden? ergens begin 2000 volgens mij.

Altijd leuk zo'n #@$# UK high. blijft lang hangen en brengt ons alleen maar drap. Weg met dat UK high!

Wouter Pringels

@JPP Amai, blijkbaar erg fris geweest daar. Hier momenteel een 6°C

Powered by EzPortal